• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • 10 pași pentru a obține cadastru și carte funciară gratuite la terenurile agricole!

    Roxana Dobre -

    Pași de parcurs pentru a obține cadastru și carte funciară gratuit pentru terenurile extravilane. Fermierii pot beneficia și în acest an de serviciile gratuite finanțate de Agenția de Cadastru iar pentru aceste facilități se pot adresa primăriilor de care aparțin.

    Primăria Giurgiu anunță că în cadrul Programului Național de Cadastru și Carte Funciară, ANCPI colectează direct/indirect și prelucrează prin intermediul executanților lucrărilor de înregistrare sistematică, date cu caracter personal furnizate de deținători în scopul înregistrării imobilelor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară.

    Informațiile cu privire la imobile și proprietari, posesori, alți deținători legali, obținute ca urmare a realizării lucrărilor de înregistrare sistematică, sunt aduse la cunoștința publică, în condițiile legii.

    Autoritățile și persoanele implicate în derularea activităților de înregistrare sistematică a imobilelor, în cadrul PNCCF, sunt obligate să respecte prevederile legale în vigoare pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.

    Care sunt pașii de parcurs:

    1. Mergi la punctul de informare – Compartimentul Agricol;
    2. Mergi la Primărie cu actele de proprietate pentru a obține copii legalizate;
    3. Pregătește actele necesare intabulării;
    4. Înmânează actele echipei care efectuează cadastrul;
    5. Colaborează cu echipa atunci când va veni la tine;
    6. Permite echipei accesul pe proprietatea ta;
    7. Verifică datele din fișa de date care îți va fi prezentată;
    8. Mergi la Primărie după afișarea rezultatelor lucrărilor de cadastru;
    9. Verifică dacă informațiile despre proprietatea ta sunt corecte;
    10. Depune cerere de rectificare dacă datele publicate nu sunt corecte. Cererea de rectificare poate fi făcută în termen de 60 de zile de la data publicării documentelor tehnice ale cadastrului la sediul Primăriei și pe pagina de internet ANCPI.

    Reamintim că ANCPI a anunțat că 2.350 de comune primesc finanţare pentru cadastru gratuit în acest an. Agenția a alocat, în 2022, peste 324 de milioane de lei pentru înregistrarea proprietăților în sistemul integrat de cadastru și carte funciară.  ”Lucrările de cadastru sunt gratuite pentru cetățeni și se desfășoară pe sectoare cadastrale, în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară (PNCCF). Finanțarea este asigurată din veniturile proprii ale ANCPI”, menționează sursa citată.

    Pe larg despre anunțul ANPCI aici: ANCPI: 2.350 de comune primesc finanţare pentru cadastru gratuit în acest an!


    Te-ar mai putea interesa

    Aerisirea locuinței prin metoda nemțească – metoda luften Subvenția APIA pe pârloagă scade la 20 euro/ha. Emil Dumitru, MADR: La o fermă de 100 ha, plată de 1.000 euro/ha pârloagă Cooperative executate de ANAF pentru TVA la utilajele cumpărate prin fonduri europene

    Ultimele știri

    Cum faci economie la factura de curent. Aparatele din casă cu cel mai mare consum de energie Daniel Buda trage un semnal de alarmă: Fermierii riscă să piardă bani pentru greșeli ce nu țin de ei! Fermier român: ”Am refuzat să dau ouăle la export pentru a-mi păstra clienții de aici, de acasă”