Carrefour a lansat eticheta ”Grădina noastră” care reunește produsele a patru cooperative partenere
agrointeligenta.ro -Fructele și legumele de sezon, proaspete și cu gust autentic românesc, care vin de la cooperativele agricole-partenere ale Carrefour se regăsesc pe rafturile retailerului sub eticheta Grădina Noastră. Acestea sunt crescute local, de familiile de fermieri și agricultori cu tradiție din cadrul cooperativelor partenere, care beneficiază de sprijinul retailerului în termeni de planificare și preluare recoltă. Ca parte a misiunii de a fi lider al tranziției alimentare și a angajamentului de a oferi acces la o alimentație sănătoasă, susținând în același timp comunitățile și producătorii autohtoni, Carrefour își extinde amprenta locală și lansează parteneriatul cu două noi cooperative agricole, în Brezoaele (județul Dâmbovița) și Însurăței (județul Brăila), recunoscute pentru producția de cartofi, varză și, respectiv, pepeni.
Colaborare cu patru cooperative
Clienții Carrefour vor găsi fructele și legumele proaspete, românești, sub eticheta Grădina Noastră. Acestea provin de la cooperativele agricole, unde sunt crescute și îngrijite cu pricepere de familiile de fermieri și agricultori cu tradiție. În acest moment, retailerul colaborează cu patru cooperative-partenere (Grădina Noastră din Vărăști, Grădina Noastră din Zarand, Grădina Noastră din Însurăței și Grădina Noastră din Brezoaele) și alte 15 cooperative, care furnizează produse proaspete la nivel național.
Din fermă, mai repede pe raftul magazinului
În oferta de fructe, legume și verdețuri marcă proprie Grădina Noastră se regăsesc, în funcție de sezon, mărarul, ceapa verde, leușteanul, loboda, leurda, urzicile, ridichile, salata verde, spanacul, ștevia, pătrunjelul, cartofii, usturoiul verde, gogonelele, roșiile – cherry, roz rotunde, Monterosa, inimă de bou, ardeii – Bianca, California roşu, iuți, kapia roşu, gogoşarii, castraveții cornichon, țelina, guliile, dovleceii, fasolea galbenă, vinetele, varza, busuiocul, cimbrul, conopida, mazărea verde, porumbul dulce pentru fiert, morcovii, prazul, sfecla roșie, dovleacul plăcintar, merele golden și pepenii. Cele patru cooperative susțin distribuția națională a produselor astfel încât românii să se poată bucura de prospețime locală pe rafturile magazinelor, cu distribuții de la minim șase ore de la recoltare până la o medie de 24 de ore.
„Parteneriatul cu cele două noi cooperative, Brezoaele și Însurăței, reprezintă un pas deosebit de important pentru noi, cu impact strategic în planurile noastre privind tranziția alimentară. Susținem prin filosofia globală Act for Food producătorii locali și continuăm să ne extindem în mod constant oferta de produse locale sănătoase, cu scopul de a le oferi clienților noștri beneficiile agriculturii farm-to-fork – fructe și legume livrate în mai puțin de 24 de ore de pe câmp la raft. Suntem lideri în zona parteneriatelor locale pe segmentul fresh și vom continua în sensul susținerii antreprenoriatului local și extinderii ofertei de produse românești”, a declarat Julien Munch, CEO Carrefour România.
Începând cu luna iulie, cele două noi cooperative intră sub umbrela Grădina Noastră și vor asigura livrările de cartofi, varză și pepeni în magazinele Carrefour la nivel ultra local și regional.
Un rol deosebit de important în ceea ce privește atât producția, cât și gustul fructelor și legumelor care ajung din grădină direct în magazinele Carrefour îl are solul în care acestea sunt plantate și crescute de către fermieri. Zona geografică, factorii de mediu și clima, precum și raportul ideal din compoziția elementelor nutritive și mineralelor reprezintă secretul soiurilor locale, aclimatizate de zeci de ani. La fel ca și în cazul culturii viței de vie pentru producerea vinului, fructele și legumele provin dintr-un terroir în care pământul în care sunt crescute, apa cu care sunt udate și soarele sub care sunt coapte oferă particularitate aromei și gustului final.
Astfel, solul nisipo-lutos și temperatura specifică zonei sudice, aduc recunoaștere la nivel internațional zonei Brezoaele pentru producția de cartofi și de varză la o calitate superioară.
