Stâna și internetul: 2.500 de miei vânduți printr-un site de anunțuri
agrointeligenta.ro -Perioada premergătoare sărbătorilor pascale a fost marcată de o crestere semnificativă a vânzărilor si a consumului de carne si preparate de sezon din carne, conform datelor furnizate de către membrii Asociatiei Române a Cărnii (ARC).
Cea mai mare crestere a vânzărilor din Săptămâna Mare (6-11 aprilie 2015) a fost semnalată ARC de către crescătorii de ovine, care au raportat comercializarea a aproximativ 3,5 milioane de miei în toată tara. Pentru comparatie, anul trecut, numărul mieilor vânduti s-a cifrat la 2,5-3 milioane de capete.
”Este dificil de stabilit numărul exact al mieilor vânduti în perioada premergătoare Pastelui din cauză că foarte multi crescători au comercializat direct către consumator. Anul acesta am avut o situatie specială în care apreciem că circa 2.500 de miei au fost comandati prin intermediul unui singur site de anunturi. Pe baza cifrelor estimate de membrii ARC, putem, însă, să avem o imagine generală a consumului de carne de Pasti si să observăm că, în raport cu anul trecut, a existat o cerere mai mare în piată, o cerere satisfăcută de producătorii români”, a declarat Vladimir Mănăstireanu, Director Executiv al Asociatiei Române a Cărnii.
Membrii ARC estimează că în Sâptămâna Mare, în România s-au comercializat 450-500 de tone de mici, 200-300 de tone de produse uscate de sezon (babic, ghiudem, cârnati de Plescoi, etc) si s-au sacrificat si vândut 96.000 de porci, cu 20.000 de capete mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
Foto: www.kaibabbmd.org