• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Micii fermieri ar putea fi exceptați de la e-Factura. Anunțul făcut de Ministerul Finanțelor

    Roxana Dobre – Agrointeligența

    Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

    Persoanele fizice cu venituri din activități agricole ar putea fi exceptate de la obligația utilizării e-Factura, conform unui amendament susținut de Ministerul Finanțelor, care a fost adoptat ieri, luni – 18 mai, în Comisia de Buget-Finanțe din Camera Deputaților. Conform unui comunicat l Finanțelor, decizia simplifică regulile de utilizare a sistemului RO e-Factura și reduce birocrația pentru persoanele fizice și anumite categorii de contribuabili.

    Ministerul Finanțelor a informat ieri, luni – 18 mai, printr-un comunicat, că amendamentul adoptat în Comisia de Buget-Finanțe din Camera Deputaților, modifică Ordonanța de urgență nr.120/2021 privind sistemul național RO e-Factura, și este susținut de toți membrii Comisiei. Conform ministerului, prin modificările adoptate se urmărește menținerea obiectivelor de digitalizare și transparență fiscală, concomitent cu evitarea introducerii unor sarcini administrative disproporționate pentru persoane fizice sau activități economice de mică amploare.

    Citiți și: Procurorii EPPO au reținut un consultant care a depus la AFIR 237 de proiecte pentru tineri și micii fermieri

    E-factura pentru micii fermieri

    Micii fermieri, exceptați de la obligația utilizării e-Factura 

    Potrivit amendamentului, sunt exceptate de la obligația utilizării e-Factura persoanele fizice care obțin venituri din drepturi de autor, activități agricole, precum și institutele și centrele culturale străine care funcționează în România în baza unor acorduri interguvernamentale.

    Principalele modificări propuse vizează:

    – eliminarea obligativității utilizării sistemului RO e-Factura pentru persoanele fizice care se identifică fiscal prin cod numeric personal (CNP), acestea urmând să poată utiliza sistemul doar opțional;
    – exceptarea de la obligația utilizării sistemului RO e-Factura pentru agricultorii persoane fizice care aplică regimul special pentru agricultori, având în vedere că aceștia utilizează deja carnete de comercializare care asigură trasabilitatea operațiunilor și conțin informațiile obligatorii din factură;
    – exceptarea institutelor și centrelor culturale ale altor state care activează în România în baza unor acorduri interguvernamentale, în contextul dificultăților tehnice și administrative generate de lipsa unui cod de identificare fiscală;
    – introducerea posibilității de radiere din registrele RO e-Factura pentru persoanele care nu mai au obligația sau nu mai doresc utilizarea sistemului.

    Citiți și: OUG în Monitorul Oficial: e-Factura pentru micii fermieri – amânată până la 1 iunie 2026

    Persoanele fizice scapă de obligația utilizării sistemului RO e-Factura

    Potrivit Ministerului Finanțelor, tot ca element de noutate, persoanele fizice care se identifică fiscal prin CNP nu vor mai avea obligația utilizării sistemului RO e-Factura, utilizarea urmând să rămână opțională, iar persoanele care nu mai au obligația utilizării sistemului sau nu mai doresc să îl folosească vor putea solicita radierea din registrele RO e-Factura.

    „Am corectat o problemă reală, semnalată de multe categorii profesionale și de societatea civilă. Statul trebuie să fie ferm acolo unde există evaziune, dar rezonabil și predictibil cu oamenii care își declară corect veniturile. Digitalizarea ANAF și modernizarea administrației fiscale rămân priorități clare, însă aceste reforme trebuie să însemne simplificare și mai puțină birocrație, nu obligații disproporționate pentru persoane care nu desfășoară activitate economică în sens comercial”, a declarat ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare.

    Măsurile propuse permit, în același timp, păstrarea caracterului opțional al sistemului pentru persoanele care doresc să utilizeze RO e-Factura și mențin obiectivele de digitalizare, trasabilitate și combatere a evaziunii fiscale asumate prin reformele derulate de România.

    Ministerul Finanțelor subliniază în comuncatul remis luni  că procesul de digitalizare fiscală și extinderea utilizării instrumentelor electronice vor continua, inclusiv prin dezvoltarea sistemelor digitale ale ANAF și simplificarea serviciilor pentru contribuabili. În același timp, cadrul fiscal trebuie adaptat realităților economice și sociale, astfel încât măsurile administrative să fie proporționale și predictibile.

    Te-ar mai putea interesa

    Fermierii, obligați pentru APIA să demonstreze că au cumpărat sămânță, motorină sau îngrășăminte Fermier ucis de urs chiar în lanul de porumb. Soția acestuia s-a salvat în ultima clipă Armor, taurul Limousine care s-a licitat cu 10.800 de euro. ”Mergeam până la final, indiferent de sumă” Subvenții APIA 2026: BISS – 101,03 euro/ha, PD-21 Vaci de lapte: 347,81 euro/cap, PD-24 Ovine: 12,66 euro/cap Vin ploile? Cum va fi vremea până la începutul lunii noiembrie – ANM a publicat prognoza

    Ultimele știri

    Patria Credit, parte a Grupului Patria Bank: 30 de ani în microfinanțare și peste 26.000 de clienți Orz și soia pe aceeași parcelă: tehnologia testată pe 10 hectare de dr. ing. Stelian Fuia Președintele Nicușor Dan a semnat decretul! Legea pentru vânarea urșilor, în Monitorul Oficial! Angajații Azomureș se pregătesc reluarea producției de îngrășăminte. Instalațiile vor reporni din aprilie Doar 5 companii vor deveni Parteneri Fondatori Agrointeligența TV. Un nou proiect media se construiește pentru agricultura României