• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • 100 de furnizori ai Auchan, parteneri pentru reducerea emisiilor de carbon în lanțul alimentar

    Violina Gorcinschi-Jitaru -

    100 de furnizori ai Auchan, parteneri pentru reducerea emisiilor de carbon în lanțul alimentar. Aproape o treime din emisiile de gaze cu efect de seră la nivel global, provin din sistemele agro-alimentare.

    Auchan România a reunit peste 100 de producători și furnizori alimentari la cea de-a doua ediție a Climate Supplier Event, o conferință dedicată accelerării procesului de decarbonizare și creșterii rezilienței și competitivității în fața schimbărilor climatice, în lanțul de aprovizionare alimentar. Organizat sub egida Climate Change Summit, evenimentul a adus la aceeași masă experți în sustenabilitate, reprezentanți ai mediului de afaceri și parteneri strategici, cu scopul de a identifica soluții concrete pentru un viitor alimentar mai eficient.

    100 de furnizori ai Auchan, parteneri pentru reducerea emisiilor de carbon în lanțul alimentar

    În deschiderea evenimentului, reprezentanții Auchan au vorbit despre planurile companiei în materie de decarbonizare, dar și despre sprijinul acordat furnizorilor pentru adoptarea unor practici sustenabile.

    „Misiunea noastră este să reducem treptat amprenta de carbon în toate operațiunile și să oferim partenerilor noștri un cadru clar pentru a face același lucru. Decarbonizarea înseamnă un motor de creștere pentru eficiență în business, are un impact puternic în reducerea costurilor, iar efectul natural va fi și reducerea emisiilor”, a declarat Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan România.

    Participanții au descoperit ce înseamnă, în mod practic, procesul de decarbonizare: cum se măsoară amprenta de carbon, care sunt beneficiile economice ale reducerii emisiilor și cum poate fi transformată această tranziție într-un avantaj competitiv. Suplimentar au fost prezentate soluții concrete de finanțare care să sprijine companiile în acțiunile lor vizând sustenabilitatea.

    Unul dintre momentele-cheie ale conferinței a fost panelul „Pârghii pentru decarbonizare”, moderat de Codruț Nicolau (Sustain Future), care i-a reunit pe Casiana Fometescu (Carbon Expert), Nicolae Albu (Enten Systems), Bogdan Chiripuci (Clubul Fermierilor), Cristina Bodea (Comtim). Discuțiile au vizat rolul agriculturii și al industriei alimentare în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, într-un context în care, potrivit FAO, sistemele agro-alimentare sunt responsabile pentru aproape o treime din totalul emisiilor globale.

    Un exemplu relevant este cel al pâinii – un aliment de bază, cu un lanț valoric simplu, de la grâu la făină, brutărie și raft. În cazul producției de pâine, cea mai mare parte a emisiilor provine din agricultură. Îngrășămintele chimice reprezintă principala sursă, urmate de combustibili, lucrările mecanizate și procesele de procesare și transport.

    Transportul și logistica pot contribui cu până la 10–12% din total, în special din cauza utilizării motorinei și a eficienței reduse a transportului rutier. Astfel că este foarte importantă colaborarea strânsă între producători, procesatori și retaileri pentru reducerea impactului asupra mediului al alimentelor de zi cu zi.

    Auchan: Plan Climat 2030

    O noutate a ediției din acest an a Climate Supplier Event este lansarea, în premieră, a unui program de finanțare dedicat exclusiv furnizorilor Auchan și dezvoltat în parteneriat cu BRD – Groupe Société Générale. Acesta oferă condiții avantajoase furnizorilor care accesează credite verzi, pentru investiții în proiecte de sustenabilitate, eficiență energetică și reducerea amprentei de carbon sau credite corelate cu obiective de sustenabilitate.

    Auchan a prezentat și evoluția propriului Plan Climat 2030, început în 2019, odată cu măsurarea emisiilor pe toate cele trei categorii – Scope 1, 2 și 3. Printre acțiunile deja implementate se numără:

    Evenimentul s-a încheiat cu un workshop aplicat, în care furnizorii au lucrat, alături de specialiști, la conturarea propriilor planuri de decarbonizare, pornind de la cadrul legislativ european și exemple practice din industrie.

    Prin acest demers, Auchan România continuă să construiască un lanț de aprovizionare alimentar mai și mai pregătit pentru viitor, în care sustenabilitatea devine un pilon comun pentru toți partenerii săi.

    Auchan România – cele mai largi game de produse pentru consumatori

    Auchan România are în portofoliu aproape 500 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 8 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 9 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, peste 50 de magazine în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro.

    Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2024 de peste 1,7 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile competitive, în fiecare zi.


    Te-ar mai putea interesa

    Județul în care târgurile de animale revin în forță! Lege nouă pentru toți românii care au montate panouri fotovoltaice Avans APIA 2025 – calendarul după care intră în conturi prima tranșă din subvenții

    Ultimele știri

    100 de furnizori ai Auchan, parteneri pentru reducerea emisiilor de carbon în lanțul alimentar Avans APIA 2025. Județele unde jumătate dintre fermieri au intrat la plata prima tranșe din subvenții Moțiunea AUR împotriva ministrului Agriculturii – respinsă: ”Vă aştept la minister să vă învăţ cum se face agricultură”