• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Cum se depune online un proiect pentru fonduri europene în agricultură – PNDR 2014-2020

    agrointeligenta.ro -

    Depunerea online a proiectelor de finanțare pe PNDR 2014-2020 se face pe site-ul Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR), conform unei proceduri bine puse la punct. Sistemul ar trebui să ușureze viața fermierilor care nu mai sunt obligați să se deplaseze până la sediile județele de care aparțin și nici să piardă timpul stând la cozi pentru predarea dosarului. Totodată, oficialii din MADR au declarat că acest mod de înregistrare a proiectului elimină acea interacțiune directă dintre beneficiar și funcționarii Agenției.

    Pentru a depune cereri de finanțare on-line, solicitanții care nu au cont pe siteul www.afir.info, vor trebui să își creeze cont de utilizator în cadrul acestui portal. Utilizatorii care au deja cont creat îl pot utiliza pentru încarcarea cererilor de finanțare în format electronic. Pașii care trebuie parcurși pentru încărcarea cererilor de finanțare în portalul AFIR sunt următorii:

    I. Accesarea site-ului AFIR

    Accesul la portal se realizează prin intermediul unui web-browser (ex: Internet Explorer, Mozilla Firefox) și accesarea adresei www.afir.info. Odată accesată adresa, va fi afișată pagina principală.

    II. Autentificare
    Pentru logare există, un câmp de tip text, pentru introducerea datelor legate de user și deconectare . De asemenea, se găsește și un buton dedicat optiunii de Înregistrare ca utilizatori a vizitatorilor. După înregistrare, utilizatorul va primi un email de confirmare și va trebui să urmeze instrucțiunile din respectivul mesaj pentru activarea contului creat.

    III. Pregătire documente pentru încărcare
    După autentificare, se va deschide sesiunea de lucru, în care utilizatorul va urma pașii următori:
    1. Completare date de identificare ale solicitantului:
    – Denumire solicitant
    – Titlul proiectului
    – CUI solicitant
    – Adresa de e-mail reprezentant legal al proiectului

    2. Completarea Sesiunii și a sub-măsurii pe care se dorește depunerea proiectului.
    Din lista de sesiuni/sub-măsuri disponibilă, utilizatorul va alege sesiunea pe care va depune proiectul. După selectarea sesiunii, a sub-măsurii și tipului de investiție, utilizatorul va continua cu pasul de încărcare Cerere de Finanțare și anexe tehnico-administrative.

    IV. Încărcarea Cererii de Finanțare, a anexelor tehnice și administrative.
    Sunt disponibile următoarele secţiuni :

    1. Încărcarea formularului Cerere de Finanțare
    La încărcarea Cererii de Finanțare vor avea loc o serie de validări în scopul de a ajuta solicitantul în corectarea diverselor probleme precum:
    – formularul Cererii de Finanţare trebuie să fie redactat electronic.
    – se va utiliza ultima versiune de Cerere de Finanțare, publicată pentru sesiunea repectivă.
    – denumirea fişierelor nu trebuie să conţină caracterele speciale “~ ” # % & * : < > ? / \ { | }”
    – Este obligatorie completarea câmpurilor:
    – CUI solicitant
    – Statut juridic solicitant
    – Date de identificare ale reprezentantului legal de proiect:
    o BI/CI/Pașaport
    o Serie
    o Număr
    o Data eliberării
    o Data valabilității
    – E-mail reprezentant legal
    – Amplasare proiect Regiune –Județ
    – Amplasare obiectiv investiție: Județ/Oraș/Comună/Sat.

    În funcție de informațiile privind amplasarea proiectului – Regiune – Județ, se va stabili Centrul regional la care se va lansa fluxul de Depunere Cerere de Finanțare, în SPCDR.

    Atenţie !

    Pentru a preveni  respingerea  Cererii de Finanțare ca urmare a descoperirii unor erori de formă în completarea Cererii de Finanțare, solicitantul are responsabilitatea încărcării unei cereri de finanțare în care informația să fie completă și conformă cu realitatea.

    1.1 Încărcarea formularului Cererii de Finanţare completat, semnat, ştampilat şi scanat.

    2. Încărcare documente anexate Cererii de Finanțare
    Utilizatorul va încărca fiecare document în parte, încărcarea fiind de tip asincron. Validări privind formatul fișierelor ce urmează a fi încărcate:
    – fişierele trebuie să fie în format .pdf scanate o rezoluție de minim 200 dpi, cu denumirea conform listei documentelor din cererea de finanțare (numărul si primele doua-trei cuvinte).

    Atenţie !

    Dosarul Cerererii de Finanţare va fi  paginat și opisat, cu toate paginile numerotate manual în ordine de la 1 la n în partea dreaptă sus a fiecărui document, unde n este numărul total al paginilor din dosarul complet, inclusiv documentele anexate. Opisul va fi numerotat cu pagina 0. Fiecare pagină va purta ştampila  solicitantului.

