• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • CNA dezaprobă „mizeriile” revistei Ferma privind o presupusă „reclamă mascată” în emisiunea AgroStrategia

    agrointeligenta.ro -

    Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a respins luarea în discuție a unei sesizări din partea revistei Ferma privind o presupusă „reclamă mascată” în cadrul a două ediții ale emisiunii AgroStrategia de pe TVR1, din datele de 17 și 18 octombrie 2022.

    Informația că Revista Ferma este cea care a depus reclamația împotriva emisiunii realizate în coproducție de TVR și Grupul Agrointeligența a fost furnizată de un membru CNA, oficial, în cursul ședinței din 7 februarie 2023. Decizia de a refuza reclamația revistei Ferma a fost luată în ședința CNA din 9 februarie.

    „Am trecut prin 12 ediții ale emisiunii. Formatul emisiunii este de interviu, în studio, nu apare niciun obiect susceptibil de a fi promovat comercial. Cele două ediții speciale pe care le analizăm au fost cu ocazia târgului cu specific agricol și este justificată prezența în cadrul târgului a studioului. Nu am reușit să văd vreo problemă deși sunt rău din fire”, a spus Mircea Toma, membru CNA, fost președinte al organizației ActiveWatch.

    „Eu, personal, nu am găsit nimic”, a menționat și Monica Gubernat, membru CNA.

    În reclamație, reprezentanții revistei Ferma au pretins chiar interzicerea emisiunii AgroStrategia și scoaterea de pe post, pe motiv că ar fi afectați de această coproducție Agrointeligența-TVR. Motivațiile sunt ridicole.

    De altfel, reprezentantul TVR la ședința CNA i-a informat pe membrii Consiliului Național al Audiovizualului că revista Ferma a beneficiat de o promovare activă din partea TVR și că, evident, cele invocate în reclamație nu stau în picioare.

    „Este un <<autodenunț>> pentru că în emisiunea Viața Satului de la TVR1 din 3 aprilie 2022, reclamantul (revista Ferma, n.r.) a avut alocate aproximativ 15 minute pentru promovarea revistei pe care o relansau”, a precizat reprezentantul TVR la ședința CNA.

    Promovarea pe care revista Ferma a primit-o la Viața Satului, și la care s-a făcut referire mai sus, poate fi vizionată aici:

    Este de notorietate publică în lumea presei agricole strânsa colaborare între Dănuț Radiș, directorul general al revistei Ferma, și Gabriel Gherghescu, actualul producător al emisiunii Viața Satului. Revista Ferma a fost partener al emisiunii menționate ani la rând, a existat chiar și o rubrică realizată de revista respectivă în Viața Satului. Articolele și jurnaliștii revistei Ferma au fost promovați constant de Gherghescu în Viața Satului. Agrointeligența nu a apărut niciodată la Viața Satului, în schimb. Dumitru Bădița, jurnalist la Viața Satului, un apropiat al lui Gherghescu, pe site-ul său personal lantulalimentar.ro a găzduit un atac direct asupra Grupului Agrointeligența, acum patru luni. Imediat după o solicitare oficială a Grupului Agrointeligența către Dumitru Bădița dacă își asumă acest articol, site-ul lantulalimentar.ro nu a mai putut fi accesat, rămânând offline permanent.

    În momentul apariției „mizeriilor” legate de emisiunea AgroStrategia, Grupul Agrointeligența a transmis un comunicat în care arată că atacurile au în spate concurenții din piață care nu se pot împăca cu ideea că Agrointel.ro este liderul de audiență al presei agricole din România (TV, online, print).

    Republicăm, integral, comunicatul Grupului Agrointeligența:

    „Grupul Agrointeligența a avut, în cei zece ani de la fondare, două obiective principale: informarea și susținerea fermierilor români. Pentru atingerea obiectivelor menționate ne-am bazat întotdeauna și pe comunicarea profesională: de a prezenta publicului nostru cele mai noi și eficiente produse și servicii din piața de agribusiness, soluții de top la nivel mondial, din partea unor companii de prestigiu. Am mizat pe prezentarea acestor informații, pentru ca fermierii să poate lua cele mai bune decizii pentru activitatea lor, în deplină cunoștință de cauză.

    Grupul Agrointeligența a respectat întotdeauna legea, a plătit taxe și impozite, a urmat toate regulile deontologiei profesionale iar obiectivele noastre, de informare și susținere a fermierilor, au fost asumate transparent și complet. În aceste condiții și cu această misiune a fost construit și parteneriatul cu TVR, pentru o emisiune zilnică dedicată sectorului agroalimentar. Considerăm că pentru publicul care activează în sectorul agroalimentar sau este interesat de acesta, Agrostrategia este un demers jurnalistic util și eficient, în concordanță cu interesul public.

    Grupul Agrointeligența nu va comenta public, niciodată, detalii din contracte comerciale și nici nu va reacționa, în mod oficial, altfel decât prin instrumente juridice. Considerăm că am respectat și vom continua să respectăm Legea Audiovizualului în toate emisiunile noastre. Legat de contractul cu TVR putem spune doar atât: este un contract de coproducție care nu presupune nicio plată a TVR către Grupul Agrointeligența. Din contră, Grupul Agrointeligența plătește pentru edițiile difuzate și are dreptul să preia comunicare comercială, inclusiv reclamă, în cadrul emisiunii Agrostrategia. Pentru aceasta, Grupul Agrointeligența plătește diferite sume, în baza termenilor contractuali, către TVR, nivele de plată conforme cu cele din piața publicității audiovizuale din România.

    Grupul Agrointeligența consideră că atacurile mediatice din ultima perioadă au, ca punct de plecare, frustrarea unor entități, persoane fizice sau juridice, legată de poziția de lider al presei agricole, după audiența măsurată oficial. Aceste entități, fizice sau juridice, nu pot accepta succesul parteneriatelor pe care le construim și credibilitatea uriașă de care se bucură Grupul Agrointeligența în rândul reprezentanților sectorului agroalimentar și a partenerilor comerciali din agribusiness. Vom continua, cu responsabilitate, să fim lideri în informarea și susținerea fermierilor din România!”


    Te-ar mai putea interesa

    Când vine vara – anunțul șefei ANM, Elena Mateescu: Cresc temperaturile! Cum va fi vremea în această săptămână. Anunț de la șefa ANM Fasolea, cea mai nouă cultură în ferma familiei Gheorghiță. De la 2 hectare, la 100 de hectare

    Ultimele știri

    Revoluționând Agricultura: Cropmax și Tron pH pentru o cultură sănătoasă și productivă Pyxides – un produs, 3 substanțe active, 3 X puncte în ADAMA Cash+ România introduce două subiecte ferbinți pe agenda UE: neonicotinoidele și ajutorul pentru fermele de animale