Prețuri uriașe pentru containerele aduse din China. A crescut și avansul cerut de furnizori
agrointeligenta.ro -Prețul unui container adus din China este în prezent de minim cinci ori mai mare decât era în 2019, înainte de declanșarea pandemiei. Cea mai mare majorare de prețuri s-a făcut simțită în ultima perioadă, când, pentru a aduce un container mare din China până în România, prețul a ajuns la 14.000 – 15.000 de euro.
În acest articol:
Prețul pentru a aduce un container din China în România a crescut de cinci ori
Problema transportului dinspre Asia către Europa din cauza blocajelor din porturile asiatice ar putea perturba lanțurile logistice și în 2022, apreciază Mihai Stoica, fondatorul SLS CARGO, companie de transport și logistică achiziționată în 2019 de FAN Courier, liderul pieței de curierat din România. Potrivit acestuia, prețurile- care au crescut de 5 ori din 2020 încoace, ar putea continua pe un trend ascendent. În plus, se preconizează noi blocaje.
Preț maxim pentru un container adus din China în România
Potrivit oficialilor FAN Courier, cel mai mare preț plătit pentru a aduce un container de 20 de picioare din China în România a fost de 9.000 de dolari, în condițiile în care prețul minim plătit vreodată- înregistrat în 2011- a fost de 50 de dolari. Containerele mari costă 14-15.000 de dolari.
În momentul de față, prețurile sunt de aproximativ 5 ori mai mari față de 2019, înaintea pandemiei, astfel că transportul unui container a plecat de la aproximativ 1,5-3.000 de dolari la 12-15.000 de dolari. „Acum nu mai este ideea de a negocia un contract cu furnizorii. Ideea este de a securiza ce ai primit. Avansurile sunt și ele mult mai mari pentru că cel ce livrează trebuie să îți securizeze produsul de care ai nevoie”, a explicat și Neculai Mihai, co-fondator FAN Courier, citat de economica.net.
Oficialii FAN atrag, de asemenea atenția că liniile maritime nu mai semnează contracte pe termen lung, existând chiar licitații pentru spații pe vas.
Produse aduse și cu avioanele de pasageri
Pentru a contracara parțial scumpirea transportului pe apă, companiile care și-au permis financiar și logistic și-au făcut deja stocuri mari, iar produsele de care au nevoie urgent le aduc cu avionul, inclusiv de pasageri.
„S-a ajuns la un blocaj inedit-nu mai există avioane disponibile, spații la cargo. De la 1 ianuarie China va restricționa zborurile de pasageri pentru cargo, ceea ce înseamnă că se va creea un pool mare de marfa despre care nu știm cum va ajunge în Europa”, mai spune fondatorul SLS CARGO care atrage atenția și asupra transportului rutier din Europa bulversat de faptul că șoferii vor intra în carantină dacă nu sunt vaccinați.