Evenimentul ”Red Carpet” marca Titan Machinery, o altfel de întâlnire între fermier și vânzătorul de utilaje: Focus pe combinele cumpărate în extrasezon
Gabriela Gimbășanu -În cursul zilei de joi, 19 noiembrie, în București a avut loc un nou eveniment ”Red Carpet” marca Titan Machinery, eveniment ce a reunit într-o atmosferă caldă specialiști ai companiei, investitori străini și 40 de fermieri care exploatează suprafețe mari de teren agricol și sunt fideli utilajelor CASE IH pe care dealer-ul le comercializează în exclusivitate pe piața românească.
O abordare diferită a prezentării de utilaje
Conceptul ”Red Carpet” a fost adus în România în 2012, fiind o abordare diferită a clasicei prezentări de utilaje sau produse agricole, bazându-se mai mult pe discuții libere, mese rotunde și specialiști ai companiei, gata să le răspundă fermierilor la orice întrebare.
”Activăm în această zonă de 200 de ani și dacă am rezistat pe piață de atunci, făcând același lucru, adică combine, înseamnă că facem lucruri bune. De trei ani organizăm acest eveniment, anual, marca Titan Machinery România, în 2012, am avut primul eveniment ”Red Carpet”. Practic, acest eveniment merge pe principiul american de discuție cu clienți care sunt interesați de produsele tale, iar discuția se desfășoară într-un mod mai V.I.P, dacă îmi este permis să zic așa. În România, cei mai mulți care activează în industria agricolă, fie că vând utilaje sau inputuri, formează echipe foarte mari, de 50-100 de fermieri, care intră într-o sală dimineața și ies seara, iar majoritatea timpului și-l petrec uitându-se la un ecran. Noi am schimbat complet această viziune, iar conceptul de ”Red Carpet” este luat 100% după modelul american, în care pe lângă prezentări de utilaje, avem și expoziție și discuții libere”, a declarat pentru Agrointeligența George Stanson, business manager al companiei Titan Machinery din România, Croația, Bulgaria și Serbia.
Mese rotunde de discuții
Conceptul ”Red Carpet” este mai mult o discuție deschisă cu fermierul, care înțelege care sunt avantajele utilizării unei combine marca Titan Machinery, dar primește răspuns și la eventualele întrebări pe care le are, pentru că la fiecare masă, alături de fermieri stă câte un reprezentant al companiei, gata să dea informații suplimentare.
”Așa cum puteți observa, mesele de la evenimentul nostru sunt rotunde, niciodată pătrate, în așa fel încât oamenii să poată să interacționeze. La fiecare masă, avem pe lângă fermieri și reprezentanții companiei, fie că sunt de la Titan Machinery sau Case IH. Trebuie să fie prezent un om de specialitate care să le poată răspunde, fiecăruia dintre ei, individual, la întrebările pe care le au. Altfel te simți când ai 20 de întrebări și ai pe cineva lângă tine care îți poate răspunde punctual la ce nelămuriri ai și este o cu totul și cu totul altă situație în care nu ai cui să adresezi întrebările respective, fără a-i deranja pe ceilalți participanți la eveniment”, ne-a explicat specialistul companiei.
Achiziția de combine în extrasezon
În timp ce fermierii francezi nu așteaptă venirea primăverii pentru a-și cumpăra o combină atunci când au nevoie de ea, ci fac achiziția încă din toamnă, fermierii români își cumpără un astfel de utilaj abia în ultimul moment, uneori chiar în campania de recoltare.
”Ne-am gândit că trebuie să facem lucruri concrete atunci când vine vorba despre achiziții de utilaje în extrasezon. Românii au cumpărat combine de recoltat, foarte mulți ani, prin lunile martie, aprilie, sau au așteptat și s-au gândit în mai că au nevoie de o combină într-o săptămână. De peste 30-40 de ani, francezii își cumpără combine de recoltat înainte de Crăciun, chiar dacă efectiv nu ajung la ei în curte așa de repede, ci fac eforturi ca, cel târziu până în aprilie, să aibă combina în fermă. Nu ne-am luat după ei, dar dacă ne gândim este un concept foarte sănătos”, ne-a vorbit George Stanson despre achiziția din timp a combinelor agricole.
Vânzările din extrasezon au crescut de la 0% la 20%
În ultimii trei ani de zile de când a fost adus în România conceptul de achiziție de combine în extrasezon, vânzările Titan Machinery au crescut de la 0%, cât erau în 2012, la aproape 20%, cât se înregistrează în această perioadă.
”De când am adus conceptul și până astăzi, evoluția a fost fantastică. Procentul de fermieri români care cumpără combine de recoltat din timp și au certitudinea că în primăvară au în fermă combina, a crescut considerabil, comparativ cu prima ediție a evenimentului ”Red Carpet”. Am încercat să-i facem să înțeleagă că este mult mai sigur să discutăm acum despre achiziția unei combine, în așa fel încât ei (fermieri- n.r.) să intre să recolteze orzul fără să stea cu teama că echipamentul ar putea să ajungă abia peste două săptămâni în fermă. De când am adus acest concept pe piață, procentul de fermieri care își cumpără combine, încă din toamnă, a crescut de la 0% la 10-15% și am ajuns la 20% din totalul de combine care sunt cumpărate în Balcani și Europa de Est. Ne dorim ca acest procent să înregistreze o creștere constantă. M-aș bucura foarte mult ca jumătate dintre fermierii români, clienții noștri, să-și cumpere combine chiar înainte de Crăciun”, a adăugat specialistul CASE IH.
Case IH Axial-Flow – combina viitorului
Noi am ales să nu ne mai gândim deloc la trecut și să ne gândim la viitor. Toată lumea știe că în momentul în care ai recoltat cu o combină axială uiți de toate celelalte principii datorită faptului că îți conferă foarte multe avantaje. Printre acestea pot enumera: viteza de înaintare în lan este imensă, în 1980 combine Sema băgau în buncăr, într-un caz fericit 10 tone pe oră, anul trecut în cursa din Bulgaria, maximul a fost de 116 tone într-o oră, ceea ce nu a reprezentat media aritmetică, dar de la 10 tone la 70 de tone într-o oră este o evoluție fantastică”- George Stanson, business manager al companiei Titan Machinery din România, Croația, Bulgaria și Serbia.