• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Ministerul Transporturilor: Culoar separat în Portul Constanța pentru cerealele din Ucraina

    Oana Timar -

    Stabilirea unor culoare dedicate la frontiere şi în Portul Constanţa care să permită doar tranzitarea autocamioanelor din statele membre ale Uniunii Europene (cele din afara UE vor trece pe un flux separat). Este una dintre măsurile agreate ieri, sâmbătă – 13 ianuarie, de către fermierii protestatari cu conducerea Ministerului Transporturilor.

    Reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii au semnat cu delegaţia transportatorilor şi fermierilor, după patru ore de discuţii, o minută cu lucrurile care pot fi îndeplinite de MTI, a declarat, sâmbătă seara, la finalul discuţiilor, ministrul de resort, Sorin Grindeanu.

    ”Am şi semnat o minută împreună cu reprezentanţii lor. Sunt lucruri pe care, urmare a acestor discuţii de aproximativ patru ore, le putem face şi pentru asta ne-am angajat. Alte chestiuni care nu ţin doar de Ministerul Transporturilor probabil că vor fi discutate. De exemplu, cu RCA-ul se merge la ASF, lucrurile care ţin de Ministerul Finanţelor am înţeles că vor fi discutate mâine (duminică – n. r.) de domnul ministru. (…) Să ştiţi că la majoritatea covârşitoare am văzut dorinţa de a găsi soluţii, de a rezolva aceste puncte, astfel încât lucrurile să se detensioneze. Deci, chiar ţin să fac această precizare, pentru că nu vreau să fie interpretată altcumva: lumea, cel puţin la Ministerul Transporturilor, şi din partea noastră am fost mai mulţi colegi, şi din partea protestatarilor, a căutat soluţii. Eu zic că pe ceea ce ne-am pus semnătura cu toţii putem să ducem la bun sfârşit”, a spus Grindeanu, citat de Agerpres.

    Întrebat dacă reprezentanţii protestatarilor au cerut să nu mai plătească taxa de drum, ministrul a răspuns că nu, dar că a fost solicitat un sistem care nu poate fi pus în aplicare.

    ”Nu. Ni s-a cerut un anumit sistem pe care să-l implementăm, care nu poate fi pus la aplicare şi care ar fi putut duce într-un final la o anumită, să zicem, driblare a plăţii acesteia. Am argumentat, colegii de la CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – n. r.) au argumentat de ce nu putem să facem lucrul acesta şi au înţeles. De aceea spun că a fost un dialog constructiv”, a susţinut ministrul Transporturilor.

    Acesta a mai afirmat că delegaţia transportatorilor şi fermierilor urmează să mai aibă întâlniri la Autoritatea de Supraveghere Financiară, pe tema RCA, şi la Ministerul Finanţelor şi, dacă deznodământul va fi similar celui de la Ministerul Agriculturii, respectiv de la Ministerul Transporturilor, ”lucrurile vor intra pe făgaşul normal”.

    Șase punte agreate cu fermierii care fac proteste

    Conform unui comunicat al MTI, în urma întâlnirii, s-au stabilit următoarele şase puncte care, din perspectiva Ministerului Transporturilor pot fi implementate în termen de 30 de zile:

    1. Stabilirea unor culoare dedicate la frontiere și în Portul Constanța care să permită doar tranzitarea autocamioanelor din statele membre ale Uniunii Europene (cele din afara UE vor trece pe un flux separat);
    2. Reglementarea aplicării amenzii pentru lipsa rovinietei, în cazul în care timpii petrecuți în așteptare pentru trecerea frontierei depășesc valabilitatea rovinietei pentru ziua respectivă;
    3. Stabilirea unor limite, în conformitate cu legislația europeană și din alte state membre ale UE, privind toleranțele pentru depășirea greutății camioanelor la maximum 5%;
    4. Stabilirea unor limite, în perioada campaniilor agricole, pentru autocamioanele care transportă cereale colectate din câmp către zonele de depozitare (distanțele se mențin în limita de 70 km, conform legii, iar tonajele pot fi depășite cu maximum 10%- raportat la tonajele legal premise);
    5. Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licențiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanție bancară, în limita căreia se poate încheia tranzacția;
    6. Identificarea unei soluții privind sancționarea doar a furnizor și a destinatarului în cazul depășirii încărcării camioanelor.

    La discuţii, din partea MTI şi a Guvernului, au participat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şeful Cancelariei prim-ministrului, Mihai Ghigiu, consilierul de stat din cadrul Cancelariei prim-ministrului, Minel Ivaşcu, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, directorul general al Autorităţii Rutiere Române, Dorin Costel Ştefan, directorul general al Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, Tudor Nişulescu, directorul Direcţiei de Transport Rutier MTI, Adriana Kalapis, directorul Direcţiei de Venituri şi Încasări CNAIR, Lucian Calmuş, directorul Direcţiei Monitorizare şi Reglementări ISCTR, Mihăiţă Lian Vacarencu, şi şeful Biroului Petiţii şi Reclamaţii ISCTR, Bogdan Voiculescu.


    Te-ar mai putea interesa

    Subvenții APIA 2024. Terenurile care primesc bani la hectar și cele care sunt scoase de la plată Ouăle maronii vor fi înlocuite în magazine de ouăle albe. Fenomenul, explicat de fermieri Mușcate: plantare, îngrijire, înmulțire

    Ultimele știri

    Vremea se schimbă radical: vin ploile. Prognoza meteo actualizată! Urgent la APIA – ultima zi în care fermierii mai pot cere subvenția trimestrială Carne de miel nu doar de Paști. Strategia ing. Ionică Nechifor pentru a readuce oaia pe masa românilor