Smithfield România își propune să crească producția de porci la 1,5 milioane, până în 2026
Oana Timar -Smithfield România a reușit să își mențină poziția de lider al industriei de carne de porc în cei 20 de ani de activitate. Compania continuă să se dezvolte și are în plan ca până în 2026 să ajungă la o producție de 1,5 milioane de porci, de la aproximativ 900.000 cât estimează că va livra anul acesta.
Calitatea produsului livrat și grija față de angajați și animale reprezintă principalele valori ale Smithfield, care au rămas constante de-a lungul timpului. Provocările aduse de episoadele de pestă porcină africană (PPA) au pus însă o presiune semnificativă asupra companiei.
”După 2019, când au fost semnalate primele cazuri de PPA în județele Timiș și Arad, în care Smithfield deține 49 de ferme, am trecut prin 8 episoade de pestă în perioada 2021 – 2023. Fiecare dintre aceste episoade a fost urmat de măsuri și investiții noi pentru a reduce riscul de infectare a fermelor”, explică Silviu Murariu, Director General Divizia Ferme.
Investiții în cele mai înalte standarde de biosecuritate
Printre principalele măsuri implementate de companie se numără creșterea gradului de conștientizare a angajaților cu privire la riscurile de biosecuritate. Adițional filtrelor sanitare existente pentru intrarea personalului în ferme s-au instalat filtre sanitare uscate (duș danez), s-au montat dușuri automate în filtrele sanitare ale fermelor, s-au instalat camere de dezinfecție termică, folosite la introducerea materialelor în ferme și spălătoare de roți pentru autovehicule la intrarea în ferme. Totodată, au fost instalate și sisteme de supraveghere video în punctele critice. De asemenea, s-a implementat dezinfecția termică a camioanelor în spălătoriile proprii, s-au împărțit fermele mari în unități epidemiologice mai mici complet separate și s-a recurs la carantinarea cerealelor timp de 30 de zile înainte de utilizare în producerea furajului și dezinsecția aeriană în proximitatea fermelor, în perioada verii.
”Toate aceste episoade și măsurile consecutive au venit implicit cu costuri, pierderi de efective și perioade de întrerupere a activității în fermele afectate, perturbări și blocaje care au afectat întreaga activitate. Dacă în 2018 livrăm spre abatorizare 1.350.000 de capete, în 2023 acest număr s-a redus la 850.000. Provocările aduse de pesta porcină au lovit întreaga industrie, mulți alți crescători din România, mai mari sau mai mici, confruntându-se cu o situație similară”, a adăugat Silviu Murariu.
Experiența îndelungată a companiei și profesionalismul echipei care au pus siguranța animalelor și a consumatorilor pe primul loc au fost principalii factori care au contribuit la depășirea acestor provocări și la adaptarea rapidă la noul context. Astfel, compania a reacționat rapid și a luat toate măsurile necesare pentru depășirea rapidă a acestor provocări și pentru menținerea standardelor de operare la cele mai înalte cote pentru a putea livra produse românești pe piața locală.
Bunăstarea animalelor – o prioritate pentru Smithfield
Bunăstarea animalelor reprezintă o altă prioritate pentru Smithfield, care aplică toate cerințele legislative din industrie. În același timp, compania crede că modul în care animalele sunt tratate are impact direct asupra performanței acestora. Astfel, asigură hrană optimă vârstei și cele mai bune condiții de cazare și de satisfacere a nevoilor comportamentale. Totodată, prin valorile companiei aceasta își propune să insufle angajaților dragoste și respect față de animale, comportamentul abuziv fiind exclus.
Colaborare cu peste 70 de producători locali de cereale
Pentru a asigura furajul necesar efectivelor, compania colaborează cu peste 70 de producători locali de cereale, achiziționând anual peste 250.000 de tone, care reprezintă circa 90% din necesar. Restul de 10% este asigurat prin alte parteneriate de prestări servicii. Compania are, de asemenea, parteneriate cu fermieri autohtoni pentru producția, creșterea și îngrășarea porcilor.
”Avantajele sunt de ambele părți. Smithfield Romania își asigură necesarul de materii prime, iar fermierii au un partener constant și stabil care adaugă valoare produselor lor. În ceea ce privește producția de animale, prin aceste parteneriate, Smithfield își crește capacitatea de producție cu 10-15%, fermierii parteneri nemaiavând incertitudinea pieței și grija capitalului de lucru”, precizează directorul general Divizia Ferme, Smithfield România.
De asemenea, compania a acordat o atenție specială alegerii furnizorilor de energie și modului de producere a acesteia, astfel că în 2023 energia utilizată de punctele de lucru ale diviziei Ferme a fost în totalitate din surse sustenabile. În plus, a început să investească în surse proprii de energie sustenabilă instalând panouri solare în două ferme, cu planuri de a extinde această soluție în alte 10 locații în viitorul apropiat.
Smithfield Romania continuă să-și consolideze poziția de lider în industria cărnii de porc din România și să implementeze soluții inovatoare care transformă întreaga industrie în care activează.