• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Corteva a raportat rezultatele trimestrului al patrulea și ale întregului an 2022. Direcțiile pentru 2023

    Angelica Lefter -

    Compania Corteva a raportat rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru și pentru întregul an încheiat la 31 decembrie 2022.

    Conform analizei, produsele noi și tehnologiile diferențiate susțin creșteri de două cifre ale vânzărilor în anul care a trecut, iar rezultatele veniturilor reflectă o execuție puternică într-un mediu de operare dinamic, motiv pentru care anul 2023 asigură cadrul de creare a valorii pentru 2025.

    Reperele anului 2022

    Sumar Trimestrul al IV-lea 2022

    Pentru al patrulea trimestru încheiat la 31 decembrie 2022, vânzările nete au crescut cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările organice1 au crescut cu 11%, cu o contribuție importantă a Americii Latine și a Americii de Nord.

    Prețul s-a majorat cu 12% față de anul precedent, reflectând execuția continuă a strategiei specifice a companiei și recuperarea prin preț a costurilor mai mari ale inputurilor. Volumul a scăzut cu 1% față de aceeași perioadă a anului precedent, în mare parte din cauza livrărilor mai reduse de porumb Pioneer în America de Nord, deciziei de a părăsi Rusia și războiului din Ucraina, precum și condițiilor meteorologice precum umiditatea crescută și prezența scăzută a dăunătorilor în regiunea Asia Pacific și condițiile de secetă în America Latină.

    Pierderea GAAP din operațiunile continue după impozitul pe profit a fost de 41 milioane USD în trimestrul al patrulea 2022, comparativ cu veniturile de 155 milioane USD în trimestrul patru 2021. EBITDA operațional1 pentru trimestrul al patrulea a fost de 370 milioane USD, în creștere cu 41% față de anul precedent.

    Sumar Semințe 

    Vânzările nete de semințe au fost de 1,6 miliarde USD în al patrulea trimestru din 2022, în creștere de la 1,4 miliarde USD în trimestrul al patrulea din 2021. Creșterea vânzărilor a fost determinată de o majorare cu 19% a prețului, parțial afectată de o scădere cu 1% a volumului.

    Creșterile de preț au fost determinate de o execuție puternică la nivel global, deoarece fermierii acordă prioritate randamentului pentru a ajuta la compensarea inflației. Scăderile de volum au fost determinate de livrările mai scăzute de porumb marca Pioneer în America de Nord, de războiul din Ucraina și de decizia de a părăsi Rusia, parțial compensate de cererea puternică de porumb din Brazilia.

    EBITDA operațional pe segment a fost de 71 de milioane USD în trimestrul al patrulea din 2022, în creștere față de (11) milioane USD în trimestrul al patrulea din 2021. Execuția prețurilor și acțiunile din cadrul companiei în curs de desfășurare de micșorare a costurilor și de mărire a productivității au compensat creșterile de costuri de intrare și de transport, volumele mai mici de vânzări și investiții crescute în cercetare și dezvoltare. Marja EBITDA operațională pe segment s-a îmbunătățit cu aproximativ 510 puncte de bază față de perioada anului precedent.

    Vânzările nete de semințe au fost de 9,0 miliarde USD în 2022, în creștere de la aproximativ 8,4 miliarde USD în 2021. Majorarea vânzărilor a fost determinată de o creștere de 9% a prețului, parțial compensată de un impact nefavorabil al cursului valutar, de 2%.

    Mărirea prețului a fost determinată de o execuție puternică la nivel global, condusă de America de Nord și America Latină de creșterile prețurilor globale la porumb și soia cu 9%, respectiv 11%. Creșterile volumului de vânzări la porumbul din America Latină și de soia din America de Nord au fost afectate de reducerea suprafețelor de porumb în America de Nord și de constrângerile de aprovizionare la rapiță din America de Nord. Lansarea pe piață a soiei Enlist E3TM(4) a atins peste 45% din totalul hectarelor din America de Nord. Impactul valutar nefavorabil s-a datorat mai ales lirei turcești și euro, compensate parțial de evoluția realului brazilian.

    Segmentul EBITDA operațional a fost de 1,7 miliarde USD în 2022, în creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut. Execuția prețurilor și acțiunile în curs de desfășurare în cadrul companiei de micșorare a costurilor și de creștere a productivității au compensat costurile mai mari de intrare și de transport, impactul nefavorabil al schimburilor valutare, volumele mai scăzute în America de Nord și investițiile sporite în cercetare și dezvoltare. Marja EBITDA operațională pe segment s-a îmbunătățit cu aproximativ 45 de puncte de bază față de aceeași perioadă a anului precedent.

    Sumar Produse de Protecție a Plantelor

    Vânzările nete de produse pentru protecția plantelor au fost de aproximativ 2,2 miliarde USD în al patrulea trimestru al anului 2022, comparativ cu aproximativ 2,1 miliarde USD în trimestrul al patrulea din 2021. Creșterea vânzărilor a fost determinată de o creștere de 7% a prețului, parțial afectată de un impact nefavorabil de 2% al schimbului valutar și de unul de un procent de 1% asupra portofoliului.