Cu o experiență de peste patru generații și o suprafață de 85 de hectare, cooperativa Grădina Noastră din Brezoaele oferă o producție de 2.000 tone de cartofi și până la 1.800 tone varză. Soiurile de cartof sunt timpurii (Riviera și Natalia), de vară (Prada, Carera) și semi-târzii (Queen Anne, Arizona).
„Pământul este totul pentru noi. Îl muncim cu drag, din generație în generație. De-a lungul anilor, am învățat să îl respectăm și să îi acordăm atenția cuvenită, el oferindu-ne la schimb recolte bogate de cartof și varză, de care se pot bucura, datorită Carrefour, tot mai mulți români”, a afirmat Daniel Ghiță, membru fondator al cooperativei Grădina Noastră din Brezoaele.
„Cartoful este o legumă de bază în bucătăria românească și nu numai. Varza, în completare, îți satisface pofta atunci când ți-e dor să mănânci acel «ceva» care îți aduce aminte de bucătăria mamei. Cu sprijinul Carrefour, tot mai mulți români vor cunoaște gustul autentic al produselor noastre”, a adăugat Dumitru Ionescu, membru fondator al cooperativei Grădina Noastră din Brezoaele.
Cooperativa Grădina Noastră din Însurăței are o experiență de peste 20 de ani în creșterea pepenilor, având în prezent o suprafață de 70 de hectare și producând până la 80 de tone de pepeni per hectar. Soiurile de pepeni sunt variate, precum pepenele cu pată neagră, pepenele cu puțini sâmburi, pepenele cu miez galben, pepenele Charlestone, pepenele Galia sau pepenele Raymond. „Pentru noi, vara înseamnă pepene, iar asta se întâmplă de peste 20 de ani. Nimic nu se compară cu gustul unui pepene proaspăt cules, care a stat la răcoare în beci. Acum, cu ajutorul Carrefour, putem face cunoscut tuturor românilor gustul pepenilor de la Însurăței, crescuți cu grijă și tradiție”, a completat Laurențiu Costea, fermier în cooperativa Grădina Noastră din Însurăței.
Solul nisipos caracteristic zonelor extravilane din Însurăței oferă gust și savoare pepenilor crescuți în zonă, permițând folosirea hibrizilor care asigură atât culturi timpurii, cât și producții stabile pe toată durata sezonului.
„Cooperativele sunt foarte importante pentru viitorul agriculturii românești. Susținem asocierea în cooperative, drept dovadă cele mai noi parteneriate cu fermierii din Brezoaele și Însurăței, strategie prin care urmărim un triplu câștig: pentru fermieri, pentru noi, dar mai ales pentru clienți, care primesc produse locale românești de calitate. Contribuția noastră cea mai valoroasă în această ecuație este, pe de o parte, know-how-ul pe care îl oferim fermierilor pentru navigarea aspectelor legale privind înființarea unei cooperative și în relația lor cu retailul modern, și pe de altă parte, planificarea producției, o condiție esențială în relația noastră. Bazându-ne pe sprijinul producătorilor locali și ultra-locali, reușim să satisfacem în sezon 100% cererea de fructe și legume disponibile în România cu produse românești”, a declarat Radu Gherman, Director Achiziții Produse Proaspete Carrefour România.
Carrefour România deține cel mai amplu portofoliu de producători locali pe zona de alimente proaspete, cu peste 1.300 de fermieri la nivel național, dintre care 600 producători sunt ultralocali. Mai mult, Carrefour colaborează cu 19 cooperative, dintre care 15 ca furnizori, iar patru ca parteneri: Grădina Noastră din Vărăști, Grădina Noastră din Zarand, Grădina Noastră din Însurăței și Grădina Noastră din Brezoaele. Ca urmare a parteneriatelor cu fermierii independenți și cei asociați în cooperative, în vârf de sezon, 100% din necesarul de legume și verdețuri de sezon din rețeaua Carrefour, care pot fi cultivate local, este asigurat de parteneri, iar în restul anului, media fiind de peste 50%. Doar anul trecut, peste 7.500 tone de fructe, legume și verdețuri produse de cooperativele Vărăști și Zarand au ajuns pe rafturile magazinelor Carrefour din România.
Despre Carrefour
Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 370 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma BRINGO și Glovo, disponibilă gratuit în Google Play și App Store.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.