• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Carrefour marchează a patra ediție a Săptămânilor Tranziției Alimentare

    Roxana Dobre -

    Carrefour România marchează și anul acesta cea de-a patra ediție a Săptămânilor Tranziției Alimentare, alături de cei unsprezece parteneri locali, continuând demersurile de tranziție la o alimentație mai sănătoasă. Această ediție, desfășurată la nivel local în România între 13-25 septembrie, a pus accentul pe trasabilitatea procesului de producție pentru produsele disponibile în Carrefour, promovând o alimentație sănătoasă, bazată pe ingrediente de încredere, la prețuri accesibile.

    Tranziția Alimentară reprezintă un angajament reciproc luat de Carrefour România și de partenerii săi locali, angajament al cărui scop este de a face schimbări fundamentale în alimentația consumatorilor – clienți, angajați sau parteneri. Ca parte din strategia globală Act For Food, Tranziția Alimentară înglobează acțiuni prin care consumatorii români vor avea acces atât la informații despre o alimentație sănătoasă, cât și la produse de calitate la prețuri accesibile.

    Carrefour își invită partenerii de produse proaspete și cele de larg consum să semneze Pactul Tranziției Alimentare

    Selecția se realizează în funcție de obiectivele și rezultatele lor în șase arii: alimentație sănătoasă, transparență, ambalaje, climat sustenabil, diversitate și incluziune. Odată semnat pactul, furnizorii au acces la diverse proiecte legate de tranziția alimentară. La nivel internațional, sunt 36 de furnizori parteneri și peste 450 de produse propuse în G6, cele șase țări membre ale pactului: Belgia, Franța, Italia, Polonia, România și Spania.

    „Pactul Tranziției Alimentare inițiat de Carrefour la nivel global concretizează angajamentul producătorilor și furnizorilor de a adera la un set de principii valoroase, care se traduc, pentru consumatorul final, în rețete îmbunătățite, produse sănătoase, ambalaje reciclate și mai bune pentru mediu. Până în prezent, unsprezece producători din România au semnat acest Pact și sperăm ca și mai mulți să îmbrățișeze aceste valori. Pe măsură ce producătorii locali vor adopta filosofia tranziției alimentare, România va beneficia de o rețea puternică de actori din industrie dedicată acestui obiectiv comun, cu efecte benefice la nivelul întregii societăți”, a declarat Alina Horgea, Director Mărci Proprii și Tranziție Alimentară, Carrefour România.

    La nivel local, inițiativele Carrefour România de susținere a filozofiei tranziției alimentare ating mai multe paliere:

    1. Investiții în România. În România, în primele 8 luni ale anului, mărcile private dezvoltate cu furnizorii locali au realizat peste 85% din cifra de afaceri totală marcă proprie din alimentar (produse proaspete și produse de larg consum). Carrefour urmărește cu precădere colaborarea cu producători mici și mijlocii, respectând rețetele de altădată sau scoțând în lumina reflectoarelor produse de indicație geografică mai puțin cunoscute publicului. În prezent, mărcile proprii Carrefour sunt produse cu 260 de furnizori români, portofoliul incluzând 40 de mărci proprii pentru toate buzunarele, precum Drag de România, Filiera Calității, La Piața Carrefour și Grădina Noastră.

    2. Bio pentru viitor. Portofoliul bio Carrefour numără peste 1.100 de produse, dintre care cele mai consumate au fost fructele și legumele, lactatele, ouăle, dar și peștele bio, uleiul de măsline, produse bio pentru mic dejun. Prin programul Creștem România Bio, Carrefour susține agricultura ecologică locală, cu 42 de producători români, care cultivă game variate, de la dovlecei până la aronia.

    3. Atenție la ambalaje, grijă pentru mediu. În perioada ianuarie 2021 – iunie 2023 Carrefour a economisit 83 de tone de plastic, regândind ambalajele produselor marcă proprie și alegând materie primă provenită din surse responsabile și sustenabile. Programul Punem Preț pe Plastic, în plină derulare la a cincea și ultima ediție, susține tranziția către Sistemul de Garanție Returnare (SGR).

    4. Parteneri care cred în aceleași principii. Nu doar produsele marcă proprie, ci și brandurile naționale și internaționale care își găsesc loc pe rafturile Carrefour sunt conduse de aceste principii.

    Sub egida Tranziției Alimentare, Carrefour Franța organizează Premiile Internaționale pentru Tranziție Alimentară 

    Tot sub egida Tranziției Alimentare, Carrefour Franța organizează Premiile Internaționale pentru Tranziție Alimentară (IFTA), un proiect activat în nouă țări participante pentru a susține eforturile partenerilor în implementarea principiilor tranziției alimentare.

    Din România, participă șase branduri cu un total de 8 produse înscrise în competiția locală: Păstrăvăria Valea Stânii, Fabrica de Carne Morandi, Morandi Invest, Unilever South Central, Artesana, Coca-Cola. În luna noiembrie, consumatorii vor putea vota produsele preferate prin intermediul unei platforme online; ulterior, din fiecare țară va fi ales câte un câștigător votat de către un juriu, în cadrul unei ceremonii de premiere care va avea loc la începutul anului viitor, la Paris.

    Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță

    Clienții Carrefour România pot face cumpărături în siguranță direct în cele peste 410 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.

    Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

    Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.


    Te-ar mai putea interesa

    Fermierii care pierd subvenția APIA de 42,47euro pe hectar Colinde de Crăciun în versuri. Top 10 cele mai frumoase colinde românești Plăți finale la APIA. Calculator tranșa a doua din subvenția pe hectar și animale, din 2 decembrie

    Ultimele știri

    S-au emis derogările pentru tratamentele cu neonicotinoide la porumb și floarea-soarelui 2025 Plăți de 1,2 miliarde de euro în conturile fermierilor Casa Verde Fotovoltaice 2024. AFM a publicat lista oficială!