Supermarketul care ajută fermierii să facă export: ”Vom extinde colaborarea cu cooperativele din România”


Carrefour România își întărește relația cu fermierii locali din toată țara și intenționează să extindă colaborarea cu cooperativele agricole, de la 28 la 30 de entități care aduc produse românești pe rafturile magazinului. În plus, hipermarketul a reușit deja să facă și export, astfel dând ocazia producătorilor să vândă produsele pe noi piețe după ce acoperă cererea națională.
Mario Crețu, Director pentru Afaceri Instituționale în cadrul Carrefour România, a explicat în cadrul emisiunii Agrostrategia de pe TVR 1, ediția de marți, 15 aprilie, că relația dintre hipermarket și producătorii români a evoluat considerabil în ultimii ani. În prezent magazinele din rețea colaborează deja cu 28 de cooperative urmând ca în perioada următoare aceasta să se extindă la 30 de cooperative.
Citiți și: 10.000 de oameni la târgul de produse locale organizat de Agrointeligența la Carrefour Târgu Mureș!
Mario Crețu, Carrefour România: Vom extinde colaborarea cu cooperativele din România
Carrefour România își va extinde colaborarea cu fermierii locali care sunt reuniți în cooperative iar dacă în prezent magazinele din rețea colaborează deja cu 28 de cooperative în perioada următoare se vor încheia contracte cu alte două cooperative.
”Faptul că deja colaborăm cu 1.500 de producători locali și 600 de producători ultra-locali, adică pe o rază de 50 de kilometri în jurul magazinului, demontează un mit și anume acela că producătorii români nu au loc pe rafturile marilor rețele de retail. Iar acest lucru arată foarte clar angajamentul nostru de a furniza clienților cele mai bune produse, locale. Și avem în momentul de față 28 de cooperative cu care lucrăm la nivelul țării. Iar numărulva fi extins anul acesta la 30 de cooperative. Iarăși, peste 90% din produsele marcă proprie sunt produse de furnizorii locali și în general furnizorii din România, nu neapărat de produse alimentare, sunt undeva la peste 4.000 – 4.500. Adică susținem un eco-sistem local foarte, foarte puternic”, a spus Mario Crețu în cadrul emisiunii Agrostrategia de pe TVR 1, o coproducție Agrointeligența – AGROINTEL.RO.
Export de pepeni de la fermierii români, în Polonia
Directorul de afaceri instituționale Carrefour România a anunțat în premieră că producătorii locali vor putea în anii viitori să vândă fructele sau legumele produse în fermele românești și în lanțurile magazinului din alte țări.
”Cred că paradigma viitoare este aceea de a crește calitatea acestor produse în România și să vorbim din ce în ce mai mult și despre a le oferi prin intermediului lanțului nostru de magazine, care este prezent în toată lumea, posibilitatea ca acești producători să meargă pe piețe externe. Și peste circa 6-7 ani sau poate chiar mai recent o să vedem exemple practice de producători locali care au crescut cu noi în România și vor duce marfa și la export”, a mai menționat Mario Crețu.
Acesta a dat și un exemplu concret al exportului făcut de cooperativele care colaborează cu Carrefour România și care au vândut pepeni românești în lanțurile de retail din Polonia. ”Noi am făcut experimente în acest sens iar un exemplu sunt pepenii pe care compania mea îi trimite la export în Polonia. Deci am făcut teste și cred că a venit vremea să deschidem destul de larg către zona aceasta de export”, a mai punctat reprezentantul Carrefour România.
Agrostrategia, TVR 1. Invitat: Mario Crețu, Carrefour România (15.04.2025)