• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • ISCTR: Amenzi de 5.000 de euro pentru camioanele cu cereale care nu respectă tonajul

    Angelica Lefter -

    Amenzi de 5.000 de euro pentru camioanele de cereale care nu respectă tonajul. Autoritățile încep să ia măsuri împotriva camioanelor supraîncărcate care distrug drumurile.

    Drumurile partea de nord a țării au fost afectate de coloanele de camioane încărcate cu cereale. Autoritățile locale au anunțat controale, iar șoferii se pot trezi cu amenzi chiar de 5.000 de euro dacă nu respectă standardele de tonaj pe drumurile publice.

    Mai multe porțiuni de drumuri județene au fost afectate de coloanele de camioane încărcate cu cereale. Cea mai afectată este zona de nord a județului Botoșani, unde astfel de coloane ar fi mai frecvente. Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) va efectua o serie de controale în zonă, care să nu fie anunțate în prealabil, potrivit botosaneanul.ro.

    Fermierii spun că transportatorii îi forțează să supraîncarce camioanele

    Tirurile care tranzitează județul sunt supra-încărcate fiind astfel încălcate reglementările legale în vigoare, spun autoritățile locale. Pe lângă distrugerea drumurilor naționale sau județene, șoferii care încarcă peste limita admisă sunt pasibili de amenzi grele. Pentru a analiza situația, a avut loc o ședință care i-a reunit pe vicepreședintelui Consiliului Județean, Dorin Birta alături de Ovidiu Luca, inspectorul șef al ISCTR și Cătălin Gheorghian, directorul Direcției Județene de Drumuri și Poduri (DJDP).

    ”Transportatorii creează o sumedenie de probleme atât pe drumurile județene cât și pe drumurile naționale. Mă refer la zona Dorohoi pe care nu mai putem să o stăpânim și ținând cont că vine sezonul recoltării porumbului…Fermieri care încarcă aceste mașini ne-au sesizat că-i forțează transportatorii să încarce peste 60 de tone de marfă. Vă mirați dar astea le știm cu toții”, a spus Dorin Birta, vicepreședinte CJ Botoșani

    Citiți și: Ce greutate maximă poate transporta un TIR încărcat cu cereale

    Oamenii legii, solicitați pentru controale comune, pot acționa pe această linie doar maximum două ore, fiind relocați ulterior la alte misiuni, iar personalul din DJDP, administratorul drumurilor județene nu are atribuții autonome de control în trafic.

    ”Camioanele vin în linie dreaptă câte cinci, șase. Sunt extrem de multe. Nu mai spun pe drumul județean Bucecea – Leorda ce se întâmplă în ultima perioadă. Era o propunere din partea noastră dacă sunteți de acord să facem filtre comune pe zonele respective, în zona Havârna la intersecția cu drumul național”, a completat Dorin Birta, vicepreședinte CJ Botoșani.

    Camion supraîncărcat

    Amenzile pentru camioanele supraîncărcate pot ajunge și la 5.000 de euro

    Potrivit legii, un camion poate avea din punct de vedere legal maximum 40 de tone masa totală admisă. Neoficial, ar exista zvonuri că tirurile care traversează județul Botoșani ar avea încărcătura de 60 de tone. Pentru verificarea acestor aspecte este nevoie de concursul celor de la ISCTR dar și a Poliției.

    ”Sancțiunea este în funcție de procentul de depășire. Cu depășire până în 5%, între 5 și 10%, până în 25% și peste 25%. Se merge și până la 24.000 de lei sancțiune, cu suspendare copie conformă, imobilizare indiferent de depășire pentru intrarea în legalitate, se trece din nou pe cântar. Au fost sancțiuni, din păcate suferim pe partea de locuri special amenajate”, a declarat Ovidiu Luca, inspector șef ISCTR Botoșani.

    Pentru a amplasa un cântar pentru transportatorii de cereale, inspectorii ISCTR au nevoie de o suprafață de 7 metri lățime și 20 de metri lungime. Singurul loc de cântărire omologat la acest moment este la Baisa.

    Administratorii drumurilor nu au primit drepturi de a opri camioanele în trafic și de a le verifica

    Șefii Consiliului Județean au transmis o adresă către Ministerul Transporturilor pentru a se interveni pe legislație și pentru ca și personalul de specialitate din cadrul DJDP Botoșani să aibă atribuții de oprire și verificare a vehiculelor care circulă pe drumurile județene.

    Un articol din Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 specifică faptul că personalul cu drept de oprire și imobilizare a vehiculelor aparține Poliției Române, iar administratorii nu pot efectua aceste verificări în lipsa polițiștilor.

    Prin modificare s-a cerut să fie oferit acest drept administratorilor de drumuri prin personalul de specialitate din cadrul serviciilor de control și monitorizare trafic, fără a mai fi nevoie deplasarea efectivelor de poliție.

    Propunerea de modificare a conținutului art. 60, alineat (4) presupune completarea formei inițiale sună astfel: ”…de către personalul administratorilor drumurilor de interes național, județean și local, precum și de către personalul care potrivit legii are drept de oprire și imobilizare a vehiculelor”.

    Totodată, personalul specializat din DJDP s-ar fi obligat să poarte uniforme cu înscrisuri și însemne distinctive și mjloace de protecție fluorescent-reflectorizante și să circule cu mașini inscripționate.

    În răspunsul primit de Consiliul Județean Botoșani, ministerul indică ISCTR că structura desemnată să verifice inspecția și controlul respectării reglementărilor interne și internaționale în domeniul transporturilor rutiere și arată că propunerea șefilor CJ Botoșani ”nu are obiect”.

    Într-un final, s-a ajuns la un acord să fie efectuate controale în trafic împreună cu inspectorii ISCTR, fără a fi anunțate în prealabil.


    Te-ar mai putea interesa

    Subvențiile APIA în decembrie – plan de plăți și termene pentru fermieri Ucraina: 200.000 de fermieri în armată și terenuri agricole confiscate Fermierul de pe Valea Trotușului care crește 8 vaci și produce o brânză specială, premiată la nivel mondial

    Ultimele știri

    Fermierii au de unde alege. Peste zece hibrizi de porumb sunt în oferta Rodbun și Fertillia Liviu Dobre, director general Agricover Holding: ”Ne place energia tinerilor care participă la programul Tineri Lideri pentru Agricultură” Fermierul Nicolaie Apopi a închis campania. Campania agricolă de toamnă