• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • 80.000 de tone de cereale au fost exportate de Ucraina prin portul Constanța

    Roxana Dobre -

    Ucraina a trimis până acum în portul românesc Constanţa aproximativ 80.000 de tone de cereale, fiind aşteptate să sosească cantităţi şi mai mari, a afirmat marţi directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Florin Goidea.

    ”Există aproximativ 80.000 de tone de cereale care au ajuns deja, ele sunt depozitate în silozuri, o parte fiind încărcate pe nave. Alte 80.000 de tone sunt aprobate şi se află în drum spre Constanţa”, a declarat pentru Reuters Florin Goidea, citat de Agerpres. Acesta a explicat că cerealele au ajuns fie pe calea ferată, fie transportate cu barjele pe Dunăre, iar portul are capacitatea de a gestiona exporturi suplimentare de cereale

    Porturile ucrainene sunt blocate de la invazia Rusiei, în urmă cu două luni, iar ţara, un producător agricol major, a fost forţată să exporte în România pe calea ferată pe la graniţa sa de vest sau prin micile sale porturi de la Dunăre.

    România, stat membru UE, are frontiere comune la Marea Neagră – o arteră majoră de transport pentru cereale şi petrol – cu Bulgaria, Turcia, Georgia şi Ucraina.

    În portul Constanţa se pot stoca două milioane de tone de cereale

    Capacitatea de stocare în portul Constanţa este de aproximativ două milioane de tone, iar anul trecut au fost gestionate de aici exporturi de aproximativ 24 milioane de tone.

    Luna aceasta, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că o linie de cale ferată de tip sovietic, cu ecartament larg, care vine din Republica Moldova şi merge direct în Portul Galaţi, va fi reabilitată rapid. O astfel de măsură ar accelera transporturile de cereale.

    Luni, analiştii de la APK-Inform au informat că poliţiştii de frontieră din Ucraina au închis câteva căi navigabile în zona gurii fluviului Dunărea, din cauza minelor care plutesc în derivă în Marea Neagră.

    Dar ministrul de Externe ucrainean, Dmitro Kuleba, a declarat săptămâna trecută la Bucureşti că există o şansă de îmbunătăţire a infrastructurii Dunării şi a rutelor comerciale.

    ”Există o şansă reală importantă pentru ca fluviul Dunărea să devină chiar şi mai profitabil din punct de vedere economic, mai important şi să conecteze mai bine ţările din regiunea Mării Negre cu ţările din vestul Europei, din punct de vedere comercial”, a afirmat Kuleba.


    Te-ar mai putea interesa

    Prețul rapiței a scăzut cu 30 euro/tonă de la începutul anului. Recolta 2024 – un preț mult mai bun Egiptul a cumpărat 60.000 de tone de grâu românesc. Prețul oferit la licitație Franța și Polonia au cerut UE monitorizarea mai atentă a producției de cereale din Ucraina

    Ultimele știri

    Ajutor pentru creșterea porcilor: 2.000 de lei/scroafă. Condiții, acte necesare Vânzarea terenurilor, la vedere. MADR lansează un registru cu tranzacțiile de terenuri agricole Alertă ANM: Val de aer încărcat cu praf saharian, până vineri seară, deasupra României