• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • FALIMENTAREA UNEI LEGENDE: Cum s-a transformat TRACTORUL BRAȘOV ÎNTR-UN COMPLEX URBAN DE LUX!

    Roxana Dobre -

    O veritabilă legendă din agricultura românească, dispare complet de la o zi la alta. Tractorul Brașov – cunoscuta uzină care a scos pe piață un număr impresionant de tractoare devine acum un complex urban ca în Vest. O firmă de construcții din zona Brașovului a investit peste 180 de milioane de euro în noi clădiri şi regenerarea urbană a fostei fabrici Tractorul. Cu mai mult de 1.000 de apartamente aflate în construcţie, compania are planuri pentru noi clădiri de birouri, dar şi pentru un hotel. 

    De la primul avion şi până la ultimul tractor, fabrica din Braşov a fost un fanion al ţării. În vremurile bune, pe poarta fabricii Tractorul intrau până la 30.000 de muncitori, iar produsele, trimise la export. Astăzi, fosta platformă industrială şi-a schimbat faţa, iar vechea intrare, ale cărei clădiri au fost păstrate, s-a transformat în locul de muncă pentru 4.000 de angajaţi ai Raiffeisen, IBM şi ai alor firme care şi-au mutat sediul aici.

    În 2012, o firmă de construcții – Immochan cumpăra 100 de hectare din cele 124 ale fabricii. Atunci a început o muncă de Sisif în transformarea unui teren într-un „generator de fericire urbană”, cum spune Tatian Diaconu, şeful Immochan România.

    Potenţialul pe care platforma Tractorul îl are, a fost exploatat şi de alţi dezvoltatori. Peste drum de Coresi, blocuri înşirate cu sute de apartamente aşteaptă să prindă viaţă. De aceea, Diaconu spune că peste cinci ani, aici vor locui până la 30.000 de locuitori.

    Apusul unei legende

    După lichidarea SC UTB SA, fostul director Titu Şerban a cumpărat licenţa de fabricaţie a tractorului U 650 de la Flavius Investiţii, compania care a cumpărat activele fostei societăţi. Şi nu doar licenţa, ci şi sculele, matriţele etc. Şi aşa a început aventura reluării fabricaţiei de tractoare.

    Mai întâi la Braşov, într-o hală din fosta fabrică de autocamioane. Costurile ridicate, însă, l-au determinat pe Titu Şerban să plece de la Braşov, şi a mutat producţia la Băicoi (Prahova), unde a cumpărat o hală de la societatea TSH.

    În 2014, când TSH a dat faliment, omul de afaceri braşovean a cumpărat şi restul activelor societăţii, cu tot cu maşini-unelte (strunguri, freze, prese) pe care le foloseşte acum în fluxul de producţie. Acum, fabrica are 6.600 mp, cu 1.200 mp de birouri. Serviciile de contrabilitate şi protecţia muncii sunt externalizate.

    Sunt 65 de angajaţi, care lucrează în două schimburi, dar pentru noile contracte deja se face selecţie de personal şi se va trece la lucrul în trei schimburi.

    Continuare pe www.adevărul.ro, www.economica.net

    Citiți și:

    U650 REVINE PE PIAȚĂ! Unde este situată fabrica și CU CE PREȚ POATE FI CUMPĂRAT!


    Te-ar mai putea interesa

    Antracnoza la castraveți. Semne, combatere Județul unde se câștigă la cules de cireșe mai bine ca în Spania. Zilierii primesc 100 euro/zi Subvenție APIA de 175 euro/hectar. Suprafața eligibilă la plată: minim 100 de hectare

    Ultimele știri

    Super concurs pentru fermierii parteneri Rodbun, cu premii fantastice Ce facem cu solul – îl îmbunătăţim sau sperăm în continuare în ploi optime şi la timp? Producătorii europeni de îngrășăminte cer taxe suplimentare pentru fertilizanții din Rusia și Belarus