Gabriela Vila, ADAMA: Piața este într-o regresie și trebuie să învățăm să administrăm afacerile și în condiții mai puțin bune


ADAMA Agricultural Solutions România, parte din Grupul ADAMA, lider mondial în industria produselor pentru protecția plantelor a organizat joi, 10 aprilie, evenimentul ADAMA MEDIA EVENT în care a a prezentat jurnaliștilor din domeniul agricol primele rezultate ale produselor lansate în această campanie agricolă.
Gabriela Vila, Director General Adama România și Republica Moldova, a declarat că la nivel global, ADAMA este una dintre companiile care oferă răspunsuri la nevoile fermierilor cu tot felul de produse inovatoare cu care vine în atenția partenerilor companiei. Aceasta a vorbit și despre provocările pe care le întâmpină compania, alături de fermieri, în 2025.
Gabriela Vila: Avem produse inovatoare în portofoliu
Gabriela Vila a vorbit în cadrul evenimentului ADAMA MEDIA EVENT atât despre provocările pe care le-a adus anul 2025 dar și reușitele companiei.
”Suntem exact acea companie de care contextul actual de piață are nevoie și toate eforturile noastre sunt în această direcție, de a găsi răspunsurile la nevoile fermierilor având în același timp și produse inovatoare în portofoliu, dar și produse consacrate care și-au dovedit eficiența de-a lungul timpului. Indiferent de locul unde se află fermierii pe acest glob, găsesc în ADAMA partenerul care să răspundă nevoilor lor și asta ne face să fim în modul în care va evolua discuția noastră. Ați văzut rezultatele financiare. Poate pentru prima oară la nivel de industrie, de la stânga la dreapta, rezultatele poate nu sunt în direcția în care ne așteptam. Cu toate acestea, avem un profit brut constant în 2024 față de 2023, însă ceea ce este cel mai important pentru noi este faptul ne-am îmbunătățit marja de stabilitate cu aproape trei puncte, ceea ce este pentru noi, într-un context global dificil, o performanță foarte bună. Este adevărat că ne-am uitat în curtea noastră la costuri, dar și la un mix de produse și ne-am ales acele produse care să facă ca performanța noastră economică la nivel de grup să fie una îmbunătățită”, a spus Directorul general Adama România și Republica Moldova.
Aceasta a prezentat și cifrele înregistrate de companie în anul agricol 2024-2025 precizând că profitul final este în acest an cu cu 15% mai mare față de anul anterior.
”Un alt element al contului nostru de profit și pierderi la nivel de grup este reprezentat de profitul final. Și acesta, față de anul anterior, este cu 15% mai mare, ceea ce este foarte bine pentru contextul pe care îl traversăm. Procentual vorbind, este o îmbunătățire a calității businessului nostru, ceea ce înseamnă că ne-am uitat să tăiem din părți ale businessului care erau suficient de profitabile sau care nu aduceau suficient randament. Rezultatul final este o pierdere, mai mică decât anul anterior și asta din cauza procesului de transformare prin care trecem pentru că suntem o companie care, la începutul anului, 2024 a decis să treacă printr-un proces de transformare global iar astăzi începe să vadă rezultatele, să-și culeagă fructele. În urma acestui flux de transformare, avem atât cashflow pozitiv atât din partea operațională, cât și din partea de investiții pe care le putem face. Avem un rezultat negativ, dar, din perspectivă financiară și al cashflow-ului, stăm mult mai bine. Acestea sunt, de fapt, cele mai bune rezultate pe care puteam să le obținem în acest proces de transformare, ceea ce ne dă încredere că suntem în direcția potrivită. Azi putem să depășim această perioadă provocatoare”, a mai punctat Gabriela Vila.
Gabriela Vila, ADAMA: Piața este într-o regresie
Gabriela Vila a adus în discuție și provocările pe care le-au întâmpinat fermierii dar și companiile în acest an și a menționată că actorii de pe piața agricolă trebuie să învețe să învețe să administreze business-ul și în condiții mai puțin bune.
”Am început acest proces de transformare care, în interiorul companiei, nu este un proces ușor sau nu este ceva ce îți dorești. Sunt în această industrie de mai mult de 20 de ani și nu am știu decât cum cresc mai mult de la an la an și cum România este o piață emergentă, unde se fac investiții, unde încă este loc creștere și unde ”sky is the limit”. Dar iată că trebuie să învățăm și ce scrie pe cealaltă pagină și anume că piața este într-o regresie și atunci trebuie să învățăm să administrăm business-ul și în condiții mai puțin bune și faptul că rezultatele pe care le avem în acest proces sunt pozitive, nu ne face decât să fim încă o dată mândri că suntem la locul potrivit, în compania potrivită și în același timp că este ceva care ne provoacă, ne face să învățăm mai mult și ne face să fim mai buni noi cu noi, dar și noi în contextul actual de piață”, a mai arătat directorul ADAMA.
Gabriela Vila a completat că promisiunea companiei este să aibă portofoliul corect, un portofoliu optim pentru piața pe care se dezvoltă. ”Toate produsele pe care le vedeți aici au legătură cu noul nostru portofoliu de produse ce se adresează culturii cerealelor și a rapiței și un portofoliu într-un context de piață favorabil, foarte bine primit de fermierii noștri. Are legătură și cu parteneriatul de încredere pe care ni-l dorim cu clienții noștri și pentru care facem toate eforturile să fim acolo, să înțelegem nevoile și să răspundem într-un timp cât mai scurt. Ne uităm în față ca să construim viitorul împreună. Am încredere că toți pașii pe care i-am făcut în acest parcurs, care nu au fost întotdeauna ușori, sunt bineveniți pentru a crește calitatea business-ului nostru, dar, cel mai important, pentru a crește în fața clienților noștri”, a mai punctat Gabriela Vila.