• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Din 2016, impozitul pe terenul nelucrat timp de doi ani consecutiv se poate mări cu 500 %. Cine poate lua decizia la nivel local

    Roxana Dobre – Agrointeligența

    Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

    Din 2016, consiliile locale vor putea majora impozitul pe clădiri și impozitul pe teren cu până la 500 la sută pentru clădirile și terenurile neîngrijite, situate în intravilan, potrivit unor prevederi cuprinse în Noul Cod fiscal, care urmează să intre în vigoare la începutul anului viitor.

    Impozite cu până la 500 la sută mai mari pentru terenurile agricole nelucrate

    În Noul Cod fiscal, programat să intre în vigoare începând cu 1 ianuarie 2016, este introdusă la art. 489 alin. (5) o prevedere conform căreia impozitul pe clădirile și terenurile neîngrijite va putea fi majorat cu până la 500 la sută. „Consiliul local poate majora impozitul pe clădiri și impozitul pe teren cu pana la 500 la sută pentru clădirile și terenurile, neîngrijite, situate în intravilan”, scrie în actul normativ citat, potrivit Avocatnet.ro.

    Concret, conform noului Cod fiscal, pentru terenul agricol nelucrat timp de doi ani consecutiv, consiliul local poate majora impozitul pe teren cu până la 500 la sută începând cu al treilea an.

    Arenda ar putea ajuta la evitarea supraimpozitării terenului nelucrat

    Autoritățile încearcă de mult timp să îi determine pe micii fermieri să lucreze pământul sau să îl dea în arendă. Recent, România a notificat Comisia Europeană pentru a transfera 100 milioane de euro de la pilonul I către pilonul al-II-lea pentru finanțarea unei măsuri care are ca scop determinarea micilor fermieri, cei are dețin între 1-5 hectare, să arendeze sau să-și vândă terenul. ”Am făcut deja solicitarea către Comisia Europeană pentru a transferă o sumă de bani de la pilonul I către pilonul II. Acești bani ne sunt utili pentru a activa o măsură începând cu anul 2016, o măsură pentru micii fermieri, cei care vor să renunțe la activitatea agricolă, fie prin arendarea terenului, fie prin vânzarea lui, astfel încât să contribuim la consolidarea exploatațiilor. Aceștia (micii proprietari de teren – n.r.) vor primi o sumă de 120% din valoare plății pe suprafață, pentru 5 ani, în jur de 200 euro pe hectar, chiar dacă cedează terenul. Suma transferată de la pilonul I către pilonul II se ridică la 100 milioane de euro”, a declarat recent Daniel Constantin, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

    Te-ar mai putea interesa

    Vin ploile? Cum va fi vremea până la începutul lunii noiembrie – ANM a publicat prognoza Avansul APIA 2026, mai mare. Subvențiile care cresc în acest an pe hectar și animale Fermierii, obligați pentru APIA să demonstreze că au cumpărat sămânță, motorină sau îngrășăminte Avans APIA 2026. Fermierii care nu pot intra pe lista de plăți la prima tranșă din subvenții Fermier ucis de urs chiar în lanul de porumb. Soția acestuia s-a salvat în ultima clipă

    Ultimele știri

    Patria Credit, parte a Grupului Patria Bank: 30 de ani în microfinanțare și peste 26.000 de clienți Orz și soia pe aceeași parcelă: tehnologia testată pe 10 hectare de dr. ing. Stelian Fuia Președintele Nicușor Dan a semnat decretul! Legea pentru vânarea urșilor, în Monitorul Oficial! Angajații Azomureș se pregătesc reluarea producției de îngrășăminte. Instalațiile vor reporni din aprilie Doar 5 companii vor deveni Parteneri Fondatori Agrointeligența TV. Un nou proiect media se construiește pentru agricultura României