• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Unde pleacă cerealele din Ucraina și ce impact au primele de risc asupra prețurilor

    agrointeligenta.ro -

    Exportul de cereale din Ucraina funcționează din ce în ce mai bine. Cu toate acestea, cantitățile ce părăsesc țara vecină sunt încă mici, iar noua recoltă pune presiune pe piață. Cu toate acestea, navele nu navighează din porturile ucrainene către Africa – ci mai ales către Turcia și Europa, potrivit dr. Olaf Zinke, care semnează o analiză pentru portalul german Agrarheute.

    Potrivit Serviciului Vamal de Stat al Ucrainei , de la începutul anului de comercializare 2022/23 până pe 26 august, țara a exportat aproximativ 3,4 milioane de tone de cereale și leguminoase, dintre care 1,70 milioane de tone până acum în august. Acest lucru a fost anunțat sâmbătă de Ministerul Agriculturii din Ucraina.

    În același timp, anul trecut, exporturile s-au ridicat la 7,0 milioane de tone, dintre care 3,97 milioane de tone au fost doar în august.

    Suma exportată până acum a inclus

    – 937.000 de tone de grâu, comparativ cu 3,4 milioane de tone anul trecut,

    – 274.000 de tone de orz față de 2,4 milioane de tone

    – și 2,2 milioane de tone de porumb, față de 1,2 milioane de tone anul trecut.

    Aceasta înseamnă: Exporturi semnificativ mai puține de grâu și orz – dar aproape de două ori volumul exporturilor de porumb ca în anul precedent – din stocurile vechi.

    Cantități mari de cereale, încă blocate în porturi

    Conform datelor disponibile, în perioada 1 august – 26 august, 36 de nave au părăsit cele trei porturi ucrainene Odesa, Pivdennyi (Yuhzny) și Chornomorsk. În ultimii ani însă, o treime bună din toate exporturile de cereale au fost procesate prin portul Mykolayev și aproape 60% prin cele trei porturi menționate mai sus. Pe lângă cereale, soia, rapiță, semințe de floarea soarelui și ulei, precum și furaje combinate au fost expediate prin aceste porturi pentru export.

    Potrivit informațiilor ucrainene, aproximativ 25 de milioane de tone de cereale din vechea recoltă erau încă depozitate în porturile de export la începutul războiului – dintre care cele 3,4 milioane de tone menționate mai sus, aproape 15 la sută au fost expediate prin cele trei porturi maritime, transportate. departe prin Dunăre – sau cu calea ferată adusă în țară.

    Potrivit estimărilor Departamentului pentru Agricultură al SUA (USDA) , noua recoltă ar trebui – în ciuda unei cantități mult mai mici din cauza războiului – să împingă un volum suplimentar de export de 11 milioane de tone de grâu, 12,5 milioane de tone de porumb și aproape 2 milioane de tone. de orz pe piata.

    Cele mai multe nave pleacă spre Turcia – 16 din 36

    Cu toate acestea, principalele destinații pentru exporturile curente de cereale în iulie și august nu au fost în zonele de foamete din Africa. Principalul cumpărător de grâu și porumb din Ucraina a fost Turcia. Dintre cele 36 de plecări de nave înregistrate până pe 26 august, 16 nave au mers către clienți turci. Alte țări țintă pentru porumbul ucrainean au fost Italia, Irlanda, Iran, dar și Coreea de Sud și chiar România și Germania.

    Pe lângă Turcia, grâul din Ucraina a fost exportat și către Egipt, Israel, România, Djibouti – și în Sudan. Livrările au fost efectuate în total 12 țări, dintre care Sudanul a fost singura țară africană aflată la sud de Sahara.

    Multe dintre navele care au reușit să iasă pe larg în primele câteva săptămâni după anunțarea comerțului cu cereale au stat înainte blocate luni de zile. Abia la mijlocul lunii august au început să sosească noi cargori în porturile din și în jurul Odessei.

    „Situația cu noile contracte este încă foarte lentă. Prin urmare, costurile de transport variază foarte mult, adesea într-o zi”, a declarat Pavlo Martyshev de la Școala de Economie din Kiev pentru Deutsche Welle (DW).

    Cu toate acestea, există unele companii de transport maritim care lucrează sistematic în regiuni cu risc precum Africa de Vest sau Yemen și care sunt, de asemenea, dispuse să deservească Ucraina , deoarece știu că vor plăti prime de risc ridicate.

    Primele de risc afectează exporturile

    Dar primele de risc au scăzut recent. Când a fost semnat acordul cu cereale, companiile de asigurări percepeau 4 până la 5% din valoarea de piață a navelor pentru o perioadă de șapte zile. În prezent, primele sunt de 1% până la 1,5% din valoarea navei, care poate ajunge în medie de la 200.000 $ până la 300.000 $ pe navă pe săptămână, raportează comercianții de cereale.

    În trecut, cei mai mari cumpărători de porumb ucrainean erau țările UE și China, precum și Egiptul – și apoi, la o oarecare distanță, Coreea de Sud, Turcia și Iranul. În cazul grâului, înainte de începerea războiului, cantitățile au fost vândute în principal în Egipt, Indonezia, Turcia, Bangladesh, Filipine și numeroase țări din Africa de Nord.

    Înainte de război, peste 100.000 de tone de grâu au mers și în Etiopia, Kenya, Nigeria și Sudan, precum și în Uganda și Mozambic. Se pare că niciun grâu nu a putut fi expediat în țările de la sud de Sahara anul acesta, în afară de Sudan. Primele de risc ridicate încetinesc activitățile exportatorilor, deoarece le reduc randamentele și, de asemenea, scad prețurile de achiziție ale fermierilor ucraineni.


    Te-ar mai putea interesa

    Județul unde jumătate din suprafața semănată cu grâu este deja calamitată de secetă Alertă ANM de ploi, vijelii și grindină în 14 județe. Cantitățile de apă vor depăși 40 l/mp Guvernul a majorat bugetul APIA. Când ar intra în conturi subvenția de 100 euro

    Ultimele știri

    Avertismentul unui șef APIA: Fermierii care rămân fără subvenții în acest an! Anchetat de fraudă după ce a câștigat licitația pentru a cumpăra un port la Dunăre ANAF s-a răzgândit! Noua taxă pentru transport nu se va mai aplica pentru micii fermieri!