• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Formo – brânza fără lapte, a reușit să strângă o finanțare record pentru creșterea producției

    Roxana Dobre -

    Brânza care nu conține lapte, și implicit nu are nevoie de vaci, a reuşit să strângă o finanţare record de la investitori interesaţi să profite de piaţa în creştere de alternative la produsele lactate de origine animală. Formo, cunoscută anterior sub denumirea Legendairy Foods GmbH, vrea să copieze acelaşi gust şi textura brânzei adevărate. Tehnologia sa de fermentare se bazează pe microbi pentru a crea proteinele care stau la baza brânzei.

    Start-up-ul Formo din Berlin, care produce brânză de tip mozzarella şi ricotta fără ajutorul vacilor a transmis luni că va utiliza cele 50 de milioane de dolari strânse cu prilejul unei runde de finanţare de tip Seria A, o sumă record pentru o companie europeană de tip foodtech, pentru a-şi extinde gama de produse cu tipuri de brânză maturată, precum cheddar şi gruyere. În plus, compania îşi va extinde şi tehnologia de fermentare.

    Echipa Formo: Javier Romero (stânga), Sandra Wilde, Britta Winterberg, Raffael Wohlgensinger (dreapta)

    ”Vorbim despre un produs care trebuie să ajungă la o producţie de masă sau să fie produs în volume mari, aşa că acum lucrăm la majorarea producţiei. Vrem să ne extindem gama şi să fim siguri că putem acoperi aproape orice tip de brânză”, a declarat Raffael Wohlgensinger, cofondatorul şi directorul general de la Formo, transmite Bloomberg citat de Agerpres.

    Lactatele alternative, preferate de investitori

    Investitorii au început să direcţioneze fonduri spre o nouă generaţie de start-up-uri care încearcă să ofere plăcerea de a mânca brânză, fără impactul dăunător asupra mediului al creşterii animalelor în ferme. Companii precum Miyoko’s Creamery din SUA şi Stockeld Dreamery din Suedia au strâns finanţare în ultimele săptămâni, în timp ce mari companii precum Oatly Inc văd în lactatele alternative o nouă frontieră pentru extindere.

    ”Produsele noastre conţin de fapt proteine de lapte, dar nu le obţinem de la o vacă. Le obţinem de la micro-organisme”, precizează Britta Winterberg, cofondator şi director ştiinţific la Formo.

    Compania germană vizează acum pieţele pentru care poate obţine rapid aprobările necesare din partea organismelor de reglementare. Printre aceste pieţe se numără Singapore, urmată de Israel, Orientul Mijociu şi, eventual Europa.” Pentru că produsele nu conţin lactoză, ele vor fi deosebit de atractive pentru piaţa asiatică, unde intoleranţa la lactoză este mai răspândită”, crede Britta Winterberg.


    Te-ar mai putea interesa

    Daniel Radu: În Franța, în nord-est, am văzut cultivat porumbul numai cu irigații, deși este o zonă bogată în ploi Cioban arestat după ce a intrat cu oile pe terenul unui fermier și i-a distrus cultura agricolă Aerisirea locuinței prin metoda nemțească – metoda luften

    Ultimele știri

    Seamănă grâu! Profită maxim în 2025! Fereastra perfectă este Acum — nu o rata! Avans APIA 2025. Secretarul de stat Emil Dumitru a anunțat numărul fermierilor care au luat prima tranșă din subvenții ANSVSA: România nu are focare active de gripă aviară. Măsuri obligatorii pentru crescătorii de păsări