• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Nou permis de conducere a tractorului recunoscut în toate țările UE

    Mircea Olteanu -

    Un nou permis de conducere pentru categoria tractoare ar putea fi introdus la nivelul Uniunii Europene în urma unei solicitări venite din partea Confederației Europene a Antreprenorilor din Agricultură, Mediul Rural și Silvicultură (CEETTAR). Organizația a propus ca noul carnet de conducere a tractorului să fie recunoscut peste tot în spațiul Uniunii Europene.

    În ciuda faptului că este armonizat în conformitate cu reglementărilor UE de siguranță rutieră, CEETTAR a indicat că, în prezent, nu există un permis de conducere UE pentru tractoare sau mașini agricole. Organizația a explicat că acest lucru prezintă provocări pentru libera circulație a serviciilor și a angajaților dincolo de frontiere și poate afecta, de asemenea, siguranța rutieră.

    CEETTAR a precizat că între țările UE există o serie de diferențe în ceea ce privește limita de vârstă pentru obținerea permisului și limitele de viteză legate de tipul de licență și activitate.

    Într-un document dat publicității de către organizație se menționează că nu există limite maxime de viteză pentru activitățile agricole și neagricole în țări ca Irlanda sau Belgia. Vârsta minimă în majoritatea țărilor, inclusiv în Irlanda, pentru a obține o licență pentru activități agricole este de 16 ani.

    CEETTAR a transmis că statele membre UE ar trebui să aibă posibilitatea de a alege dacă să-și păstreze permisele de conducere naționale existente sau să implementeze noul permis de conducere.

    Potrivit organizației, dacă un stat membru alege să implementeze noul permis, acesta ar trebui să fie obligatoriu pentru toți cei care conduc astfel de utilaje pe șosele.

    Propunerea subliniază că un stat membru va trebui să accepte un șofer cu permis de conducere european, indiferent de activitatea pentru care sunt folosite utilajele.

    Organizația estimează că aproximativ 6,3 milioane de vehicule în UE ar necesita un permis pentru utilaje agricole, inclusiv 1 milion în Germania, câte 400.000 în Franța și Olanda.

    Permisul ar urma să aibă două niveluri: agricol și forestier

    CEETTAR propune ca permisul să aibă două niveluri (T1 și T) pentru utilaje agricole și forestiere.

    Licența „T1” se adresează „activităților agricole minore, mașinilor de încărcat furaje și fermelor de vite”. Vehiculele care fac obiectul unei astfel de licențe ar avea o limită de greutate de 20 de tone.

    Licența „T”, va fi valabilă pentru pentru vehicule agricole și forestiere mai grele și pentru vehiculele non-rutiere.

    O condiție obligatorie pentru ambele permise este ca șoferul să aibă 16 ani, iar vehiculele să aibă o viteză maximă de 40 km/h în zonele de lucru.

    CEETTAR a propune ca permisul de conducere să fie valabil atât pentru activități agricole, cât și pentru cele neagricole.

    „În prezent se lucrează la nivelul UE pentru armonizarea reglementărilor pentru mașinile produse și importate în UE. Este logic să avem un permis de conducere armonizat pentru aceste mașini armonizate, deoarece există aceleași riscuri pe un drum în Germania, ca și în Țările de Jos”, au precizat reprezentanții organizației.


    Te-ar mai putea interesa

    Fermierii, fără ANT-uri în conturi la trei săptămâni de la autorizare: ”Să ne dea cineva explicații!” Vin noi plăți pentru fermieri și crescători de animale. Sumele au fost publicate în Monitorul Oficial Ioan Popa, Transavia, despre problemele din agribusiness: „Degeaba vrem să mâncăm ieftin dacă producem scump”

    Ultimele știri

    Prețul uriaș al roșiilor, explicat de cel mai mare legumicultor din Buzău: ”A fost o iarnă grea” The Sunday Times: Un englez stabilit în România lucrează 10.000 ha și încasează subvenții de 1,8 milioane de euro Cum va fi vremea în aprilie. Graficul ploilor pentru următoarele patru săptămâni