OAIA – NOUL BRAND DE ȚARĂ? Ministrul Petre Daea: ”OI CA ÎN ROMÂNIA NU ARE NIMENI”
agrointeligenta.ro -Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Petre Daea, a susținut inițiativa de marți a ministrului Turismului pentru înlocuirea frunzei cu oaia pe post de brand de țară, declarând că „oi ca în România nu are nimeni”, conform HotNews.ro.
”Oaia este o statuie vie. Aceasta este doar o definiție. Argumentele se găsesc în străfundul analizei pentru fiecare și pentru orice loc. Uitați-vă în orice parte a țării, cât de frumos e acest animal pe pășunile verzi ale țării românești. Frunza o are toată lumea, dar oile ca-n România, nu. Lângă oaie, găsești o frunză, dar lângă frunză nu poți să găsești o oaie”, a declarat Petre Daea, întrebat de reporter dacă frunza trebuie înlocuită cu oaia ca brand național.
Marți, mai mulți operatori din turism au declarat pentru profit.ro că ministrul Turismului, Marcel Dobre, a avansat ideea înlocuirii frunzei cu oaia ca brand de țară, cu scopul de a păstra turiștii români în țară. Conform acestora, Dobre ar fi avansat ca fiind oportună folosirea baladei populare ”Miorița” pe post de simbol/legendă națională în turism, în cadrul unor ședințe consultative.
Ministrul Transportului a declarat ulterior că a cerut doar folosirea unor simboluri naționale în materiale de promovare turistică și că frunza nu poate fi înlocuită ca brand de țară până în 2020, deoarece s-au folosit fonuri externe pentru realizarea acesteia.
”Franta are cocoșul galic, avem Olanda cu vaca și Spania care are taurul. Eu nu pot să vorbesc despre un simbol cum este Miorița?”, a spus ministrul pentru HotNews.ro.
Actualul logo de țară al României, ce conține o frunză și mesajul ”România – Explore the Carpathian Garden” ( ro – Exploră grădina Carpaților) a fost adoptat în 2010, în timpul mandatului de ministru al Turismului Elena Udrea.