• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • EXCLUSIV – Reprezentantul marilor rețele de magazine: Dacă apar scumpiri, acestea provin de la producători și nu pot fi semnificative

    Gabriela Gimbășanu -

    În urma apariției informațiilor privind o scumpire în lanț a alimentelor înainte de reducerea de TVA de la 1 iunie, Agrointeligența a luat legătura cu reprezentanții Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR). Directorul executiv al acestei organizații, Delia Nica, ne-a oferit o poziție oficială în care susține AMRC nu face o monitorizare a prețurilor parctica de membri, iar dacă există situații de scumpiri nejustificate, trebuie să se indice exact numele comerciantului, nu să se facă o generalizare la nivelul tuturor celor care activează pe această piață.

    ”Nu am văzut o astfel de majorare de preț la raft”

    Delia Nica apreciază că știrea despre scumpirea generalizată a alimentelor reprezintă o specualție de presă, iar comercianții care vor întreprinde aceste acțiuni se vor autoexclude din piață. ”Știrea conform căreia prețurile au crescut la marii retaileri cu 30% este, din punctul meu de vedere, o speculație de presă. Noi nu am văzut în practicile noastre o astfel de majorare de preț la raft. Pentru că oricine ar aplica o astfel de tactică ar fi exclus din piață dat fiind faptul că între lanțurile de magazine există o mare concurență. Dar dacă totuși cineva găsește o astfel de situație la raft atunci această informație să fie descărcată exclusiv asupra retailerului unde s-a găsit această situație de majorarea a prețurilor cu 30% și informația să nu fie aruncată asupra întregii comunități de retail. În acest fel lanțul respectiv de magazine să poată să-și exprime direct opinia cu referire la motivul pentru care a crescut prețul în ultemile două saptămâni”, a declarat Delia Nica pentru Agrointeligența.

    Reprezentantul AMRCR susține că organizația nu efetuează controale și nici nu urmărește evoluția prețurilor practicate de membri. ”Intervine Consiliul Concurenței și ne dă peste degețele cu linia. Noi nu avem voie să facem acest lucru, rolul nostru de asociație este de advocacy pe lângă factorii de decizie, dar ca asociație nu putem să intervenim în nici o politică comercială asupra membrilor noștri”, a explicat Nica poziția AMRC în raport cu prețurile practicate în marile magazine.

    Pe de altă parte, directorul executiv al AMRCR apreciază că dacă există scumpiri acestea își au sursa la producători, dar exclude posibilitatea unor scumpiri semnificative. ”Dacă cumva apar creșteri de preț, acestea sunt determinate prețul pe care îl cere producătorul pentru produsul său. Dacă de la producător avem o creștere a prețului determinat de scumpirea furajelor, sau lipsa lor de piață, atunci, la raft se poate regăsi o mică creștere a produsului. În nici un caz nu poate fi vorba de 30%, putem vorbi de o creștere de maxim 1-2%. La fel cum este posibil, ca în cazul în care, de exemplu, avem foarte multe furaje, atunci prețul poate să scadă la producător și cu siguranță scăderea de preț va fi resimțită și la raft. Prețul de la raft este corelat direct cu prețul de achiziție al produsului respectiv”, a explicat Nica pentru Agrointeligența.

    Dacă cumva lucrurile sunt într-o anumită zonă scăpate de sub un anumit prag – ceea AMRCR crede că nu este cazul, Delia Nica spune că cel mai bine ar fi ca o astfel de știre să spună: ”Am găsit o creștere a prețului de 30% la retailar-ul X, să se facă referire la supermarketul la care a fost depistată această creștere de preț”. ”Nu este în regulă să afișezi un tabel la televizor, pe care nici noi și nici clienții noștri nu îl pot verifica. Este foarte important de moneționat faptul că, dacă tu faci referire la prețul de săptămâna trecută a laptelui de 1,5% și-l compari cu laptele de 3.5%, atunci lucrurile nu au nici o relevanță. Comparația trebuie făcută cu prețul aceluiași produs, care aparține aceleași mărci și aceluiași retailer”, spune Delia Nica.

    Marile rețele susțin reducerea TVA la alimente

    Conform reprezentantului AMRCR, marile rețele comerciale au susținut și susțin în continuare reducerea TVA la alimente. ”Îmi doresc ca mass-media să furnizeze infomația în mod corect, mai ales, că măsura de reducere a TVA la alimente, este o măsură pe care noi ne-am dorit-o extrem de mult, l-am asigurat pe primul-ministru și membri guvernului de întreaga noastră susținere pentru această măsură în ideea că vom reuși să relansăm consumul, atât pentru produsele alimentare, cât și pentru produsele non-alimentare”, a încheiat Nica.

    Foto: Ziarul Financiar/Mediafax



     


    Te-ar mai putea interesa

    Abatorul familiei Gagea exportă carne de oaie în 13 țări: ”Vrem să producem Nuggets de miel” ANM a emis o alertă meteo de vijelii și averse torențiale în 18 județe până joi dimineață A apărut în supermarketuri carnea de miel adusă din Australia

    Ultimele știri

    UE intenţionează să îşi majoreze exporturile de alimente în China, în pofida tensiunilor comerciale Micii fermieri – subvenție APIA de 98,80 euro/ha. Banii se virează acum în conturi Lista produselor agricole din Ucraina pentru care se pot introduce taxe vamale