• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Anvelope de iarnă pentru tractoare: utilitate, producători, prețuri

    Mircea Olteanu -

    Anvelopele de iarnă pentru tractoare – un moft sau o necesitate? În sezonul rece, cei mai mulți fermieri folosesc foarte rar tractorul. Utilajul este utilizat mai mult în fermele de animale, dar și acolo, la nevoie de pun lanțuri. Investiția în anvelope de iarnă pentru tractoare nu e mică și nici nu e o cheltuială rentabilă în majoritatea fermelor din România.

    Anvelopele de iarnă pentru tractoare sunt disponibile și pe piața din România, însă cererea venită din partea fermierilor este mică.

    De ce să folosiți anvelope de iarnă la un tractor? Dacă tractorul este folosit iarna în principal pentru transportul rutier, pentru deszăpezirea străzilor și a trotuarelor, sau pentru lucrări de construcții, atunci anvelopele de iarnă pot fi utile și există cerere pentru ele mai ales în aceste sectoare. Interesul poate fi cu atât mai mare dacă trăim și lucrăm în zone montane.

    În țări nordice, precum Canada și Finlanda, utilizarea anvelopelor de iarnă la tractoare a devenit populară. În state precum România, Polonia sau Bulgaria, anvelopele de iarnă la tractoare sunt mai degrabă un capriciu decât o nevoie reală.

    Anvelope de iarna pentru tractoare

    Prima companie care a introdus pe piață acest tip de anvelope a fost Nokian din Finlanda. Oricum, merită subliniat faptul că același producător a fost primul care a introdus pe piață anvelopele de iarnă pentru autovehicule, care sunt mult mai populare astăzi. S-a întâmplat în anii 1930.

    Anvelopa Nokian Hakkapeliitta TRI a fost folosită pe un tractor Valtra cu care s-a atins recordul de viteză de 130 km/h în 2015

    Anvelopele de iarnă pentru tractor sunt o poveste mult mai nouă. Anvelopa unică Nokian Hakkapeliitta TRI a fost lansată pe piață 2014. În sezonul următor, a intrat în istorie drept „cauciucul” utilizat de tractorul Valtra care a doborât recordul de viteză. Tractorul, condus de pilotul Juha Kankkunen (campion finlandez de raliuri), a depășit viteza de 130 km/h. Evenimentul a arătat cum anvelopele de iarnă pot ajuta la funcționarea zilnică a unui tractor folosit în zăpadă.

    Nu că am vrea să conducem un tractor de 130 km/h pe un lac înghețat, dar în timpul cursei de doborâre a recordului am avut ocazia să observăm aderența uimitoare a anvelopelor.

    Anvelope CrossGrip de la Michelin

    Când să folosiți anvelopele de iarnă  pe tractor

    Principalele piețe pentru anvelopele agricole de iarnă sunt, desigur, Scandinavia, Rusia, America de Nord și Europa de Est. Pe lângă Nokian, pe piață există mai mulți producători de anvelope M+S (noroi și zăpadă) pentru tractoare.

    Printre anvelopele de acest tip se numără: BKT Ridemax IT 697 M+S, Continental MPT 81 și Michelin CrossGrip. Acestea sunt comercializate ca anvelope pentru toate anotimpurile, care vor face față și zăpezii. Însă, în cazul Nokian, este de fapt invers. Acestea sunt anvelopele tipice de iarnă care pot fi folosite cu succes pe tot parcursul anului.

    Cât costă anvelopele de iarnă pentru tractoare

    Prețul anvelopelor de iarnă pentru tractoare sunt diferite în funcție de dimensiuni și de brand. Conform listei de prețuri consultate de jurnaliștii polonezi, anvelopele Hakkapeliitta TRI, dimensiunea 480/80 R38, costă în jur de 9.500 zloți (2.000 de euro sau 10.000 lei). Anvelope similare (ca dimensiuni și funcționalitate pe parcursul anului) de la companii precum BKT Ridemax pot fi achiziționate la un preț de aproximativ 8.800 de lei sau 1.800 de euro, iar anvelope Michelin CrossGrip se găsesc la 2.100-2.200 de euro. Anvelopele standard cu benzi de rulare Firestone vor costa aproximativ 1.600 de euro. Prin urmare, prețul anvelopelor de la un brand finlandez renumit nu este foarte mare, iar în condiții de iarnă ne poate salva de un accident.

    Cine cumpără anvelope de iarnă pentru tractoare

    Cei mai buni clienți pentru anvelopele de iarnă la tractoare nu sunt fermierii. Jakub Pirsztuk de la Nokian Heavy Tyres a subliniat, într-un interviu pentru portalul Farmer.pl, că anvelopele Hakkapeliitta TRI sunt achiziționate în principal de companiile municipale, companiile locale de transport public și administratorii de aeroporturi. De menționat că majoritatea plugurilor montate pe tractoare care operează pe aeroporturile poloneze sunt echipate cu anvelope de iarnă Nokian.

    Reprezentantul companiei finlandeze a mai confirmat că un interes sporit despre anvelopele de iarnă se înregistrează în sudul Poloniei, în zonele montane. Anual se vând câteva zeci de perechi de anvelope din acest tip. Anvelopele rezistă la câteva mii sau chiar zeci de mii de ore de utilizare așa că sunt utilizabile mulți ani.


    Te-ar mai putea interesa

    Încrețirea sau răsucirea frunzelor la ardei. Cauze, remedii Mușuroirea tomatelor. Când și cum se face Guvernul a majorat bugetul APIA. Când ar intra în conturi subvenția de 100 euro

    Ultimele știri

    Analiști: Prețul rapiței ar putea ajunge din nou la peste 500 euro/tonă Prețul grâului românesc a sărit de 1.100 de lei tona. Traderii își fac ”rezerve” Nicolae Ciucă, la Agriplanta: ”Am avut 24-26 de stupi, mă ocupam de ei. Albina simte omul”