    Creșterea prețului a fost cuprinzătoare, cu câștiguri în toate regiunile, conduse de America Latină și America de Nord și, în cea mai mare parte, a reflectat majorarea prețurilor pentru materiile prime, costurile logistice mai mari și valoarea tehnologiei noastre diferențiate. Pătrunderea continua pe piață a noilor produse a fost foarte afectată de umiditatea crescută și prezența redusă a dăunătorilor în Asia Pacific și de condițiile de secetă din America Latină. Impactul valutar nefavorabil a fost condus de euro, compensat parțial de realul brazilian. Impactul asupra portofoliului de produse a fost determinat de o vânzare de produse din portofoliu în Asia Pacific.

    Segmentul EBITDA operațional a fost de 332 milioane USD în trimestrul al patrulea din 2022, în creștere cu 9% față de trimestrul al patrulea din 2021. Execuția prețurilor, mixul favorabil și acțiunile de creștere a productivității au depășit impactul negativ al costurilor mai mari ale inputurilor, inclusiv creșterea costurilor materiilor prime și impactul nefavorabil al schimburilor valutare. Marja EBITDA operațională pe segment s-a îmbunătățit cu peste 60 de puncte de bază față de perioada anului precedent.

    Vânzările nete de produse de protecție a plantelor au fost de aproximativ 8,5 miliarde USD în 2022, comparativ cu aproximativ 7,3 miliarde USD în 2021. Creșterea vânzărilor a fost determinată de o creștere cu 11% a prețului și o creștere de 9% a volumelor. Aceste creșteri au fost parțial afectate de un impact valutar nefavorabil de 3%.

    Creșterea prețului, condusă de America de Nord și America Latină, a reflectat în cea mai mare parte prețurile mărite pentru materiile prime și costurile logistice mai mari și valoarea tehnologiei noastre diferențiate. Creșterea volumului a fost determinată de pătrunderea continuă pe piață a noilor produse, inclusiv erbicidele EnlistTM și ArylexTM și insecticidul IsoclastTM, vânzările de produse noi au crescut cu 33% față de aceeași perioadă a anului trecut. Impactul schimbului valutar nefavorabil a fost condus de euro și lira turcească, compensate parțial de realul brazilian.

    EBITDA operațional pe segment a fost de 1,7 miliarde USD în 2022, în creștere cu 40% față de 2021. Câștigurile de prețuri și de volum și acțiunile de mărire a productivității au depășit atât efectul costurilor mai mari ale inputurilor, inclusiv costurile materiilor prime cât și impactul nefavorabil al monedei. Marja EBITDA operațională pe segment s-a îmbunătățit cu aproximativ 330 de puncte de bază față de perioada anului precedent, în mare parte determinată de execuția prețurilor și de tehnologii noi și diferențiate.

    Perspective pentru anul 2023

    Perspectivele pentru agricultură rămân solide în 2023, cu o cerere record atât pentru cereale cât și pentru semințe oleaginoase, deoarece stocurile finale continuă să fie sub presiune. Prețurile mărfurilor sunt peste mediile istorice, iar bilanțurile fermierilor și nivelurile veniturilor rămân sănătoase, ceea ce îi determină pe fermieri să acorde prioritate tehnologiei pentru a maximiza rentabilitatea. Compania se așteaptă la o creștere a suprafeței semănate în SUA și continuă să monitorizeze condițiile meteorologice dinamice din întreaga lume.

    Compania a oferit direcțiile3 pentru întregul an 2023. Corteva se așteaptă la vânzări nete în intervalul de 18,1 miliarde USD – la 18,4 miliarde USD, o creștere de 5% la mijlocul anului. A EBITDA operațional1,în intervalul de 3,4 miliarde USD – 3,6 miliarde USD, o creștere de 9% la mijlocul anului. Se așteaptă ca EPS operațional1 să se situeze în intervalul de 2,70 USD până la 2,90 USD pe acțiune, o creștere de 5% la mijlocul anului, ceea ce reflectă câștiguri mai mari și un număr mediu mai scăzut de acțiuni pe care compania le va cumpăra de la acționari sau le va emite, parțial afectate de rata de impozitare efectivă și cheltuielile cu dobânzile mai mari prognozate. Acest ghid nu include achizițiile de produse biologice anunțate anterior, achiziții ce se așteaptă să se închidă în prima jumătate a anului 2023.

    Compania nu este în măsură să reconcilieze măsurile sale financiare non-GAAP prospective cu cele mai comparabile măsuri financiare GAAP din SUA, deoarece nu pot fi estima cu o certitudine rezonabilă elemente aflate în afara controlului său, cum ar fi Elementele semnificative, fără un efort nerezonabil.


    Te-ar mai putea interesa

    Piața cerealelor, din nou sub presiune. Prețuri la zi Ce putem planta lângă sau sub un nuc Tractoarele New Holland pe care fermierii le pot cumpăra prin Programul Rabla pentru Tractoare

    Ultimele știri

    Fragedo, brandul de carne numărul 1 pentru copii: alegerea părinților pentru calitate și siguranță, 6 ani la rând Ucraina: 200.000 de fermieri în armată și terenuri agricole confiscate ANSVSA – 20 de ani de activitate. Adrian Chesnoiu: Autoritatea este esențială pentru sănătatea populației!