• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Ştiri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Radu Timiș, Cris-Tim, promotorul Clean Label în România: ”Vindem carne, nu vindem înlocuitori”

    Gabriela Gimbășanu -

    Clean Label – cel mai nou trend de pe piața agroalimentară mondială are în România un promotor puternic în persoana unui om care și-a construit brandul în mod corect, prin produse de calitate și care a investit în cele mai noi tehnologii de producție atât pentru produsele din carne, cât și la cele din lapte. La Cris-Tim, afacere de familie fondată de Radu Timiș, deciziile luate recent au forța de a schimba modul cum arată acum piața agroalimentară din România, mai ales că antreprenorul nu se sfiește să vorbească deschis despre problemele existente în acest sector.

    Clean Label (Etichetă Curată – trad. engl.) este o tendință de piață născută în rândul consumatorilor care au început să ceară ”mâncare adevărată” și transparență totală în privința ingredientelor și a tehnologiilor folosite în industria agroalimentară. Produsele care se supun regulilor noilor cereri conțin numai ingrediente naturale, simple, ușor de recunoscut și inclusiv de pronunțat de către consumator. Sunt eliminate ingredientele artificiale sau cele chimice, de sinteză. Exact acest lucru a făcut și Radu Timiș cu produsele sale care deja respectau cele mai importante reguli pentru ceea ce la nivel mondial se numește ”Clean Label”.

    În această zonă de etichetă curată lucrăm de un an și am ajuns la lucruri extraordinare. Dacă în anii trecuți ajunsesem de la 15 la 7 aditivi, astăzi avem între zero și patru aditivi, al cincilea fiind sarea. Este un lucru bun pe care l-am făcut dar care ne impactează rezultatul financiar. Facem produse curate, am scos tot ce înseamnă monoglutamatul de sodiu, coloranți sintetici, arome sintetice și în primul rând soia și amidon. Vindem carne, nu vindem înlocuitori. În felul acesta avem un produs de calitate dar care ne impactează bugetul cu 2 milioane de euro pierdere anul acesta. Gândim pe termen mediu și lung, nu ne interesează ce se întâmplă astăzi, ci ce se întâmplă în viitor”, a declarat Radu Timiș, președintele grupului de firme Cris-Tim, prezent în cadrul conferinței Mediafax Talks about ”Producătorii României din Industria Alimentară”, eveniment organizat de Mediafax, în parteneriat cu Agrointeligența.

    Radu Timiș a arătat și că noul trend la nivel mondial va aduce schimbări la nivelul întregii piețe din România. ”Dacă toată industria noastră alimentară avea în anii trecuți un număr mare de aditivare, un număr mare de E-uri, astăzi se pune probleme ca acest număr de conservanți să se diminueze, astfel încât impactul vizavi de sănătatea consumatorilor să fie din ce în ce mai mic. Conceptul de etichetă curată este în Europa de șapte ani și în ultimii doi ani lucrurile s-au accentuat”, a mai explicat omul de afaceri care deține și o fermă vegetală și de animale în Boldești-Scăeni, județul Prahova.

    Aer cu ozon în fabrica de produse din carne

    Strategia Cris-Tim include și o serie de investiții făcute deja în cele mai noi tehnologii de producții. Sunt inovații – deloc ieftine, dar care ajută producătorul să pună pe piață produse nu doar de calitate superioară, dar și care sunt vii, proaspete, cu gust și perfect sigure pentru consum. În acest sens, cea mai nouă investiție la fabrica Cris-Tim este în tehnologia tratării aerului cu ozon – ceea ce face ca în toate spațiile de producție, aerul să fie unul similar cu cel mai curat aer de munte, eliminându-se totodată mirosurile neplăcute, dar și bacteriile și viruși prezenți în mod natural în aer.

    Foarte important și se neglijează de foarte mult timp zona de siguranță a alimentului. Nu numai prețul este important la raft, ci să ai și certitudinea că produsul pe care îl consumi este unul sigur. Noi am făcut niște pași foarte importanți în zona de siguranță a alimentului. Ultimul lucru pe care l-am implementat acum în fabricile noastre este tehnologia cu ozon. Această tehnologie ne ajută să distrugem tot ce este bacterie și virus în zona aerului. De exemplu, în carmangerie unde de obicei sunt mirosuri mai grele, se lucrează mult cu cantități mari de carne, această tehnologie elimină acele mirosuri. Când intri în carmangerie simți miros de aer de munte. În zonele de ambalare am implementat acest sistem și când faci analiza microflorei, lucrurile stau foarte bine. Această tehnologie ajută foarte mult mai ales în zona de ambalare. De asemenea, pe liniile de ambalare avem sistem de ultraviolete”, a declarat Radu Timiș, președintele grupului Cris-Tim.

    De asemenea, implementarea tehnologiei de presiune înaltă este una de ultimă oră care îi ajută pe cei de la Cris-Tim să obțină produse proaspete pe toată perioada de viață a produsului. ”În primul rând această tehnologie dublează perioada de viață a produsului și în același timp produsul este proaspăt până în ultima zi. În zona de siguranță alimentară am investit foarte mult. Investim în management, în învățarea oamenilor să respecte toate condițiile pe care le au de implementat și în acest fel asta am ajuns ca la o livrare de 2.600 de tone, avem Protan 3-4 tone. Produsele noastre sunt sigure și nu avem probleme pe zona de retur”, susține președintele Cris-Tim.

    Consumatorul a apreciat inovațiile de la Cris-Tim

    Acesta a subliniat că deciziile pe care le-a luat în business – investiții majore care au crescut costul de producție, nu au rămas fără un răspuns din partea consumatorilor: ”S-a întâmplat un lucru extraordinar. Suntem în buget, am avut creștere și în luna aprilie 15% – că atât am bugetat, chiar ne-am depășit creșterea. La export am crescut 22%, deci ce pare la începtu un pericol pentru business-ul tău, consumatorul începe să devină din ce în ce mai conștient de ce alege și în funcție de ce alege va avea și consecințe vivazi de modul în care trăiește”.

    Sfat pentru anreprenorii români: Construiți-vă propriul brand!

    Fondatorul și președintele Cris-Tim a avut un mesaj și o recomandare puternică pentru antreprenorii, producătorii români. ”Ceea ce nu au înțeles mulți proprietari de afaeri este că nu poți să stai într-o piață globalizată fără un brand puternic. Anul trecut am lansat patru branduri, anul acesta mai lansăm încă un brand, dar consolidăm toate brandurile noastre și le punem sub o singură umbrelă, facem un rebranding general și totul sub egida acestui Clean Label – vom aduce produsele noastre la un standard European nu doar de calitate, dar și visual și de împachetare. Recomand ca cei care sunt în business să nu facă greșeala să producă în private label (sau brand privat) continuu ci să se ducă pe brandul lor, să caute nișe de piață unde pot găsi zona lor cu eficiența cea mai mare și să reușească să rămână în această competitivitate”.


    Te-ar mai putea interesa

    Rusia elimină taxele la import pentru carnea de pui în ideea de a coborî preţurile Producția românească de carne de porc a scăzut cu 8%, cea de carne de pasăre a crescut cu 9,3% Șef DSVSA: Document obligatoriu pentru a transporta porcul tăiat pentru Crăciun

    Ultimele știri

    Primar acuzat că a luat ilegal subvenții APIA: ”Dau banii înapoi!” Crescătorii de vaci și-au construit propria fabrică de lapte cu ajutorul fondurilor europene Sătenii din mai multe comune au interzis să își mai taie porcii timp de 7 zile