• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Efectul reducerii TVA în industria cărnii: Consumul a crescut la toate produsele, prețurile au scăzut cu 9,9%

    agrointeligenta.ro -

    Președintele Asociației Române a Cărnii, Radu Timiș, a prezentat ieri care au fost efectele imediate ale reducerii TVA în acest sector, măsură ce se aplică de 1 iunie anul aceasta.

    Scăderea TVA de la 24% la 9% pentru carne și preparate din carne a condus la un volum mai mare al vânzărilor la toate gama de produse. La cele premium, creșterea a depășit chiat 25%, vorbind aici de produsele crud-uscate așa cum este, spre exemplu, Salamul de Sibiu.

    Conferinta ARC 4 august

    ”Noi am colectat și comparat datele din lunile mai, iunie și iulie. Nu a scăzut consumul la nici un produs, iar consumatorul a mâncat mai bine și a plătit mai puțin. În medie, prețul pe total piață de carne a scăzut cu 9,9%”, a declarat Radu Timiș, președinte ARC și fondatorul Grupului Cris-Tim.

    Categorie de produse Vânzări Iunie față de Mai Vânzări Iulie față de Mai
    Crud-uscate +14,9 % +25,8 %
    Diverse – mici, slănină, carne tocată +7,1 % + 20,5 %
    Cremvuști + 12,4 % + 14,7%
    Cârnați +9,6 % + 14,6 %
    Salamuri + 5,7% + 14,1 %
    Specialități +6,3 % +13,7 %
    Parizer +9,9 % + 11,7 %
    Tobă + 2,2% + 6,9 %



    Te-ar mai putea interesa

    Grant de 30.000 euro/proiect pentru tinerii care pornesc o afacere nouă. Cererile, din 15 septembrie Fiecare litru de lapte, borcan de zacuscă sau legătură de pătrunjel – la ANAF. ”Vor să impoziteze și ultimul țăran din România” Autoritățile îndeamnă fermierii să nu cultive semințele primite gratuit, prin colete dubioase din China

    Ultimele știri

    Fermieri atacați cu rachete în câmp, în timp ce recoltau: 12 răniți și 30 de utilaje avariate Prețuri fluctuante la floarea-soarelui din cauza randamentului mai mic al culturii din Ucraina ProCredit Bank a lansat campania „Parteneri de Bancă – pentru că lucrurile bune se împart cu prietenii!”