Efectul magazinelor închise duminica: Peste 2.000 de concedieri în Ungaria
agrointeligenta.ro -Măsura închiderii marilor magazine în zilele de duminică nu au avut efectul așteptat, susțin jurnaliștii din Ungaria, acolo unde decizia a fos implementată din luna martie. În doar o lună, peste 2.000 de salariați din comerț au fost disponibilizați.
Potrivit datelor statistice preluate de Agerpres, numărul de angajați din sectorul comercial a scăzut în aprilie cu 2.200, prima lună în care magazinele au fost închise în fiecare duminică, arată datele KSH. Marile lanțuri de magazine — Tesco, Aldi, Auchan — au decis să extindă orele de program din cursul săptămânii, pentru a compensa închiderea magazinelor duminica.
În aprilie, s-au înregistrat în total 378.000 de ore suplimentare în sectorul vânzărilor cu amănuntul, cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani.
Oamenii de afaceri au avertizat că aplicarea acestei măsuri va dăuna consumatorilor și angajaților hipermarketurilor.
PIB-ul Ungariei ar urma să înregistreze anul acesta un avans de peste 3%, dar analiștii se așteaptă la o încetinire în 2016, din cauza utilizării mai reduse a fondurilor europene.
Și în România au fost reluate discuțiile pe marginea unui proiect de modificare a Legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare. Există și o propunere depusă de parlamentarii PNL Nini Săpunaru și Tinel Ghoerghe ca hipermarketurile să fie deschise duminica.