Ungurii au exportat gulaş cu carne de cal sub propriul brand naţional
agrointeligenta.ro -Ungurii au căzut în scandalul Horsegate în modul cel mai neplăcut cu putinţă – carnea de cal fiind găsită în produse ungureşti livrate din Ungaria. Aceasta poate să îi coste pierderea încrederii multor parteneri şi cumpărători din străinătate ducând la „ruinarea” brandului lor naţional în materie agro-alimentară.
Ungaria are unul dintre cele mai bine conturate branduri naţionale agro-alimentare din regiune, autorităţile şi producătorii din această ţară fiind foarte activi pe pieţele internaţionale – în multe ţări din vestul Europei existând magazine „ungureşti”, şi în multe laţuri de retail fiind găsite rafturi „ungureşti” cu branduri şi produse furnizate direct de companii maghiare.
Potrivit Daily Mail, agenţia britanică de siguranţă alimentară a descoperit carne de cal în locul celei în vită în pachete de carne tăiată cubuleţe. Carnea a fost adusă din Ungaria de compania Hungarian Food Ltd şi distribuită în standurile deţinute de aceasta şi prin magazine „ungureşti” din Marea Britanie.
Este pentru prima dată de la începutul scandalului Horsegate când carnea de cal este exportată direct şi sub brand propriu de o companie din ţara de origine.
În cazul României, atrasă şi ea în scandal, a fost vorba despre o implicare indirectă, carnea de cal plecând din ţară corect etichetată şi fiind folosită de companii franceze pentru a înlocui carnea de vită în produse sub brand francez, fapt care nu a putut evita pierderi importante pentru producătorii români în termeni de imagine şi de contracte.
Autorităţile britanice au notificat Ungaria şi celelalte ţări UE prin sistemul european de alertă privind alimentele şi furajele, ceea ce poate duce şi la descoperirea altor cazuri.
Ungaria a exportat în 2012 carne de vită în valoare de 50 de milioane USD.