O mare seră de roșii din România a înlocuit ambalajele din plastic cu cele din carton ondulat

Unul dintre cei mai cunoscuți producători de roșii din România a înlocuit caserolele din plastic cu ambalajele din carton ondulat. Producătorul horticol timișorean Serele SupeR au înlocuitcele 10 milioane de caserole din plastic de unică folosință, cu ambalaje din carton ondulat, circulare, reciclabile și certificate FSC ®.
Procesul de înlocuire a ambalaejlor a început cu dezvoltarea unei soluții personalizate. După ce au analizat ambalajele utilizate de Serele SupeR pentru a păstra roșiile proaspete în cele mai bune condiții, designerii companiei DS Smith au creat patru panere din carton ondulat, adaptate sortimentelor de roșii comercializate. Noile panere pot fi ambalate mai ușor și mai rapid pe linia de producție și sunt 100% reciclabile.
Ambalajele din carton, personalizate în funcție de dimensiunea roșiilor
Soluția propusă se remarcă și prin marginile înclinate, special concepute pentru a stoca diferitele varietăți de roșii, fiecare cu o anumită dimensiune. Astfel, forma panerelor reduce la minim spațiul liber și simplifică, în același timp, procesele de producție și de ambalare de pe linia de ambalare hibridă a clientului. În plus, panerele sunt ambalate într-o folie flexibilă reciclabilă, ceea ce face ca produsele să fie mai ușor de reperat la raft și mai atractive vizual pentru consumatori.
“Pentru noi, trecerea la ambalaje sustenabile nu este doar o schimbare operațională, ci o alegere strategică și responsabilă. Am vrut să găsim o soluție care să răspundă nevoilor consumatorilor și partenerilor noștri, dar și să reducă în mod real impactul asupra mediului. Colaborarea cu DS Smith ne oferă mai mult decât un ambalaj inovator – ne oferă o direcție de creștere sustenabilă. Această transformare consolidează relația cu retailul actual și cu oamenii care aleg produsele noastre, tot mai atenți la amprenta ecologică. În spatele panerelor de carton stă o întreagă strategie: am integrat principiile sustenabilității în tot lanțul de aprovizionare, pentru a construi valoare durabilă și încredere pe termen lung. Credem cu tărie că parteneriatele solide, precum cel cu DS Smith pot accelera schimbări sistemice și pot seta noi standarde în agricultură și în ambalare”, a declarat Silvia Răileanu, Fondator, Serele SupeR.
Serele SupeR – unul dintre cei mai importanți producători de roșii din România
Serele SupeR este unul dintre cei mai importanți producători de roșii din România și își desfășoară activitatea în Biled, județul Timiș. Compania are de atins o serie de obiective de sustenabilitate pentru a se conforma la legislația europeană în domeniul reducerii amprentei de carbon, inclusiv PPWR (Regulamentul privind Ambalajele și Deșeurile de Ambalaje). Actul normativ își propune să reducă deșeurile de ambalaje din Uniunea Europeană și să traseze un cadru de lucru unitar în toate statele membre. Parteneriatul dintre DS Smith și Serele SupeR a început în 2022.
Cooperativa agricolă Serele SupeR a fost înființată în 2020 în județul Timiș, reunind producători locali care aveau un obiectiv comun: să ofere consumatorilor specialități de roșii cherry cultivate în sere moderne, dar cu “gustul pe care îl aveau roșiile din grădinile de altădată”. Sub marca înregistrată “Roșii cu gust de roșii“, produsele cooperativei se găsesc acum pe rafturile majorității retailerilor, ambalate cu responsabilitate și atenție la detalii. Cooperativa Serele SupeR susține producția locală și pune pe piață roșii care îmbină calitatea europeană și gustul tradițional românesc.
Serele dispun de tehnologii moderne pentru eficiență energetică, ce captează CO 2 și îl redirecționează în interior pentru creșterea plantelor, contribuind în acest fel la reducerea amprentei de carbon. Activitatea cooperativei agricole Serele SupeR are un impact direct asupra comunității: sprijină fermierii români, creează locuri de muncă și asigură prezența produselor locale pe piață. În continuare, Cooperativa își propune o creștere a capacității de producție, consolidarea parteneriatelor cu retailerii naționali, dar și investiția în tehnologii verzi, digitale, pentru a accelera tranziția proprie, dar și pe cea a întregului sector, către o agricultură sustenabilă și competitivă.






