• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Florian Ciolacu, Clubul Fermierilor Români: ”Deficitul de balanță comercială arată clar o vulnerabilitate mare a României!”

    Roxana Dobre -

    Deficitul de balanță comercială înregistrat în prezent arată clar o vulnerabilitate mare a României a afirmat Florian Ciolacu, director executiv al Clubulului Fermierilor Români, în cadrul Mesei Rotunde: Cum recucerim piața internă agroalimentară. Analiză SWOT, eveniment organizat de Agrointeligența la Palatul Parlamentului.

    ”Cred că instituția care are legimitate în acest moment, în acest context, în condițiile analizate de a gestiona procesul pentru identificarea strategiilor și a planurilor de acțiune pentru a promova această recucerire a pieței de produse agro-alimentare și a întoarce deficitul de balanță comercială este Ministerul Agriculturii. Dincolo de relațiile comerciale clare gestionate de contracte business to business, cred că ministerul agriculturii are legitimitatea și are obligația prin capacitatea sa de a pune în practică politicile și politica agricolă comună și interesul național prin politica românească în agricultură să gestioneze această problemă.

    Deficitul ăsta de balanță comercială arată clar o vulnerabilitate mare a României care poate să fie privită din multe unghiuri și prin diverse grade. De la riscul de securitate alimentară până la ce trebuie făcut ca să avem cu cadență predictibilitate produs la raft adică de la aspecte strategice la aspecte operative foarte clare”, a explicat Ciolacu în cadrul evenimentului.

    Ce ne lipsește ca să facem din piața internă una de succes 

    Florian Ciolacu a mai spus că producătorii români au și competență, au și competitivitate, au și produse pe care le produc cu calitate. Ce lipsește însă?

    ”Lipsește însă o politică și o implementare clară prin norme și cu agenții care să guverneze în ceea ce privește certificarea, calitatea și trasabilitatea în favoarea promovării produsului românesc cu prioritate la raft, acesta e un aspect care constituie un pilon principal în orice strategie ar urma să fie adoptată în sensul promovării produsului românesc. S-a menționat educarea populației și-n perioada pandemiei și imediat post-pandemie a preferinței pentru produs românesc, da e sociologic analizat lucrul ăsta e confimat, însă asta nu suplinește lipsa unor infrastructuri care să asigure permanența acestor produse la raft, deci e loc important pentru măsuri din partea ministerului și a producătorilor prin investiții private să asigure capacitatea asta românească de a promova produse la raft, de a le produce și promova la raft”, a declarat Ciolacu.

    În altă ordine de idei, acesta a opinat că pentru punerea în aplicare a directivei privind practicile comerciale neloiale, trebuie agreată o lege de partenerii acestui proces adică producătorii dar și  intermediarii sau retailerii.

    Masa Rotundă: Cum recucerim piața internă agroalimentară. Analiză SWOT este un eveniment organizat de Agrointeligența, ce a avut loc pe 28 februarie, la Palatul Parlamentului, în parteneriat cu Comisia pentru agricultură din Camera Deputaților, cu sprijinul Asociației Forța Fermierilor, Corteva Agriscience, Transavia, Carrefour România, Fondul de Garantare a Creditului Rural și Crama Viișoara.


    Te-ar mai putea interesa

    Județul unde se câștigă la cules de cireșe mai bine ca în Spania. Zilierii primesc 100 euro/zi Antracnoza la castraveți. Semne, combatere Roșii mari de grădină – cinci secrete ale cultivatorilor cu experiență

    Ultimele știri

    Super concurs pentru fermierii parteneri Rodbun, cu premii fantastice Ce facem cu solul – îl îmbunătăţim sau sperăm în continuare în ploi optime şi la timp? Producătorii europeni de îngrășăminte cer taxe suplimentare pentru fertilizanții din Rusia și Belarus