Schimbări în forță la ADS, anunțate de directorul George Sava
Roxana Dobre -Agenția care gestionează terenurile statului trece printr-o schimbare radicală, odată cu o nouă conducere care s-a instalat deja de circa 4 luni. Directorul general Agenției Domeniilor Statului (ADS), George Sava, care a fost numit în funcție în luna februarie, a declarat că a început o amplă campanie de rebranduire a agenției astfel încât ”să spargă barierele unei instituții convenționale”.
Noul logo al ADS este însoțit și un slogan cât se poate de direct și sugestiv: “Sprijinim fermierii!”. George Sava, directorul instituției, a declarat luni – 23 mai pentru Agrointeligența-AGROINTEL.RO că instituția va trece printr-un amplu proces de schimbări, de la logo și organigramă la înființarea de direcții noi, specializate.
”Avem în vedere și alte schimbări. Avem în vedere să modificăm nu doar interfața site-ului agenției, ci și informațiile care se găsesc în acesta. Încercăm să aducem cât mai aproape de fermieri informația, o să vadă agricultorii în perioadă ce urmează modul în care se vor desfășura și următoarele sesiuni de concensiune și de licitație a terenurilor, modul în care vor fi atribuite suprafețele. Nu mai facem cum s-a făcut totul până acum când se dădea un simplu anunț și era ce era. Acum o să fie totul public, transparent. Toate actele se vor publica și în Monitorul Oficial dar vor fi postate și pe site-ul nostru, pe pagina de Facebook, deci pe toate canalele de comunicare astfel încât orice anunț și informație utilă să ajungă la fermieri”, a adus precizări George Sava.
Se va schimba și organigrama instituției
Directorul general al ADS a mai completat că a lucrat și vor fi operate schimbări și la organigrama ADS-ului. ”Așteptăm în prezent avizul de la Agenția Funcționarilor Publici (AFP) zilele acestea și urmează ca Ministerul Agriculturii să ne emită ordinul privind noua organigramă. În aceasta cea mai mare parte a funcționarilor vor deveni funcționari publici, am făcut și anumite reorganizări în interiorul agenției, spre exemplu crearea unei direcții de control specializată pe verificarea desfășurării contractelor (de arendă n.r) și monitorizarea acestor”, a mai spus George Sava.
Acesta a specificat și că Agenția nu va face rabat de la calitatea personalului angajat sau în curs de angajare, fiind nevoie ca pentru o bună desfășurarea a procesului de arendare să se lucreze numai cu funcționari specializați pe serviciul din care fac parte.
”Deocamdată la acest moment, nu că avem suficient personal pentru că mai este nevoie dar după ce terminăm reorganizare vom trage linie să spun așa și vom vedea modul în care și actualii angajați își îndeplinesc atribuțiile. Doar atunci vom ști exact de câți oameni mai avem nevoie și de fapt pe ce servicii sau direcții vom avea lipsuri.
Pentru că urmează lucrările de cadastrare a terenurilor statului, care vor fi destul de ample, urmează lucrările de studii pedologice, de stabilirea categoriei de folosință a terenurilor unde clar vom avea nevoie să lucrăm numai cu specialiști. Avem nevoie de oameni putenic specializați în zona de cadastru, avem nevoie de ingineri agronomi, juriști care într-adevăr să interpreteze actele normative așa cum trebuie”, a mai spus șeful ADS.
Într-o declarație dată miercuri – 18 mai, pentru emisiunea AGROSTRATEGIA, moderată de Vlad Macovei la TVR 1, Geoerge Sava a precizat că inițial la înființarea ADS au existat 1.400.000 de hectare, în portofoliu. Ulterior ca urmare a legilor proprietății, aceste suprafețe s-au diminuat, au ajuns la 320.000 de hectare la ora actuală.