• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Subvenții 2016. Ce trebuie să știi despre programarea ta la APIA pentru depunerea cererii unice

    agrointeligenta.ro -

    APIA a demarat de la 1 martie campania de primire a cererilor unice pentru 2016, invitând fermierii să completeze cererea unică, să își identifice suprafețele în aplicația IPA online și apoi să se prezinte la centrele teritoriale sau județene cu documentele doveditoare pentru a finaliza procedura.

    În conformitate cu art.5 din OMADR nr.249/2016, „Cererea unică de plată pentru anul 2016 se completează, în format electronic, de către fermieri, prin aplicaţia electronică pusă la dispoziţie de către APIA, în urma digitizării parcelelor agricole declarate şi a completării în aplicaţie a datelor privind animalele din exploataţie pentru care solicită sprijin/ajutor financiar. Cererea unică de plată se listează la centrele APIA şi va conţine numai datele declarate de către fermieri şi schemele de plată/măsurile de sprijin/ajutor solicitate.”

    Referitor la procedura de depune a cererilor, aceasta se face și în acest an pe bază de programare. Astfel, în conformitate cu art.2 alin.3 din OMADR nr.249/2016 privind aprobarea formularului-tip al cererii unice de plată pentru anul 2016 „Cererea unică de plată se depune la centrele judeţene ale APIA, pentru fermierii care solicită la plată o suprafaţă de peste 50 hectare teren agricol şi la centrele locale ale APIA, pentru fermierii care solicită la plată o suprafaţă de până la 50 hectare teren agricol.”

    Fiecare fermier va merge la sediul APIA, conform programării şi va depune o singură cerere unică de plată, chiar dacă deţine suprafeţe de teren în diferite localităţi sau judeţe şi indiferent de schemele accesate (sectoarele:vegetal, zootehnie, agromediu), finalizarea şi închiderea cererii realizându-se în aceeaşi zi – dacă beneficiarul prezintă, la depunere, toate documentele solicitate şi parcurge toate etapele preliminare despre care a fost informat.

    În Campania 2016, fermierii completează cererea unică de plată folosind aplicaţia IPA Online şi realizează electronic operaţiunea de digitizare a parcelelor şi actualizare a declaraţiei de suprafaţă conform Manualului de utilizare IPA Online (accesibil în aplicaţie). La actualizarea digitizării parcelelor în aplicaţia IPA Online 2016, fermierii care în anul/anii precedenţi de cerere au fost controlaţi pe teren, clasic sau prin teledetecţie, vor utiliza în mod obligatoriu rezultatele controalelor, prin activarea straturilor de măsurători şi se vor asigura că suprafaţa declarată este conformă cu suprafaţa utilizată, după caz.

    Cererea unică de plată, completată de fermieri se depune la centrele judeţene/locale ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) în perioada 1 martie – 16 mai 2016, dar poate fi depusă şi după data de 16 mai, în termen de 25 de zile calendaristice, cu o reducere de 1% pentru fiecare zi lucrătoare a sumelor la care fermierul ar fi avut dreptul dacă cererea unică de plată ar fi fost depusă până la data de 16 mai 2016. Fermierii pot depune modificări ale cererii unice de plată după data de 31 mai 2016, până la data limită de depunere a cererilor unice de plată, cu o reducere de 1% pentru fiecare zi lucrătoare a sumelor la care fermierul ar fi avut dreptul dacă modificarea cererii unice de plată ar fi fost depusă până la data de 31 mai 2016.

    Programarea pentru depunerea cererilor unice de plată se realizează de către Centrele judeţene/locale APIA/Centrul Municipiului Bucureşti.

    Fermierul primeşte o Invitaţie scrisă de la APIA, în care sunt specificate ora, data, persoana, centrul judeţean/local APIA şi documentele cu care acesta trebuie să se prezinte, pentru a completa formularul de cerere unică de plată.

    În Campania 2016, programarea fermierilor se poate face prin următoarele metode:

    -trimiterea simplă a invitaţiilor prin poştă, fără confirmare de primire, pe baza unui borderou confirmat de unitatea poştală;
    -înmânarea personală a invitaţiilor, această acţiune realizându-se numai pe bază de borderou, cu semnăturile de primire ale fermierilor. Acest borderou utilizat pentru înmânare personală a invitaţiilor va conţine: nr.crt., nume şi prenume fermier, CNP/CUI/CF, data primirii invitaţiei, semnătura de primire a invitaţiei. Borderourile vizate de unitatea poştală sau cele completate la înmânarea personală se arhivează la Centrele judeţene/locale APIA.

