• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Navele rusești au interdicție în porturile românești. Excepție fac cele care transportă produse agricole sau alimentare

    Angelica Lefter -

    Interdicție pentru navele rusești în porturile românești. Nicio navă rusească nu mai are acces în porturile României de la Marea Neagră sau Dunăre, de duminică – 17 aprilie.

    Decizia a fost luată de Ministerul Transporturilor care astfel se aliniază regulamentelor Uniunii Europene.

    Cu toate acestea, excepție de la regulă vor face navele rusești care transportă produse agricole și alimentare, produse chimice, gaze naturale și petrol, combustibil nuclear, cărbune, produse medicale, dar și transporturile umanitare.

    De asemenea, accesul este permis și pentru navele care au nevoie de o escală de urgență din motive de siguranță maritimă, pentru cele care au nevoie de asistență sau care caută un loc de refugiu.

    Într-un comunicat al Autorității Navale Române este interzis accesul în porturile românești al oricărei nave înmatriculate sub pavilionul Rusiei, inclusiv al navelor care și-au schimbat pavilionul rus în pavilionul oricărui alt stat sau care și-au schimbat înmatricularea în Rusia în înmatricularea în oricare alt stat, după 24 februarie 2022.

    În informare se mai arată că interdicția este valabilă inclusiv pentru iahturi (definite ca ambarcațiune cu lungimea mai mare de 15 metri), adică vasele care nu transportă mărfuri  sau care nu au la bord mai mult de 12 pasageri. Totodată, nu au voie în porturile românești nici ambarcațiunile de agrement sau ”motovehiculele nautice”.

    ”(1) Se interzice accesul după 16 aprilie 2022 în porturile situate pe teritoriul Uniunii al oricărei nave înmatriculate sub pavilionul Rusiei.

    (2) Alineatul (1) se aplică navelor care și-au schimbat pavilionul rus în pavilionul oricărui alt stat sau care și-au schimbat înmatricularea în Rusia în înmatricularea în oricare alt stat după 24 februarie 2022.

    (3) În sensul prezentului articol, «navă» înseamnă:

    (4) Alineatul (1) nu se aplică în cazul unei nave care are nevoie de asistență și care caută un loc de refugiu sau care are nevoie de o escală de urgență într-un port din motive de siguranță maritimă sau din motive de salvare a unor vieți omenești pe mare.

    (5) Prin derogare de la alineatul (1), autoritățile competente pot autoriza o navă să aibă acces întrun port, în condițiile pe care le consideră adecvate, după ce au stabilit că accesul este necesar pentru:

    (a) achiziționarea, importul sau transportul în Uniune de gaze naturale și petrol, inclusiv produse obținute prin rafinarea petrolului, titan, aluminiu, cupru, nichel, paladiu și minereu de fier, precum și anumite produse chimice și produse din fier astfel cum sunt menționate în anexa XXIV;

    (b) achiziționarea, importul sau transportul de produse farmaceutice, medicale, agricole și alimentare, inclusiv grâu și fertilizatori al căror import, achiziționare și transport sunt permise în temeiul prezentului regulament;

    (c) scopuri umanitare;

    (d) transportul combustibilului nuclear și al altor produse strict necesare funcționării capacităților nucleare civile;

    (e) achiziționarea, importul sau transportul în Uniune de cărbune și alți combustibili fosili solizi, astfel cum sunt enumerați în anexa XXII, până la 10 august 2022”, arată Autoritatea Navală Română

    Uniunea Europeană a adoptat la data de 8 aprilie, un al cincilea pachet de sancțiuni împotriva Rusiei, acesta incluzând și o interdicție pe importurile de cărbune, lemn, chimicale, dar și alte produse, potrivit Reuters.

    Noile măsuri interzic intrarea vaselor sau camioanelor rusești pe teritoriul Uniunii Europene. De asemenea, tranzacțiile cu patru bănci din Rusia, inclusiv VTB, vor fi sistate și interzise.

    Interdicția pe importurile de cărbune va intra, însă, în vigoare, abia din a doua săptămână a lunii august, însă între timp nu mai pot fi semnate contracte noi.

    Contractele existente vor fi reziliate oficial din a doua săptămână a lunii august, acest lucru însemnând că Rusia va continua să primească bani pe exporturile de cărbune până la acel moment.


    Te-ar mai putea interesa

    Cel mai scump porumb din lume la acest moment. Prețuri pe tonă Fermierii stau la coadă pentru a încasa ajutorul de 1.000 lei pe hectar Plăți avans APIA. Primele județe unde fermierii au confirmat că le-au intrat banii în conturi

    Ultimele știri

    ”Regele Uleiului” a cumpărat un terminal în Portul Constanța și îl va extinde cu bani de la Guvernul României Începe Programul Tomata – Ciclul II. Anunțul făcut de ministrul Barbu direct din solar! APIA: 12.380 de crescători de animale au avansul în conturi. Situația plăților la zi!