Ministrul Chesnoiu: Fermierii români vor putea continua exportul de animale vii, inclusiv spre țările terțe
Angelica Lefter -Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Chesnoiu, apreciază decizia europarlamentarilor europeni de a respinge interzicerea transportului de animale vii, după 18 luni de negocieri. În opinia sa, România a obținut ”o victorie în beneficiul fermierilor”.
Într-un mesaj pe pagina sa oficială de Facebook, ministrul Agriculturii transmite că țara noastră va contribui la îmbunătățirea legislației europene în materie de bunăstare animală.
”România a obținut o victorie majoră în Parlamentul European, în beneficiul direct al fermierilor români. Cu 557 de voturi pentru, 55 de voturi împotrivă și 78 de abțineri, parlamentarii europeni au respins interzicerea transportului de animale vii, astfel că fermierii români vor putea continua exportul, inclusiv spre țările terțe. România este un stat care va contribui la îmbunătățirea legislației europene în materie de standarde de bunăstare animală, de implementare a strategiilor europene, dar totodată voi solicita întotdeauna respectarea specificității fiecărui stat membru în aplicarea normelor comunitare, așa cum am făcut-o și la ultimul Consiliu Agrifish din 17.01.2022”, a apreciat ministrul Adrian Chesnoiu.
La finalul mesajului său, șeful de la Agricultură i-a felicitat pe europarlamentarii care au susținut la Bruxelles fermierii români, dar și respectarea unor norme clare de bunăstare a animalelor pe timpul transportului.
”Felicit eforturile europarlamentarilor social democrați care au susținut constant fermierii români. Iată că, după 18 luni de negocieri, s-a putut ajunge la o soluție care protejează interesele fermierilor și garantează condițiile de bunăstare a animalelor vii în timpul transportului”, a notat ministrul de resort.
În plenul reunit la PE deputații europeni au votat, joi – 20 ianuarie 2022, pentru respingerea celor mai stricte reglementări cuprinse într-un set de propuneri de înăsprire a normelor privind transportul animalelor, în țările terțe. Printre reglementări a fost și menținerea posibilității de transport, fără limitări, pentru exportul maritim dar și cel terestru.