    Piesele desenate care depăşesc formatul A3, se pot ataşa salvate direct în format .pdf, la care se va adaugă declaraţia proiectantului privind conformitatea cu planşele originale din Cererea de Finanţare.

    3. Încărcare alte documente
    În această secțiune, utilizatorul are posibilitatea de a încărca și alte documente justificative ale proiectului. După realizarea pașilor de mai sus, utilizatorul va acționa butonul de Upload, iar la finalizarea încărcării, acesta va primi un mesaj de confirmare, dacă toate fișierele au fost încărcate cu succes.

    După încărcarea cu succes a tuturor fișierelor, acestea vor fi transferate la AFIR. Acestea se vor regăsi în Sistemul de gestiune a documentelor, în folder-ul proiectului, concomitent cu inițierea fluxului de Depunere-Evaluare, în sarcinile Şef SIBA, pentru alocarea expertului care va verifica cererea de finanțare.

    Alocarea numărului de ordine al cererii de finanțare se va realiza prin generarea unei secvențe unice pe sesiune.

    După depunerea proiectelor, pentru solicitanți, sunt disponibile numai acțiunile „Vizualizare”, „Statusuri”.

    În ultima zi de depunere a sesiunii, încărcarea online se realizează până la ora 16.00.

    3.1.3 Verificarea dosarului Cererii de Finanţare

    Verificarea cererilor de finanţare se face la:
     CRFIR, pentru toate proiecte de investiţii
     AFIR nivel central, pentru proiectele incluse în eşantionul de verificare prin sondaj.

    1. Încadrarea cererii de finanţare în funcţie de autoevaluarea scorului pre-scoring
    Cererea de finanţare este admisă pentru verificarea eligibilității și a criteriilor de selecţie, în cazul în care autoevaluarea scorului (punctajului) solicitantului este mai mare sau egală cu pragul de calitate al lunii în care a depus cererea de finanțare.

    Dacă punctajul din autoevaluare este mai mic decât pragul minim pentru luna respectivă, cererea de finanţare rămâne în așteptare până când pragul autoevaluării atinge nivelul pragului de calitate în acord cu pragurile stabilite în anunțul de licitație.

    În situația în care autoevaluarea este mai mare de 20% decât punctajul stabilit de AFIR, cererea de finanțare rămâne în așteptare până la ultimul raport de selecție aferent sesiunii.

    2. Verificarea eligibilităţii cererii de finanţare
    Verificarea eligibilităţii tehnice și financiare constă în:
     verificarea eligibilităţii solicitantului;
     verificarea criteriilor de eligibilitate a investiției;
     verificarea bugetului indicativ al cererii de finanțare;

    Cazurile în care expertul evaluator poate solicita informaţii suplimentare sunt următoarele:
    1. în cazul în care documentația tehnico-economică (Studiul de Fezabilitate/Documentația de avizare pentru Lucrări de Intervenție) conţine informaţii insuficiente pentru clarificarea unui criteriu de eligibilitate sau există informaţii contradictorii în interiorul ei, ori faţă de cele menţionate în Cererea de Finanţare sau documentele anexate.
    2. în cazul în care avizele, acordurile, autorizaţiile au fost eliberate de către autorităţile emitente într-o formă care nu respectă protocoalele încheiate între AFIR și instituţiile respective.
    3. în cazul în care în bugetul indicativ (inclusiv devizele financiare şi devizele pe obiect) există diferenţe de calcul sau încadrarea categoriilor de cheltuieli eligibile/neeligibile nu este facută corect.

    În cazul în care restul documentelor din Cererea de Finanţare nu sunt în conformitate cu forma cerută la cap. 4. „Documentele necesare întocmirii Cererii de finanţare”, Cererea de finanţare va fi declarată neeligibilă.

    3. Verificarea pe teren a cererilor de finanţare
    Verificarea pe teren se realizează de către entităţile care instrumentează cererea de finanţare, respectiv:
     CRFIR – pentru toate cererile de finanţare;
     AFIR nivel central – pentru proiectele incluse în eşantionul de verificare prin sondaj

    Scopul verificării pe teren este de a controla datele și informaţiile cuprinse în anexele tehnice și administrative ale cererii de finanțare și concordanța acestora cu elementele existente pe amplasamentul propus. Se procedează la verificarea anumitor tuturor criteriilor de eligibilitate evidențiate în etapa verificării administrative prin comparație cu realitatea din teren , pentru a se obține o decizie rezonabilă privind corectitudinea răspunsurilor încadrării în criteriile de eligibilitate şi selecţie.

    4. Verificarea criteriilor de selecție

    Punctajul fiecărui proiect se va calcula în baza informațiilor furnizate de solicitant în cererea de finanțare, documentelor atașate acesteia și a anexelor la prezentul ghid.

