• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • 10 pași pentru a obține cadastru și carte funciară gratuite la terenurile agricole!

    Roxana Dobre -

    Pași de parcurs pentru a obține cadastru și carte funciară gratuit pentru terenurile extravilane. Fermierii pot beneficia și în acest an de serviciile gratuite finanțate de Agenția de Cadastru iar pentru aceste facilități se pot adresa primăriilor de care aparțin.

    Primăria Giurgiu anunță că în cadrul Programului Național de Cadastru și Carte Funciară, ANCPI colectează direct/indirect și prelucrează prin intermediul executanților lucrărilor de înregistrare sistematică, date cu caracter personal furnizate de deținători în scopul înregistrării imobilelor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară.

    Informațiile cu privire la imobile și proprietari, posesori, alți deținători legali, obținute ca urmare a realizării lucrărilor de înregistrare sistematică, sunt aduse la cunoștința publică, în condițiile legii.

    Autoritățile și persoanele implicate în derularea activităților de înregistrare sistematică a imobilelor, în cadrul PNCCF, sunt obligate să respecte prevederile legale în vigoare pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.

    Care sunt pașii de parcurs:

    1. Mergi la punctul de informare – Compartimentul Agricol;
    2. Mergi la Primărie cu actele de proprietate pentru a obține copii legalizate;
    3. Pregătește actele necesare intabulării;
    4. Înmânează actele echipei care efectuează cadastrul;
    5. Colaborează cu echipa atunci când va veni la tine;
    6. Permite echipei accesul pe proprietatea ta;
    7. Verifică datele din fișa de date care îți va fi prezentată;
    8. Mergi la Primărie după afișarea rezultatelor lucrărilor de cadastru;
    9. Verifică dacă informațiile despre proprietatea ta sunt corecte;
    10. Depune cerere de rectificare dacă datele publicate nu sunt corecte. Cererea de rectificare poate fi făcută în termen de 60 de zile de la data publicării documentelor tehnice ale cadastrului la sediul Primăriei și pe pagina de internet ANCPI.

    Reamintim că ANCPI a anunțat că 2.350 de comune primesc finanţare pentru cadastru gratuit în acest an. Agenția a alocat, în 2022, peste 324 de milioane de lei pentru înregistrarea proprietăților în sistemul integrat de cadastru și carte funciară.  ”Lucrările de cadastru sunt gratuite pentru cetățeni și se desfășoară pe sectoare cadastrale, în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară (PNCCF). Finanțarea este asigurată din veniturile proprii ale ANCPI”, menționează sursa citată.

    Pe larg despre anunțul ANPCI aici: ANCPI: 2.350 de comune primesc finanţare pentru cadastru gratuit în acest an!


    Te-ar mai putea interesa

    Parlamentul a aprobat legea care majorează taxele către stat. Baza de impozitare la terenul agricol crește cu 140% Egiptul a cumpărat sute de mii de tone de cereale din zona Mării Negre, dar nu din România Fermier român: ”Am refuzat să dau ouăle la export pentru a-mi păstra clienții de aici, de acasă”

    Ultimele știri

    ANM a anunțat că un val de praf saharian va ajunge în România în acest weekend Legea impozitelor – blocată! Majorările de taxe nu se vor putea aplica de anul viitor, cum ar fi vrut Guvernul Bolojan Tribunalul UE: Comisia Europeană trebuie să își revizuiască modul de reînnoire a autorizațiilor la glifosat și alte substanțe