• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • În România se deschide un laborator de carne hibrid care promovează alimentația sănătoasă

    Violina Gorcinschi-Jitaru -

    Laborator de carne hibrid în România. Facultatea de Inginerie Alimentară din cadrul Universității de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara va deschide, în colaborare cu The Family Butchers, „Laboratorul Consumatorului” prin care se vor co-crea produse din carne hibrid, care conțin mai multe elemente vegetale. Astfel, se vor încuraja obiceiuri alimentare mai sănătoase, iar produsele se vor plia mai ușor pe gusturile consumatorilor.

    Facultatea de Inginerie Alimentară din cadrul Universității de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara, în colaborare cu The Family Butchers, va lansa “Laboratorul Consumatorului” pentru co-crearea produselor din carne hibrid, a relatat Ziua de Vest.

    Carnea hibrid – cu proteine vegetale și mai puțin colesterol (foto: ea.md)

    „Laboratorul Consumatorului”, la Timișoara – laborator de carne hibrid, în premieră în România

    Această inițiativă face parte din proiectul EIT Food RIS Consumer Engagement Labs 2024, care urmărește îmbunătățirea interacțiunii dintre consumatori și industria alimentară. Laboratorul Consumatorului este văzut ca un spațiu inovator creat pentru a facilita colaborarea între cercetători, antreprenori și consumatori.

    Citește și: România ar putea avea un laborator care să efectueze analizele pentru mierea din afara UE

    Rolul acestuia este de a implica direct consumatorii în procesul de creare a produselor din carne hibrid, prin facilitarea feedback-ului și a ideilor din partea celor care le vor consuma.

    „Prin intermediul laboratorului, ne propunem să răspundem cerințelor și preferințelor consumatorilor în ceea ce privește produsele din carne hibrid, promovând în același timp principii de durabilitate și inovație în industria alimentară. Colaborarea cu The Family Butchers SRL este esențială pentru a traduce ideile formulate în cadrul laboratorului în produse concrete, care să aducă valoare consumatorilor”, au declarat specialiștii din cadrul proiectului.

    Nu este vorba despre celebra carne artificială produsă în laborator, care a stârnit controverse. Produsele din carne hibrid includ atât carne, cât și ingrediente vegetale, cum ar fi leguminoase (mazăre, năut, linte, lupin), proteine vegetale, ciuperci sau semințe. Produsele din carne hibrid au în componență o cantitate mai mică de carne, grăsimi și colesterol și mai multă proteină față de produsele convenționale. Acestea mai includ și fibre dietetice și compuși bioactivi, esențiali în orice dietă și care nu se găsesc în carne.

    Citește și: Proiectul de lege pentru interzicerea cărnii de laborator în România – adoptat de Senat

    Proiectul EIT Food RIS are ca obiectiv stimularea dezvoltării unei economii alimentare inovatoare și sustenabile, prin implicarea activă a consumatorilor în procesul de co-creație. Prin Laboratorul Consumatorului nu se urmărește doar inovația în rândul produselor, ci și educarea consumatorilor cu privire la beneficiile consumului de carne hibrid și la sustenabilitatea acestui model de producție – potrivit cercetătorilor din cadrul Facultății de Inginerie Alimentară Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I” din Timișoara.


    Te-ar mai putea interesa

    Liliana Piron explică cum se va aplica degresivitatea la subvențiile APIA: ”Tot ce depășește 100.000 de euro se va opri la 61.250 de euro” Utilajele agricole ale unui fermier intrat în faliment sunt scoase la licitație Mesajul transmis agricultorilor de președinta CE, Ursula von der Leyen: ”Aveți dreptul să obțineți un preț corect”

    Ultimele știri

    Fermieri atacați cu rachete în câmp, în timp ce recoltau: 12 răniți și 30 de utilaje avariate Prețuri fluctuante la floarea-soarelui din cauza randamentului mai mic al culturii din Ucraina ProCredit Bank a lansat campania „Parteneri de Bancă – pentru că lucrurile bune se împart cu prietenii!”