• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Top 5 evenimente care au marcat comerţul alimentar în 2012

    agrointeligenta.ro -

    Achiziţii, extinderi, ofensiva brandurilor proprii, alături de repoziţionarea strategică pe spaţii de vânzări mai mici. Sau, altfel spus, cum au transformat marii retaileri alimentari criza în oportunitate.

    Aproape că nu a trecut săptămână, în 2012, în care marile reţele de retail alimentar să nu anunţe deschiderea unui nou magazin. Iar investiţiile masive din ultima perioadă în retail nu au rămas fără urmări: supermarketurile reprezentau, în 2009, formatul de magazin care pierduse cel mai mult în preferinţele românilor, arată un studiu al companiei de cercetare de piaţă GfK. La finalul lui 2012, schimbarea este radicală – de la începutul anului s-au deschis

    227 de supermarketuri noi, după calculele Capital, deşi consumul, un element-cheie în creşterea vânzărilor din retail –, nu şi-a revenit.

    Ca o paranteză, volumul comerţului cu amănuntul a scăzut cu 1,2% în zona euro (EA17) şi cu 1,1% în Uniunea Europeană (EU27) în octombrie 2012, comparativ cu luna precedentă, Portugalia, Finlanda, Germania şi România înregistrând cel mai semnificativ declin din UE, potrivit datelor Oficiului European de Statistică (Eurostat).

    Iată cinci momente-cheie şi decizii care au dus la creşterea celor mai mari afaceri de retail pe piaţa românească chiar şi în condiţiile stagării consumului pe fondul crizei:

    Mai mult, pe capital.ro


    Te-ar mai putea interesa

    Investiția pe care ministrul Barbu o recomandă unui fermier cu trei hectare: ”Îi garantez că nu îi va părea rău” Laptele la 5 lei care i-a înfuriat pe fermieri. Cine îl produce O fabrică de lactate își închide porțile după peste 100 de ani – nu mai face față prețurilor

    Ultimele știri

    Oierii au ”colindat-o” pe ”doamna Ursula”, la Bruxelles: ”Ne-am adus pită, slănină, brânză, stăm aici până ne rezolvăm problemele” OP-ED | Radu Magdin, CEO Smartlink Communications: România, putere Agrifood. Optimismul e important, dar organizarea regională e esențială Prognoza meteo pentru ultimele săptămâni din 2025 și primele săptămâni din 2026