Ministrul Constantin vrea parteneriat public-privat pentru promovarea produselor românești pe piețele internaționale
agrointeligenta.ro -Inițiativa îi aparține ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, care își dorește ca odată cu deschiderea de noi piețe de desfacere pentru produsele românești, să existe oameni plătiți atât din bugetul de stat, cât și din investiții private care să promoveze consumul de produse românești și în rândul celor mai sceptici europeni.
“Produsele românești au ajuns pe piețe pe care nu gândeam vreodată că vor ajunge, astfel găsim astăzi produse „Made în România” în China sau țările arabe. Acesta este motivul pentru care în acest moment lucrăm la crearea unui parteneriat public-privat, care să conducă la înfințarea unei agenții, care să promoveze produsele românești în țările din UE și de pe piețele terțe. Prin intermediul parteneriatului public-privat ne dorim să avem oameni care să fie plătiți, atât din fondurile publice, cât și din fondurile private pentru a promova produsele românești”, a declarat Daniel Constantin în cadrul unei întâlniri cu reprezentanții sectorului apicol și de creștere a păsărilor.
Deschiderea de noi piețe de desfacere pentru produsele românești aduce implicit noi oportunități și de ce nu, producătorii și procesatorii obțin pentru produsele trimise la export un preț mult mai bun.
“După ce ne-am ocupat de creșterea și integrarea producției a venit momentul să ne ocupăm mult mai serios și mult mai stimulativ de zona de promovare.Vom încerca într-un timp cât mai scurt să punem bazele acestui parteneriat și sper să ne ajute și legislația națională. Este un lucru nou, nu cred că există în România un parteneriat public-privat, dar încercând să facem ceva nou, vom identifica problemele legislative și poate vom reuși să le modificăm concomitent cu realizarea parteneriatului”, a explicat șeful de la MADR.
Formarea parteneriatului public-privat pentru promovarea produselor românești vine în contextul în care, pentru anul 2014 am reușit să avem o balanță comercială pozitivă, ceea ce înseamnă că am exportat mai multe produse decât am importat. Promovarea produselor la nivel internațional va duce implicit la creșterea volumului de desfacere a produselor românești pe piețele din Uniunea Europeană și din țările terțe.