Pâinea neagră revine la modă
agrointeligenta.ro -Specialitățile de pâine neagră se vând din ce în ce mai bine. Astfel, dacă acum acestea reprezintă 7% din totalul vânzărilor, tendința se va menține și anul viitor, când reprezentanții organizațiilor profesionale așteaptă ca pâinea neagră să dețină 10% din consumul total la nivel național.
Înainte de 1989, în România se mânca mai multă pâine neagră, care era mai sănătoasă.
“După această perioadă, la noi s-a născut ideea că nivelul de trai este dat de consumul de pâine albă. În ultimii ani, însă, tendinţa este de creştere pentru consumul de pâine neagră, după câte observăm din vânzările noastre”, a declarat Aurel Popescu, președintele ROMPAN, citat de Mediafax.
Reprezentantul patronatului a arătat că în alte ţări din UE, consumul de pâine neagră depăşeşte 20% din piaţă.
Potrivit şefului Rompan, consumul de pâine neagră a ajuns la 7% din valoarea pieţei de pâine, fiind evaluat la 45 de milioane de euro, iar pentru anul viitor se estimează că va atinge o pondere de 10% din piaţă.