    De asemenea, se vor afişa listele cu programarea fermierilor la primăriile pe raza cărora au parcelele declarate şi la Centrele judeţene/ locale APIA de care aparţin.

    Pentru a eficientiza timpul pe care Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură îl are rezervat pentru primirea cererilor unice de plată pentru anul 2016, instituţia noastră recomandă fermierilor să se prezinte la centrele judeţene/locale APIA, la data și ora la care sunt programaţi, în scopul de a evita aglomerarea din ultimile zile de depunere şi eventualele decalaje în procesul de primire a cererilor unice de plată.

    În cazul în care există fermieri, care, din diverse motive nu pot respecta programarea, aceştia vor fi reprogramaţi, pentru o dată ulterioară, în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare (APIA venind astfel în sprijinul beneficiarilor, pentru ca aceştia să nu ajungă în imposibilitatea de a depune cererea unică de plată).

    Fiecare angajat al Centrului judeţean/local/Centrul Municipiul Bucureşti – APIA are repartizat un număr de fermieri de care va fi responsabil de la depunerea cererii până la autorizarea plăţii. Repartizarea personalului este efectuată de către Şeful Serviciului IACS/Şeful Centrului local.

    Pentru Campania 2016 procedura de lucru se desfăşoară în baza Ordinului MADR nr. 234/2016, privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 619/2015 pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate, condiţiilor specifice şi a modului de implementare a schemelor de plăţi prevăzute la art.1 alin.(2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăţi care se aplică în agricultură în perioada 2015 – 2020 şi pentru modificarea art.2 din Legea nr.36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, precum şi a condiţiilor specifice de implementare pentru măsurile compensatorii de dezvoltare rurală aplicabile pe terenurile agricole, prevăzute în Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020, şi pentru abrogarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr.246/2008 privind stabilirea modului de implementare, a condiţiilor specifice şi a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plăţi directe şi plăţi naţionale directe complementare în sectorul vegetal, pentru acordarea sprijinului aferent măsurilor de agromediu şi zone defavorizate, precum şi a Ordinului MADR nr. 249/2016, privind aprobarea formularului – tip al cererii unice de plată pentru anul 2016.

    Solicitările privind schemele de plată din sectorul zootehnic vor fi preluate electronic prin modulul de captare date sector zootehnic, datele fiind apoi transferate în aplicația electronică de generare a cererii de plată IPA online.

    ATENȚIE! APIA recomandă fermierilor ca înainte să vină la APIA să se prezinte la primărie pentru verificarea situaţiei din Registrul Agricol a terenului pe care îl utilizează, iar dacă are animale în exploataţie, să se prezinte la medicul veterinar concesionar pentru verificarea situaţiei din Registrul Naţional al Exploataţiilor (RNE).

    O altă recomandare importantă adresată fermierilor este ca aceștia să își verifice foarte atent cererea unică de plată înainte de a o semna, pentru a evitare astfel eventualele erori.

    Programul APIA pentru depunerea cererilor

    Programul de lucru la APIA este de la 8.30 la 16.30, însă pentru a veni în sprijinul fermierilor, funcţionarii publici din cadrul centrelor judeţene/locale/Centrul Municipiului Bucureşti/APIA-aparat central, efectuează, în funcţie de necesităţi, ore suplimentare peste programul normal de lucru în baza unor note interne de serviciu semnate de conducerea instituției.

    Finalizarea și închiderea cererii unice de plată în IPA online se face în prezenţa funcţionarului APIA responsabil cu primirea cererii unice de plată, după verificarea acesteia şi corectarea eventualelor probleme semnalate de către sistemul informatic. Fermierul poate solicita asistenţă centrelor judeţene/locale APIA în vederea realizării unei identificări şi digitizări corecte a parcelelor agricole şi a elementelor ZIE (zone de interes ecologic).

    Sursa informațiilor: Agenția pentru Plăți și Intervenții în Agricultură

    Foto: altoday.com


    Te-ar mai putea interesa

    MADR a făcut plata. De mâine se achită fermierilor subvenția de 200 euro pe hectar MADR – anunț oficial despre majorarea subvențiilor APIA și hectarele care intră la plată Preț de vânzare la ovine. Cât costă o oaie la intrarea în iarnă

    Ultimele știri

    Patria Credit IFN – program de credite de până la 240.000 de lei pentru micii fermieri La ITC Seeds chiar găsiți hibridul sau soiul de care aveți nevoie Tăierea porcului fără asomare – pedepsită prin lege. Amenzile sunt uriașe!