Cel de-al cincilea Raport de sustenabilitate „Pregătiți pentru viitor” TRANSAVIA: Măsuri ale afacerilor resposabile
Violina Gorcinschi -Cel de al cincilea Raport de sustenabilitate al TRANSAVIA, „Pregătiți pentru viitor” (Embracing Tomorrow), lansat astăzi, miercuri – 18 decembrie, oferă o imagine clară despre cum arată viitorul unei afaceri care își asumă cu responsabilitate standardele ESG: investiții masive în energie regenerabilă, impact social pozitiv, standarde ridicate de calitate și siguranță de la bob la furculiță și un angajament ferm pentru etica și buna guvernanță a afacerii.
„Noul nostru Raport de Sustenabilitate, aferent anului 2023, arată că suntem „Pregătiți pentru viitor”, pentru că spune povestea acțiunilor noastre concrete, a valorilor în care credem și a felului în care conducem această afacere cu respect și responsabilitate. Suntem mândri de realizările echipei TRANSAVIA și de pașii fermi pe care îi facem pentru a îndeplini obiectivele ambițioase de mediu, guvernanță și sociale. Credem cu tărie că, făcând lucrurile exact așa cum trebuie, de la bob la furculiță, putem construi un viitor mai bun și mai sustenabil. Astfel, ne putem îndeplini misiunea de lider responsabil care impune standarde de siguranță și calitate pentru piață și inspiră alți producători să adopte practici responsabile, transparente și orientate către excelența ESG. Este o misiune pe care o ducem mai departe cu respect pentru consumatori, parteneri, comunități și mediu, convinși că leadership-ul adevărat înseamnă să deschizi noi drumuri și să creezi un impact pozitiv durabil”, declară Theodora Popa-Liteanu, Vicepreședinte TRANSAVIA.
TRANSAVIA: Cel de-al cincilea Raport de sustenabilitate „Pregătiți pentru viitor”. Angajamente și realizări
Documentul oferă o imagine de ansamblu asupra impactului pe care activitățile companiei îl au asupra oamenilor, societății, animalelor și mediului, evidențiind modul în care echipa TRANSAVIA a gestionat responsabil aceste aspecte pentru a consolida performanța firmei și a asigura un viitor sustenabil. Raportul prezintă în mod transparent date calitative și cantitative relevante privind performanța liderului pieței cărnii de pui din România, indicând progresul față de angajamentele asumate, realizările, provocările și impactul activității companiei. Totodată, dezvăluie în mod transparent bunele practici de guvernanță, mediu și sociale, oferind un exemplu despre cum profitul poate merge mână în mână cu excelența operațională și cu respectul pentru oameni, animale, comunități și planetă.
„De la investiții în energie regenerabilă și bunăstarea animalelor, la impactul social pozitiv și standardele înalte de siguranță și calitate, fiecare cifră, acțiune și activitate surprinse în Raportul de Sustenabilitate 2023 spun transparent povestea echipei TRANSAVIA care își respectă zi de zi promisiunile. Mai mult decât atât, arată cum adresăm riscurile, cum transformăm provocările în oportunități și cum, cu fiecare acțiune, suntem mai bine pregătiți pentru viitor. Documentul reflectă angajamentul nostru de a progresa continuu, de a ridica standardele industriei și de a găsi mereu noi modalități prin care să facem lucrurile mai bine – pentru oameni, pentru comunitate, pentru animale, pentru planetă și pentru viitor. Angajamentele noastre pentru 2030 sunt promisiunile echipei noastre de a continua să facem lucrurile exact așa cum trebuie, cu transparență, responsabilitate și excelență”, explică Theodora Popa-Liteanu, Vicepreședinte TRANSAVIA.
Citește și: TRANSAVIA celebrează Ziua Sustenabilității cu recunoașteri Gold și Silver în cadrul Community Index® 2024
Angajamente transformate în realizări:
- Cea mai mare investiție în energie verde din industria alimentară românească care, prin panourile fotovoltaice instalate în 2023, a contribuit la o reducere cu peste 6.300 tone a emisiilor de CO2.
- Grad de valorificare a deșeurilor de până la 99,41%, în funcție de activități și regiune.
- Reducerea cu 838,05 tone a emisiilor de CO2 prin reciclarea deșeurilor de ambalaje.
- Produse certificate, garantând încrederea consumatorilor: singurul producător de carne de pasăre din România care a obținut certificarea GlobalG.A.P versiunea 5.2; 100% din producția de carne de pui certificată BRCGS Food Safety; 100% din fermele de creștere a puilor, de incubație și de reproducție certificate ISO 22000:2018; 100% din producția de furaje combinate certificată ISO 22000:2018.
- 4,48 milioane de lei direcționați către proiecte din educație, sănătate și sport, sprijinind direct 41 de organizații și numeroase inițiative locale.
Întregul Raport de Sustenabilitate poate fi accesat aici.
Raportul de Sustenabilitate aferent anului 2023, întocmit de TRANSAVIA, urmărește standardele GRI (Global Reporting Initiative) 2021, inclusiv cu Standardul specific pentru Agricultură (GRI 13) și ține cont de Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite pentru anul 2030 și răspunde cerințelor noilor standarde ESRS, abordate voluntar, acolo unde informațiile disponibile au dat posibilitatea raportării conform noilor standarde care vor intra în aplicare începând cu raportarea pentru anul financiar 2024) și ale Metodologiei pentru raportarea durabilității – Codul român al sustenabilității.
TRANSAVIA, liderul pieței locale de carne de pui din România
TRANSAVIA este liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandul de carne de pui Fragedo și semipreparate pe bază de pui Papane. Cu capital 100% românesc, compania este inclusă în topul celor mai valoroase portofolii de mărci din România. În cei peste 33 de ani de activitate, TRANSAVIA a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor.
Unul dintre cei mai mari angajatori români, TRANSAVIA are în prezent peste 2.300 de angajați, care activează preponderent în cele 31 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele TRANSAVIA, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Aproximativ 30% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene și de pe alte continente.
Citește și: Transavia lansează Sezonul 3 al programului #Autentic Românesc, cu un număr record de Parteneriate
Fragedo, brand emblemă al companiei, este primul brand din România care, în urma evaluării Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) a primit dreptul de a purta pe spotul TV sigiliul Marca Etică, ce atestă respectarea principiilor etice și a bunelor practici de publicitate. TRANSAVIA a implementat cea mai mare investiție în energie verde din industria alimentară din România, prin care își asigură energia necesară proceselor tehnologice din surse proprii, regenerabile. De 5 ani, publică Rapoarte de Sustenabilitate. Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/.