• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Impozitarea stupilor în 2016: Iată normele de venit pentru apicultorii din fiecare județ!

    agrointeligenta.ro

    Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

    Apicultorii din Timiș vor avea anul acesta de plătit cel mai mare impozit pe norma de venit în agricultură. Județul din vestul țării are fixată cea mai mare normă pentru creșterea albinelor: 40 de lei/familia de albine. De un impozit apăsător se lovesc și stuparii din Sibiu, Bihor, Olt, Vaslui sau Vâlcea, unde norma depășește 30 de lei.

    Impozitarea în apicultură se aplică doar celor care au peste 75 de stupi. Astfel, persoanele fizice care desfăşoară activităţile agricole, sunt supuse impunerii pe bază de norme de venit, indiferent de forma sub care desfăşoară aceste activităţi, respectiv individual, PFA sau într-o formă de asociere, fără personalitate juridică.

    Pe baza declaraţiilor depuse de contribuabili, organul fiscal competent stabileşte impozitul anual datorat, calculat prin aplicarea unei cote de 16% asupra venitului anual din activităţi agricole stabilit pe baza normei anuale de venit. Impozitul astfel determinat de organul fiscal competent reprezintă impozit final şi nu se recalculează.

    Normele de venit agricole pentru creșterea albinelor – peste 75 de stupi

    Județ Norma de venit

    lei/familie de albine

    Alba 13
    Arad 10
    Argeș 25
    Bacău 28
    Bihor 32
    Bistrița-Năsăud 10
    Botoșani 19
    Brașov 20
    Brăila 24
    Buzău 14
    Caraș-Severin 15
    Călărași 11
    Cluj 19
    Constanța 18
    Covasna 16
    Dâmbovița 22
    Dolj 20
    Galați 13
    Giurgiu 25
    Gorj 18
    Harghita 13
    Hunedoara 20
    Ialomița 10
    Iași 23,50
    Maramureș 14
    Mehedinți 15
    Mureș 10
    Neamț 20
    Olt 30
    Prahova 22
    Satu Mare 20
    Sălaj 22,35
    Sibiu 30
    Suceava 19
    Teleorman 22,5
    Timiș 40
    Tulcea 20
    Vaslui 34,82
    Vâlcea 36
    Vrancea 21

    De precizat că impozitul pe norma de venit se plătește indiferent dacă apicultorul comercializează sau nu miere. Astfel, proprietarii de stupi (persoane fizice!) au fost obligați ca până pe 25 mai să își declare la Finanțe efectivul de albine și, pe baza normelor de venit stabilite pentru 2016 în fiecare județ, ANAF calculează impozitul ce poate fi plătit în două tranșe.

    Normele de venit se propun de direcţiile agricole, pe baza metodologiei stabilite de Guvern, se aprobă şi se publică de către direcţiile generale ale finanţelor publice teritoriale.

    Conform prevederilor art.107 alin.(6) din Codul fiscal, plata impozitului anual stabilit conform deciziei de impunere anuale se efectuează către bugetul de stat în două rate egale, astfel:

    -50% din impozit până la data de 25 octombrie inclusiv;

    -50% din impozit până la data de 15 decembrie inclusiv.

    Te-ar mai putea interesa

    Prețul porumbului în portul Constanța a ajuns la cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani Fermier ucis de urs chiar în lanul de porumb. Soția acestuia s-a salvat în ultima clipă Subvenție APIA, de astăzi la plată. Bani în conturi pentru 15.386 de beneficiari Avans APIA 2026. Fermierii care nu pot intra pe lista de plăți la prima tranșă din subvenții Lege pentru succesiune gratuită. Moștenitorii scutiți de impozitul de 1% până pe 30 septembrie!

    Ultimele știri

    „Înghesuială” la vânarea urșilor, după publicarea Legii în Monitorul Oficial. Unde s-au depus deja cereri Fondurile Mici Fermieri – achiziții simple s-au epuizat. AFIR a închis depunerea acestor proiecte APIA: 15 octombrie, termen limită pentru depunerea cererilor pentru intervenția ISV-03 Agricover a lansat Agricover Pay, prima platformă financiară din Europa dedicată fermierilor! Reguli noi pentru cereale în Portul Constanța. Trenurile și TIR-urile – programate în funcție de nave