• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • RAR: Tahografele inteligente vor deveni obligatorii pentru camioanele care fac transport internațional

    Angelica Lefter -

    Tahografe inteligente – obligatorii în curând. Transporturile de animale, de utilaje agricole sau alte mărfuri agricole și nu numai, vor beneficia acum de o mai mare siguranță în trafic, prin instalarea tahografelor inteligente. Conform cu regulile europene, de la sfârșitul anului viitor, autovehiculele de transport internaţional de marfă şi persoane cu o masă mai mare de 3,5 tone, aflate în rulaj, trebuie să înlocuiască tahografele analogice şi digitale cu tahografe inteligente de tip SMT2.

    Pe teritoriul României există, în prezent, 322 de ateliere autorizate care pot monta tahografe analogice şi digitale, dintre care aproximativ o sută pot instala şi tahografe inteligente Smart 2 (SMT2), arată datele publicate, sâmbătă, de Registrul Auto Român (RAR). Categoriile de autovehicule pe care tahografele inteligente vor fi montate, sunt cele de transport marfă, autocarele, microbuzele şi autobuzele.

    Citiți și: Creștere de 30% a cererii pentru servicii de transport în agricultură – îngrășăminte și utilaje agricole

    Tahografele inteligente dau o mai mare siguranță în trafic transportatorilor (foto: adevarul.ro)

    De la finalul anului 2024 tahografele inteligente vor fi obligatorii pentru transporturile mai mari de 3,5 tone

    Regulamentul UE1228/2001 stipulează că, de la sfârşitul anului viitor, autovehiculele de transport internaţional de marfă şi persoane cu o masă mai mare de 3,5 tone, aflate în rulaj, trebuie să înlocuiască tahografele analogice şi digitale cu tahografe inteligente de tip SMT2. Măsurile ce vor fi implementate sunt menite să contribuie substanţial la siguranţa în trafic, a arătă Registrul Auto Român (RAR).

    ”Registrul Auto Român are capabilitatea tehnică de a autoriza agenții economici care efectuează montarea și verificarea de tahografe inteligente (Smart 2), în conformitate cu noile prevederi europene. În România există în prezent aproximativ 100 de ateliere care pot monta tahografe Smart 2, din totalul de 322 care sunt autorizate pentru această activitate. Regulamentul UE1228/2001 stipulează că de la sfârșitul anului viitor autovehiculele de transport internațional de marfă și persoane cu o masă mai mare de 3,5 tone, aflate în rulaj trebuie să înlocuiască tahografele analogice și digitale cu tahografe inteligente de tip SMT2 . Măsurile ce vor fi implementate sunt menite să contribuie substanțial la siguranța în trafic”, potrivit Registrul Auto Român (RAR).

    Citiți și: Legea exportului de animale – ADOPTATĂ! Noi obligații pentru FERMIERI și TRANSPORTATORI!

    Tahografele inteligente dau o mai mare siguranță în trafic transportatorilor

    Tema tahografelor inteligente a fost discutată în cadrul unui eveniment interactiv organizat la Cluj-Napoca, unde transportatori, autorităţi şi oameni de afaceri au avut ocazia sa afle de la reprezentantul RAR, şeful Reprezentanţei locale, inginerul Marius Pop, detalii despre noutăţile legislative şi implementarea acestora.

    Conform datelor, tahografele inteligente au capacitatea de a comunica prin sateliţi poziţionarea autovehiculelor. Acestea marchează automat trecerea frontierelor între statele-membre ale Uniunii Europene (UE), dar şi activitatea de încărcare/descărcare a vehiculelor.

    ”Această temă a fost dezbătută la o întâlnire interactivă transportatori-autorități și oameni de afaceri care a avut loc la Cluj și care a fost organizată de revista Tranzit. Participanții au avut ocazia sa afle de la reprezentantul RAR, șeful Reprezentanței locale, inginerul Marius Pop, detalii despre noutațile legislative și implementarea acestora. Tahografele inteligente comunică prin sateliți poziționarea autovehiculelor, marcând automat trecerea frontierelor între statele membre UE, dar și activitatea de încărcare/descărcare a vehiculelor. Autoritățile de control în trafic vor putea descărca instant datele din tahografe (compatibilitatea dispozitivului, inspecția tehnică a acestuia, prezența și valabilitatea cardului de șofer) fără să mai oprească atovehiculele, astfel încât conducătorii auto să câștige timp de condus.
    Printre avantajele introducerii tahografelor inteligente se numără reducerea manipulării dispozitivelor, în așa fel încât timpul legal de conducere să fie respectat”, se arată în informarea RAR.

    Timpul de rulare nu poate depăşi 9 ore, cu pauze

    Conform RAR, legea prevede că timpul de rulare nu poate depăşi nouă ore, cu 45 de minute de pauză o dată la patru ore şi jumătate, alternând cu 11 ore de odihnă.

    ”Legea prevede că timpul de rulare nu poate depăși 9 ore cu 45 de minute de pauză odată la 4 ore și jumătate, alternând cu 11 ore de odihnă. Categoriile de autovehicule pe care vor fi montate tahografele inteligente sunt cele de transport marfă, autocarele, microbuzele și autobuzele. Transportatorii prezenți la dezbatere au fost de asemenea interesați să afle de la reprezentantul RAR și informații despre introducerea normelor Euro 7 pe autovehiculele noi de transport persoane (autocare, autobuze și microbuze), propunere care urmează să fie aprobată de Parlamentul European. Noile standarde Euro 7, pe lângă normele aplicabile pentru poluare de la gazele de eșapament, sunt mai restrictive în comparație cu normele Euro 6, iar condițiile de încercare sunt ușor ajustate. Euro 7 stabilește valori limită și pentru emisii provenite de la frâne și de la pneuri, durata de viață a bateriilor precum și implementarea unor sisteme de monitorizare permanentă a autovehiculului în exploatare. La momentul deciziei europene, RAR va implementa aceste măsuri pentru omologarea vehiculelor noi”, mai arată RAR.


    Te-ar mai putea interesa

    Emil Turdean, fermierul care face agricultură pe model olandez. Sfecla de zahăr, o cultură de bază Fermierii stau la coadă pentru a încasa ajutorul de 1.000 lei pe hectar Dumitru Andreșoi și doi șefi APIA – reținuți! Sunt acuzați de fraudarea subvențiilor din bani europeni

    Ultimele știri

    Germania, client fidel al cerealelor din Ucraina. Porumbul, la mare căutare Producții de 100 de tone/ha cu varză semănată direct în câmp. Secretul fermierului: Gintama! Micul fermier care vinde porcul de Crăciun în viu cu 52 de lei kilogramul!