    Concluzia privind evaluarea cererii de finanțare

    În urma acestor verificări privind eligibilitatea solicitantului, a proiectului și a criteriilor de selecție, pot exista trei situaţii:
     proiectul este neeligibil;
     proiectul este eligibil şi va avea un punctaj ≥ pragul de calitate lunar.
     proiectul este eligibil şi va avea un punctaj < pragul de calitate lunar

    5. Selecţia proiectelor
    Alocarea financiară publică a sub-măsurii aferentă perioadei de depunere continue, criteriile de selecţie, punctajele de selecţie, criteriile de departajare şi pragul minim sunt stabilite la iniţiativa AM PNDR cu consultarea prealabilă a Comitetului de Monitorizare.
    În ANUNŢUL DE LANSARE A LICITAŢIEI sunt prezentate: alocarea anuală corespunzătoare domeniilor de intervenţie, alocarea pe acțiuni în cadrul sub-măsurii, intervalul de depunere a proiectelor, pragul minim şi pragurile de calitate lunare.

    La depunerea proiectului, solicitanții completează în Cererea de Finanţare câmpul aferent punctajului estimativ (autoevaluare/prescoring ).

    Depunerea continuă a proiectelor în cadrul sesiunii anuale se opreşte înainte de termenul limită, atunci când valoarea publică totală a proiectelor depuse având un punctaj estimat (autoevaluare/pre-scoring) mai mare sau egal decât pragul de calitate aferent lunii respective ajunge la nivelul alocării sesiunii anuale.

    Toate proiectele depuse într-o lună calendaristică, care au punctajul mai mare sau egal decât pragul de calitate corespunzător lunii respective, vor fi evaluate de către AFIR. Celelalte proiecte vor fi evaluate în lunile următoare, atunci când punctajul estimativ (autoevaluare/pre-scoring) va deveni mai mare sau egal cu pragul de calitate corespunzător lunii respective, și vor intra în competiție cu proiectele depuse în acest interval.

    Pentru proiectele depuse cu punctajul, evaluat de AFIR, mai mare sau egal decât pragul de calitate corespunzător lunii respective se va întocmi un raport de selecţie lunar, cu excepţia proiectelor pentru care solicitanţii şi-au estimat punctajul (autoevaluare/pre-scoring) cu mai mult de 20% faţă de punctajul stabilit de AFIR, acestea fiind incluse în raportul de selecţie final.

    Selecţia proiectelor se face în ordinea descrescătoare a punctajului de selecţie în cadrul alocării disponibile pentru selecţiea lunară, care reprezintă diferenţa dintre alocarea anuală şi valoarea publică totală a proiectelor selectate prin rapoartele de selecţie lunare anterioare. În cazul proiectelor cu acelaşi punctaj, departajarea acestora se face în funcție de criteriile de departajare menționate la cap. 2.6 Criteriile de departajare ale proiectelor cu punctaj egal.
    După publicarea raportului de selecţie lunar pe site-ul AFIR, beneficiarii au la dispoziţie 10 zile lucrătoare pentru a depune on-line contestaţii cu privire la rezultatul selecției.

    AFIR va proceda la selecția proiectelor cu punctajul total mai mare sau egal decât pragul de calitate aferent ultimei sesiuni pentru care s-a întocmit un raport de selecție lunar și care nu au depus contestații, iar proiectele eligibile cu punctajul total mai mic decât ultimul prag de calitate aferent lunii pentru care s-a întocmit un raport de selecție lunar vor rămâne în așteptare până la soluționarea contestațiilor sau vor intra în competiție cu proiectele depuse ulterior.

    După soluționarea contestațiilor de către Comisia de Contestații și publicarea raportului de contestații pe pagina de internet a AFIR, se vor selecta proiectele care, urmare a analizării și aprobării contestației, au punctajul total mai mare sau egal decât pragul de calitate aferent ultimei luni pentru care s-a întocmit un raport de selecție lunar. Proiectele cu punctajul total mai mic decât ultimul prag de calitate aferent lunii pentru care s-a întocmit un raport de selecție lunar vor rămâne în aşteptare şi vor intra în competiţie cu proiectele depuse ulterior.



     


    Te-ar mai putea interesa

    Subvențiile APIA care intră în conturi până la Crăciun! Licitație uriașă în Germania. Fermierii români au cumpărat 100 de utilaje agricole Legea arendei – adoptată de Parlament! Contracte pe minim 7 ani, cu valabilitate și după decesul arendatorului

    Ultimele știri

    Ministrul Barbu – cel mai mare regret după primul mandat. ”Aștept o analiză de la Consiliul Concurenței” Florin Barbu vrea să crească subvenția APIA la hectar Subvenții APIA 2025. Data la care se reiau plățile către fermieri după Anul Nou