• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • O nouă taxă de la ANAF pentru micii fermieri

    Oana Timar -

    O nouă taxă pentru micii fermieri – în vigoare de la 1 iulie. Dorin Cojocaru, președintele APRIL – Asociația Patronală Română din Industria Laptelui a anunțat că producătorii agricoli care activează cu atestate și carnete de producător, vor trebui să suporte un impozit suplimentar pentru transportul propriilor recolte, potrivit unui act normativ publicat în transparență publică pe site-ul ANAF.

    Invitat în cadrul emisiuneii Agrostrategia de pe TVR 1, Dorin Cojocaru a arătat că o nouă taxă va fi suportată de către micii producători agricoli. Impozitul va viza operațiunea de transport a mărfurilor agricole, activitate ce se va face în baza unei legislații noi sub controlul ANAF.

    ”Pe site-ul ANAF a fost E-transport (actul normativ – n.r.). Micii producători și chiar marii fermieri nici nu știu ce înseamnă asta. Stimați mici producători care aveți certificat de producător, carnet de comerciant, o să mai aveți încă un cod digital, pe care o să îl plătiți la ANAF, cu care să puteți să vă duceți roșiile la piață sau laptele la centrul de colectare. Înseamnă alți bani, altă distrație. De la 1 iulie 2024 ar urma să intre în vigoare”, a declarat Dorin Cojocaru, care a precizat că actul normativ a fost publicat pe site-ul ANAF pentru consultare publică.

    @agrointeligenta

    Dorin Cojocaru, APRIL: O nouă taxă ANAF pentru micii fermieri #agrointeligenta #agrointelRO #stiriagricole #agrostrategia #agricultura #fermieri #agro #agri #agrinews #agronews

    ♬ original sound – Agrointeligenta – Agrointeligenta

    Proiectul de act normativ, publicat pe site-ul ANAF

    Pe data de 17 aprilie, pe site-ul ANAF a fost publicat un act normativ Ordin pentru modificarea și completarea anexei la Ordinul nr. 802/2022 privind stabilirea bunurilor cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport. Proiectul vine să completeze în legislația națională lista bunurilor cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport. Astfel, pe noua listă apar introduse și o serie de produse agricole precum: legumele, fructele (inclusiv pepenii), laptele și produsele lactate, ouăle sau mierea naturală.

    În forma actuală a proiectului de act normativ, aceasta va afecta direct micii producători agricoli, cei care își fac pe cont propriu transportul produselor pe care le obțin în exploatație. Cea mai mare parte a legumicultorilor își duc singuri marfa la piață sau la depozite, apicultorii își duc singuri mierea la târguri și centre de colectare, în timp ce micile ferme de animale își valorifică o parte importantă din lapte (procesat și în brânzeturi artizanale) în mod direct, prin automate, participări la târguri sau livrări pe abonamente.

    Sistemul E-transport a fost instituit în 2022 și reprezintă ”ansamblul de principii, reguli și aplicații informatice având drept scop monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat pe teritoriul național, care permite autorităților competente determinarea potențialelor puncte de deturnare din sau în lanțul de aprovizionare, pe baza codului UIT. Sistemul este gestionat de către Ministerul Finanțelor prin Agenția Națională de Administrare Fiscală și Centrul Național pentru Informații Financiare”.

    Dorin Cojocaru atrage atenția că vigilența privind noile acte normative trebuie să fie maximă întrucât modificările ce apar pot să fie imposibil de respectat de o largă categorie de producători și procesatori români: ”Sunt multe probleme pe care noi le tratăm superficial și ne trezim cu ele pe cap și nu mai putem face nimic. La Ministerul Mediului, de exemplu, sunt foarte multe probleme legate de reciclare, cu dopul la pachete de lapte ESL și UHT. Eu nu cred că procesatorii români medii, mici, vor avea capacitatea financiară să retehnologizeze rapid acest tip de ambalaj. Nu prea se știe pentru că oamenii trăiesc din inerție, mulți își duc business-uk din inerție, dar de la 1 iulie, iar o să se trezească că nu mai pot să își vândă produsele sau hipermarketul, magazinul, nu mai cumpără pentru că îi amendează Garda de Mediu”.

    Noua listă cu bunurile pentru care se ”activează” sistemul E-transport de la 1 iulie, potrivit proiectului ANAF


    Te-ar mai putea interesa

    Plantare castraveți: perioade, distanțe între răsaduri Ce se pune în gropi la plantarea răsadurilor de castraveți Bursa cerealelor – creșteri la grâu și rapiță! Prețuri pe tonă azi, în portul Constanța

    Ultimele știri

    Comisia Europeană ne trântește ușa în nas: Nu există temei juridic pentru utilizarea neonicotinoidelor! Seceta – subiect fierbinte la Bruxelles. România a cerut Comisiei Europene măsuri concrete pentru fermieri O familie de oieri își vinde produsele prin propriile magazine. Cel mai cerut este cotletul de berbecuț