• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Top 10 magazine românești care se luptă cu marile rețele de hypermarketuri

    agrointeligenta.ro -

    Nu puțini sunt comercianții români care se plâng de concurența acerbă pe care lanțurile de hypermarketuri o fac companiilor autohtone care se încăpățânează să rămână active. Profit reușesc însă să aibă doar acele firme care fac parte dintr-un lanț integrat, comercializând produse din producția și fermele proprii.

    Cu o cifră de afaceri de peste 730 milioane de lei, cea mai mare companie autohtonă activă în mod direct în comerț rămâne Unicarm din Satu Mare. Potrivit unei analize publicate în revista PROGRESIV, aceasta deține o rețea de 92 de unități comerciale, majoritatea în nord-vestul țării, o mare parte din sortimentația magazinelor fiind acoperita din producția proprie (carne, mezeluri, lactate, produse de panificație, conserve, înghețată).

    Unicarm are însă de doua ori mai puține magazine proprii decat Succes Nic Com din Târgu Jiu, care continuă sa fie retailerul cu cea mai extinsă prezență în teritoriu. Compania deține aproximativ 180 de unități comerciale în județele Gorj, Dolj, Olt, Argeș, Hunedoara, Cluj, Constanța și în Bucuresti. Peste 100 dintre acestea sunt situate în Târgu Jiu și în alte localități din județul Gorj.

    În clasamentul retailerilor independenți apare pe locul secund grupul Agricola din Bacău, al doilea cel mai mare producător de carne de pasăre. Acesta deține în prezent o rețea de 43 de unități, dar vânzarile magazinelor au reprezentat numai 7% din cifra de afaceri de peste 360 de milioane de lei obținută de Agricola în 2013, dupa ce în 2012 ponderea se ridica la 11%.

    Producătorii de carne și mezeluri domină clasamentul celor mai mari retaileri autohtoni. În cazul companiilor Diana, Angst sau Ana și Cornel, producția de mezeluri este principala afacere.

    De asemenea, în clasament intră Amigo & Intercost din Odorheiul Secuiesc, un business concentrat pe distribuția de băuturi alcoolice, răcoritoare și energizante, ai cărui proprietari au decis să investească și în comert. În ultima perioadă, compania a investit în extinderea rețelei, care a ajuns astfel la 19 unități, iar ponderea vânzărilor magazinelor a crescut de la 7% în 2012 la 11% în 2013. Cu toate acestea, magazinele reprezintă un business secundar pentru distribuitor.

    Topul companiilor românești de retail/Cifra de afaceri în 2013/Evoluția față de 2012*

    1.Unicarm – 734,2 mil lei (+15%)

    2. Agricola International – 363,6 mil. lei (+3%)

    3.Succes Nic Com – 354,1 mil. lei (+4%)

    4.Diana – 305,3 mil. lei (-7%)

    5.Amigo&Intercost – 247,4 mil lei (+4%)

    6.Elan-Trio (Merkur, Szupe ) – 209,5 (+9%)

    7.Annabella – 174,2 mil lei (-6%)

    8.Angst Ro – 163,6 mil. lei (-12%)

    9.Pambac – 152,1 mil. lei (+27%)

    10.Ana și Cornel – 151,9 mil. lei (+6%)

    *Date centralizate și publicate de revista PROGRESIV


    Te-ar mai putea interesa

    Seceta bagă combina în lanurile de porumb. Fermierii recoltează mai devreme în acest an Untul produs din aer, fără a mai fi nevoie de lapte, este în curs de aprobare pentru a intra pe piață Plăți subvenții APIA – banii virați în conturile fermierilor în aceste zile

    Ultimele știri

    Universitatea de Științele Vieții din Timișoara deschide al doilea magazin Akademika Market Premierul Ciolacu: România nu e în pericol în ceea ce priveşte securitatea alimentară. Investițiile în irigații vor continua Condiția ca fermierii afectați de secetă să nu piardă subvenția de 500 euro/hectar