• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • DEPUTAT ROMÂN: ”PROMOȚIA este UN FURT al marilor rețele comerciale”

    Gabriela Gimbășanu -

    Păcăleala promoțiilor a ajuns în Parlament! Un deputat din Comisia pentru agricultură a dezvăluit astăzi modul în care ofertele promoționale au devenit o modalitate prin care hipermarketurile taxează fermierii și procesatorii pentru campanii de reduceri care, mai apoi, nu se regăsesc la raft. 

    Marin Anton

    Promoția este un furt al marilor rețele comerciale agreat de toată lumea. Promoția este un mod pervers de a obține prețuri scăzute de la producători al lanțurilor de magazine. Marile lanțuri de magazine îți cer preț de promoție numai să obțină un preț scăzut și în realitate, în magazin nu îți face nici un fel de promoție. Produsele sunt promoționale numai în factură, la raft nu este nici o promoție. Comercianții s-au șmecherit, ei spun foarte clar în contracte că respectă legea dar cer un discount de 16,5%. Așa cum se vede în document Profi respectă legea, dar obligă fermierul român să nu respecte legea. Furnizorul român este obligat să facă notă de discount pe factură, de către marile rețele comerciale. Acest document este o corespondență oficială între furnizor și o rețea de magazine”, a declarat Marian Anton, în prezent deputat PNL și membru al Comisiei pentru Agricultură.

    În cadrul unei dezbateri pe margine normelor metodologice de aplicare a Legii supermarketurilor (act normativ care Mmodifică Legea 321/20016 privind comercializarea produselor agricole), parlamentarul le-a arătat colegilor deputați prezenți felul în care marile rețele comerciale au găsit să păcălească noua legislație. Astfel, cu toate că Legea supermarketurilor a intrat în vigoare și  interzice oricărui comerciant să solicite facturarea/refacturarea și să încaseze de la furnizori taxe și servicii, se pare că marile rețele comerciale folosesc scuza cu reducerile promoționale. Astfel, potrivit deputatului din Comisia pentru Agricultură, marile rețele comerciale continuă să solicite furnizorilor să factureze discounturi la produse, care potrivit articolului de lege este ilegal. ulterior, aceste campanii promoționale nu se regăsesc la raft, unde prețurile rămân neschimbate!

    Prezenți la dezbatere, reprezentanți ai marilor rețele comerciale nu au luat cuvântul pentru a contrazice acuzațiile deputatului Marin Anton.


    Te-ar mai putea interesa

    Subvenții APIA 2024. Fermierii care au intrat până astăzi la plata celei de-a doua tranșe Subvenții APIA, în conturi. Județele unde fermierii au anunțat că au primit a doua tranșă de bani Preț de vânzare la ovine. Cât costă o oaie la intrarea în iarnă

    Ultimele știri

    Zetor Crystal HD – tractorul perfect pentru fermele mici și mijlocii. Dotări, preț în România Cerealele se scumpesc, prețul rapiței a atins cel mai înalt nivel din ultimii doi ani AAC: Adoptarea Legii arendei marchează o zi istorică pentru agricultura românească!