Agricola se aşteaptă la o majorare a vânzărilor la produsele de post cu 15%
agrointeligenta.ro -Europrod, compania parte din grupul Agricola, specializată în produse de tip ready meal şi semipreparate, estimează pentru perioada Postului Pastelui vânzări mai mari cu 15% faţă de perioada similară din 2012.
Oficialii companiei se aşteaptă să vândă în această perioadă 60 de tone de produse de post.
Estimările companiei se bazează, în primul rând, pe rezultatele primelor două săptămâni din Post şi săptămâna premergătoare acestuia, când Agricola a vândut 34 de tone de produse vegetale, dar şi prin extinderea gamei de produse de Post cu noi sortimente precum Falafel de Post. În topul vânzărilor de produse din această categorie se află Şniţelul Vegetal, Falafel, Hamburger, Pârjoale şi Nuggets vegetale. „Ştim că pentru mulţi dintre români obiceiurile religioase sunt respectate cu stricteţe, fapt ce îngreunează în perioada aceasta alegerile alimentare.
Agricola va continua să le ofere soluţii uşoare şi naturale pentru a putea menţine un regim alimentar destul de restrictiv în Postul Paştelui. Produsele vegetale de la Agricola au ca ingredienţi soia şi legume proaspete sau năut – în cazul Falafel, ceea ce le transformă într-o alegere de încredere în perioada Postului” a declarat Lucica Benedic, director general Europrod.
Cerere mare în perioadele marilor sărbători religioase
În perioada Postului Paştelui sau a Crăciunului, vânzările la produsele vegetale cresc în raport de 20 la 1, faţă de o lună normală din an. Mai mult decât atât, Europrod vinde în perioada Paştelui cu 25-30% mai multe produse din categorie decât în perioada Crăciunului iar, începând de anul trecut, diversificarea portofoliului de produse vegetale prin adaugarea unor sortimente noi, precum Falafel, a generat o creştere a numărului de clienţi interesaţi de produsele Agricola.
„Pe lângă creşterea livrărilor la produsele vegetale tip ready-meal, Agricola s-a pregătit pentru perioada următoare prin diversificarea produselor disponibile în reţeaua de magazine proprii pentru a corespunde cerinţelor consumatorilor pentru Postul Paştelui: lactate de post, conserve din legume, pateuri vegetale, dulciuri de post, legume şi proaspete sau congelate” a continuat Irina Comănescu, directorul reţelei de magazine Agricola.
Anul trecut, compania Europrod şi-a menţinut o cotă de piaţă de 19% şi a rămas lider pe categoria produselor semipreparate şi de tip ready-meal, cu vânzări de aproape 23 de milioane lei.
Aşteptări mari de la produsele tip grill
În primele luni ale acestui an, vânzările de produse ready meal din carne s-au menţinut la nivelul celor înregistrate în perioada similară a anului trecut. Obiectivele de creştere ale companiei (10% în 2013) vizează, în special, dezvoltarea vânzărilor de produse tip grill, specifice sezonului cald şi creşterea exporturilor. Anul trecut exporturile Europrod au atins 10% din cifra de afaceri, în creştere cu 60% faţă de 2011, principala destinaţie fiind Regatul Unit.
Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie. În 2012, Agricola avea o cotă de 16% pe piaţa cărnii de pui, fiind lider cu o cotă de 19% pe piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu AGRICOLA este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 54,6% cotă de piaţă în valoare (Nielsen, septembrie – octombrie 2012).