• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Lege în Franța pentru ca uleiul alimentar să poată fi folosit drept carburant

    Mircea Olteanu -

    Deputații francezi au aprobat, săptămâna trecută, un pachet de măsuri în sprijinul populației, ce prevede, printre altele, utilizarea uleiului de gătit uzat drept carburant pentru vehicule, inclusiv utilaje agricole și camioane.

    Amendamentul, ce va permite francezilor să folosească uleiul uzat drept combustibil, a fost depus de deputatul Julien Bayou, secretarul național al partidului ecologist francez Europe Écologie Les Verts, care susține că 10 litri de ulei uzat reprocesat în mod corespunzător pot da 8 litri de combustibil, care va emite cu 90% mai puține gaze cu efect de seră decât motorina convențională.

    „Este ilegal în Franța, însă foarte răspândit în Europa și în regiunile noastre rurale, dar în mod clandestin”, a declarat Julien Bayou, subliniind că un astfel de combustibil ar avea efecte pozitive din punct de vedere climatic, dar ar și ajuta populația, care se confruntă cu o inflație în creștere și scumpirea carburanților și energiei.

    „Și bineînțeles, și poate că vă va face să zâmbiți, dar este un element de independență energetică”, a continuat politicianul și activistul ecologist. „Este mai bine să depinzi de cartofii prăjiți din [Franța de] Nord decât de uleiul monarhiilor petroliere”, a afirmat el, adăugând, în glumă: „în Franța, nu avem petrol, dar avem ulei de prăjit”.

    Estimând că „peste 170 de milioane de litri de ulei [sunt] consumați în fiecare an în Franța”, asociația Roule ma Frite susține „că putem considera că alimentarea cu ulei de prăjit este o alternativă favorabilă la consumul intensiv de combustibili fosili”.

    Asociația atrage atenția că, înainte ca uleiul de prăjit uzat să poată fi folosit drept combustibil pentru vehicule, lichidul trebuie „decantat și strecurat”. Această procedură costă „0,70 eurocenți pe litru de ulei reciclat”, potrivit Roule ma Frite.

    Deocamdată, în Franța, utilizarea uleiului alimentar este interzisă pentru alimentarea vehiculelor, deoarece nu fac parte din categoria combustibililor omologați.

    Totuși, există și câteva excepții: încă din 2019, Béthune-Bruay, un oraș din departamentul Pas-de-Calais, își alimentează flota de 78 de camioane de salubritate cu un carburant obținut din ulei alimentar reciclat local, relatează Euronews.

    În același timp, în Marea Britanie este permisă alimentarea mașinii cu biodiesel pe bază de ulei alimentar, dar în anumite condiții. Dacă proprietarul vehiculului utilizează mai mult de 2.500 de litri pe an, pentru care nu s-au plătit taxe vamale, va trebui să declare acest lucru la biroul fiscal.

    Trebuie subliniat că nu se poate utiliza uleiul de gătit nefolosit direct din sticlă, deoarece este mult prea vâscos și poate cauza probleme motorului. Uleiul uzat trebuie colectat, filtrat și procesat înainte de a fi amestecat cu motorina tradițională pentru a fi utilizat drept carburant. Acest tip de combustibil este potrivit doar pentru vehiculele diesel.


    Te-ar mai putea interesa

    Piața cerealelor, din nou sub presiune. Prețuri la zi Primul județ în care DAJ anunță că a virat despăgubirile de secetă în conturile fermierilor! Plata despăgubirilor de secetă – informații de ultimă oră pentru fermieri

    Ultimele știri

    Fragedo, brandul de carne numărul 1 pentru copii: alegerea părinților pentru calitate și siguranță, 6 ani la rând Ucraina: 200.000 de fermieri în armată și terenuri agricole confiscate ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Chesnoiu: Autoritatea este esențială pentru sănătatea populației!