A uitat ministrul Constantin de brandul promis pentru produsele românești?
agrointeligenta.ro -Luna trecută, în plin iureș mediatic pe tema aflatoxinei, liderul conservator anunța că la finele lunii mai, România va avea o strategie de promovare a produselor autohtone. Au trecut crizele și scandalurile alimentare, iar liniștea pare să se fi așezat, așa că nimeni nu mai aduce vorba de brandul pe care ministrul Constantin l-a promis.
Anunţul fusese făcut public de ministrul Daniel Constantin la o întâlnire cu mai mulţi parlamentari, unde a dezvăluit că noul brand naţional va fi elaborat de o firmă specializată, iar campania de promovare a brandului va fi desfăşurată pe o perioadă de un an, suficient, credeau reprezentanţii Ministerului Agriculturii, pentru ca notorietatea şi calitatea produselor româneşti să fie reabilitată după ultimele scandaluri agro-alimentare.
Până la finele lunii mai a mai rămas o săptămână, timp în care producătorii români așteaptă să afle ce pași s-au mai făcut pentru ca imaginea bucatelor noastre să nu va mai fi din nou terfelită, cu atâta ușurință, de toată Europa.
Între timp, Comisia Europeană a început să caute un nume mai atrăgător pentru produsele locale și chiar a lansat un concurs de idei în acest sens. Prin completarea unui formular, toți cetățenii europeni pot veni cu inițiative și denumiri noi pentru ”produsele agricole și alimentanre rezultate din activitatea fermelor și comercializate în lanțuri mici de magazine”.