Cel mai mare furnizor de pui de o zi finanţează fermierii
agrointeligenta.ro -Agroland, cel mai mare lanţ de magazine pentru fermieri, a incheiat primul trimestru din 2013 cu o creştere de 50% faţă de perioada similară din 2012. Din aprilie, firma a început să finanţeze fermierii.
Agroland speră să depăşească estimarea de creştere anuală de 25% in anul 2013, bazându-şi afacerile în special pe dezvoltarea unui program propriu de susţinere financiară a fermelor mici. Începând cu această lună, Agroland oferă soluţii de finanţare fermierilor interesaţi să investească în produse ce depăşesc valoric suma de 5.000 de lei.
„Am crezut încă de acum 16 ani, de când am deschis această afacere, că fermele de familie constituie “baza” creşterii României, iar acum, pe fondul crizelor apărute în piaţa alimentară puternic industrializată am decis să venim şi mai aproape de ei. Pentru asta am reuşit împreună cu un partener să punem la punct un sistem de finanţare”, spune Cardos.
Tot in T1, Agroland a finalizat deschiderea a 25 de magazine noi, reţeaua ajungând astfel la 190 de magazine prezente în 28 de judeţe şi la un număr de clienţi ce depăşeşte 500.000.
„Creşterea numărului de mici fermieri la nivel national va ajuta la redobândirea încrederii în produsele româneşti. Mai ales micii fermieri sunt capabili să producă produse sigure şi de calitate superioară, mult peste „standardul european”. Nu în ultimul rând, cumpărând produsele lor, vom susţine exploatarea sustenabilă şi conservarea mediului rural. Credem că a venit întradevăr momentul să sustinem producătorii de hrană români, nu pe cei din alte ţări”, susţine Cardoş.
Cât despre afaceri, ritmul de creştere este de circa 25% anual, iar la 3-4 ani vorbim de o dublare a acestora, afirmă Cardoş. În 2012, reţeaua Agroland a avut o cifră de afaceri de circa 15 milioane de euro.
“Am continuat să creştem atât din punct de vedere al reţelei teritoriale cât şi din punct de vedere al ofertei, astfel că în prezent nu ne mai adresăm exclusiv crescătorilor de păsări ci şi crescătorilor de porcine, bovine, ovine şi cabaline”, declară Cardos.
Agroland lucrează cu 55 de parteneri în franciză, care gestionează, în total, 190 de magazine în 28 de judeţe, şi distribuie peste 500 de produse diferite. Agroland este singura companie românescă acceptată cu statut de membru în ERPA, Asociaţia Producătorilor de Păsări Rurale din Europa.
Afacerea Agroland
– 12 milioane de euro în 2012
– ritm de crestere anual de 25%
– reţea de 190 de magazine, din care în franciză 165
– planurile de viitor prevăd ieşirea şi pe piaţa externă, nu cu furaja sau pui de o zi, ci cu utilaje pentru fermieri, în ţările din jur
– platforma de vânzări produse online şi offline în sprijinul micilor fermieri,