Burgerul vegetarian McPlant n-a avut succes, așa că McDonald’s l-a scos din meniul din SUA
Mircea Olteanu -Lanțul de restaurante fast-food McDonald’s SUA a scos din meniul său burgerul vegetarian McPlant. Drept urmare, acțiunile producătorului de substitute de carne pe bază de plante Beyond Meat s-au prăbușit.
La sfârșitul anului trecut, McDonald’s a început să testeze pe piața din SUA burgerul fără carne McPlant, fiind inițial vorba de un test limitat. Ulterior, în luna februarie a acestui an, testul a fost extins la aproximativ 600 din cele 13.400 de restaurante din Statele Unite ale lanțului.
Chiftele vegetariene pentru burgerul fără carne McPlant au fost furnizate de compania Beyond Meat.
Însă McDonald’s a decis să pună capăt testului, iar McPlant nu mai este disponibil în Statele Unite.
Potrivit analiștilor de la JP Morgan și BTIG, motivul pentru retragerea burgerului vegan a fost acela că nu a avut succes pe piață, iar cererea a fost sub așteptări.
Compania Beyond Meat a pierdut 80% din valoarea sa de piață
McDonald’s SUA a confirmat că testul s-a încheiat, însă lanțul de restaurante fast-food nu a oferit nicio informație cu privire la motivele pentru această decizie sau dacă mai plănuiește o lansare pe piață a acestui produs.
În Europa, McDonald’s vinde burgerul vegetarian McPlant în Austria, Danemarca, Olanda și Marea Britanie.
Oprirea vânzărilor McPlant în SUA a provocat o prăbușire a acțiunilor producătorului de alternative vegetariene la carne Beyond Meat, dar scăderea a fost doar temporară.
Ceea ce este mai grav pentru companie este faptul că bursa de pe Wall Street pare că nu mai este la fel de entuziasmată de povestea de succes a alternativelor la carne.
Valoarea acțiunilor Beyond Meat a scăzut de la aproape 160 de dolari în iunie 2021, la doar puțin peste 33 de dolari în prezent.
Unele lanțuri de restaurante fast-food renunță la substitutele vegetariene de carne
Succesul alternativelor la carne în rândul consumatorilor a fost sub așteptări. Multe lanțuri de restaurante fast-food din SUA și din întreaga lume au adoptat acest trend, precum Burger King și Kentucky Fried Chicken (KFC), Dunkin’ și Subway, însă unele au eliminat deja substitutele vegetariene din meniurile lor. În această situație fiind Dunkin’, iar acum și McDonald’s SUA.
Pentru alte lanțuri de restaurante, lansarea pe piață a acestor produse a fost mai puțin reușită decât sperau.
Concurența este acerbă, dar nișa pare să se dezvolte lent.